Hlavní navigace

Blender dostane 1,2 miliónu dolarů od Epic Games

Sdílet

David Ježek 16. 7. 2019
Blender logo Autor: Blender

V rámci své iniciativy MegaGrants pro podporu vývojářů, studentů či autorů her rozděluje Epic Games celkem 100 miliónů dollarů. Částku 1,2 miliónu nyní dostává Blender Foundation, která stojí za vývojem otevřeného 3D animačního programu Blender.

Částka do nadace připutuje v průběhu tří let, a to konkrétně do Professionalizing Blender Development Initiative. Ton Roosendaal děkuje Epic Games za tento velký dar, Tim Sweeney z Epic Games zase vyzdvihuje význam open-source nástrojů, knihoven a platforem pro budoucnost. Dlužno doplnit, že výtvory vzniklé v Blenderu lze již nějakou dobu použít právě v Unreal Engine, vlajkovém produktu Epic Games.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 7. 2019 12:12

    bez přezdívky

    Blender je podle mě velice kvalitní open-source nástroj, který dokáže obstojně nahradit i velice drahé profesionální programy jako 3dmax/maya (Alespoň co se týče tvorby 3D modelů, renderování je asi jiná), takže si to určitě zaslouží. Hlavně na macu to bylo do verze 2.79 suprově rychlé a mělo podporu retina displejů (Což ani maya neměla, možná stále nemá). Od 2.8 už je znatelné zpomalení co změnili celé UI.

    Jinak připomínka k článku

    "Dlužno doplnit, že výtvory vzniklé v Blenderu lze již nějakou dobu použít právě v Unreal Engine, vlajkovém produktu Epic Games."

    To si myslím že není zase až tak pravda, vzhledem k tomu že blender uměl snad vždy export do .obj nebo .fbx, pokud tedy není řeč o jejich vlastním formátu .blend

    16. 7. 2019, 12:13 editováno autorem komentáře

  • 16. 7. 2019 12:54

    bez přezdívky

    Jakožto totální amatér asi nemohu vyhodnotit, jak moc kvalitní Blender je, ale čím si mne určitě získal je jeho ovládání a klávesové zkratky. Od té doby, co jsem se s ním (tak-nějak) naučil, mi přijde práce v GIMPu, Inkscape, Dia, ... šíleně neohrabaná, takže bych se určitě nezlobil, kdyby tyto projekty taktéž získaly nějaký ten grant, aby se - co se týče ovládání - blenderizovaly...

  • 17. 7. 2019 8:46

    Petr Macek

    Hehe, nejsem sam ... je tu i nekdo dalsi, kdo pouziva Dia ;-)

    Ovladani je hrozne, s tim souhlasim