Ač nedávno vydaný Blender 4.4 přines další slušný pokrok ve vývoji podpory běhu přes API Vulkan, je toto nadále v experimentální fázi a vývojáři nyní vyzývají všechny ochotné, aby pomohli s testováním a z Vulkanu se mohlo stát výchozí API pro běh Blenderu.
Zájemci mohou k testování využívat alfa sestavení budoucí verze Blender 4.5. Vývojáři se mezitím mimo jiné soustředí na to, aby běh přes Vulkan byl postupně rychlejší a rychlejší. Dlužno dodat, že v tuto chvíli je API Vulkan vyvíjeno pro vykreslování uživatelského rozhraní programu a běh enginu EEVEE, nikoli pro engine Cycles. Jak ve výzvě dodává Jerroen Bakker z projektu, u Cycles by bylo příliš omezení co do udržování kódu a dostupných vlastností.
V tuto chvíli mezi podporovanými platformami chybí cokoli bez podpory Vulkan 1.2, mající problémy s ovladači či vyžadující příliš mnoho prací na zprovoznění. Chybí tak v tuto chvíli například podpora pro GeForce GTX 700/800, na Radeonech od HD 7000 až po generaci R300 věc jede přes Mesa a běh přes Mesa pak logicky platí i pro Intel, který na Linuxu Mesa ovladače využívá (jde pak o podporu v rámci generací cPU od 6. Core / Skylake výše, včetně karet Arc).