Nové vydání 3D animačního programu Blender s prodlouženou podporou je na světě. Přináší podporu API Vulkan (viz jarní shánění testerů pro vyladění podpory) na stejné úrovni s OpenGL, jak jsme psali už u příležitosti RC1. Výkon s Vulkanem je vyšší a je považován za vhodný pro produkční nasazení jak na Windows, tak na Linuxu, a to včetně podpory OpenXR a dalších vlastností. Běh přes Vulkan je ale potřeba ručně zapnout, prozatím je nadále výchozím běh přes OpenGL.
Verze 4.5 dále přináší i specifické novinky pro Linux, konkrétně vylepšení běhu na X11 / X.Org Serveru. Přibyly nové nástroje a prvky (Vector Math, Vector Rotate, Vector Mix, Value Mix, Clamp, Float Curve, Blackbody), sestavování grafu zásivlostí zrychluje o 18 %, vylepšena je experimentální podpora Adaptive Subdivison (včetně multi-threadingu), zrychluje načítání textur s Eevee, vícevláknově ve výchozím nastavení běží i kompilace shaderů. Simulace kapalin zrychluje 1,25× až 1,5×. Přibyla podpora zápisu ProRes, importování více SVG současně, importování USD souborů atd.
Podrobnosti k této verzi shrnuje oznámení na domovském webu projektu, případně video níže.