Hlavní navigace

Blizzard prý uvolní port jedné ze svých her na Ubuntu

7. 1. 2013

Sdílet

Podle informací serveru Phoronix, chystá Blizzard uvolnění jedné ze svých her pro Ubuntu. Jedná se o interní informace a oficiální oznámení by mělo přijít v létě. V odkazovaném článku není řečeno o jaký půjde titul, ale je tam zmíněn existující interní World of Warcraft klient, který je udržován, ale nikdy nebyl uvolněn pro veřejnost.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 1. 2013 16:00

    mattyy1hp (neregistrovaný)

    Proč některé společnosti hru naportují na Linux a potom ji nevydají a nesmí se o tom mluvit? To se bojí Microsoftu?
    Já jen, že Blizzard s tajným Linuxovým WoWkem není není první k kom jsem to slyšel.
    Každopádně dobrá zpráva pro všechny Linuxové hráče, je to znamení, že se blýsk na lepší časy! :)

  • 7. 1. 2013 16:12

    bez přezdívky

    Support pro to bude muset být, aspoň základní, protože v tom jsou platící zákazníci - nejedná se o žádnou "free" hru. Tudíž bude-li to venku, tak to osobně považuji za pecku a těším se na to.

  • 7. 1. 2013 19:45

    kozec

    Videl si niekedy, ako vyzera "support" k hre? -_-

    Snad len to, ze je to onlinovka a prachy chcu cucat pokial mozno trvale by to mohlo zachranit.

  • 7. 1. 2013 16:26

    Ivan (neregistrovaný)

    Odladi tim ruzny chyby - gcc hlida jine veci nez MSVC. Zamerne nerikam jestli je lepsi nebo horsi. Nevic diky gcc muzete spustit aplikaci na CPU s velkyma indianama. Tim se taky muzou odladit ruzny chyby. Na Linux se vetsinou portuje jen cast hry - serverova cast bez GUI a grafiky.

  • 7. 1. 2013 19:34

    Zopper

    Ovšem zrovna u WoW se ta portace týká právě klienta, který navíc snad od začátku podporuje openGL i DirectX. Ale je opravdu možné, že ten interní build nemá nějakou funkčnost nebo je pro usnadnění portace zamknutý na nějaké verze knihoven...

  • 7. 1. 2013 17:14

    petík (neregistrovaný)

    To, že jim to jede na jedné konfiguraci, neznamená, že to jede i na jiné. Pokud se Steam vydal cestou Ubuntu, je situace o řád jednodušší. Jsem zvědav, zda to pojede i na ATI nebo jen na nVidii.

  • 7. 1. 2013 20:32

    lempl (neregistrovaný)

    to vazne uz niektory diskutujuci (alebo aj nediskutujuci) linuxaci stratili kontakt s realitou, ze nevedia pochopit alebo sa zamysliet co obnasa podpora ich vlastneho softwaru pre dalsi operacny system (dokonca aj tak velku ako je blizzard, a hlavne ak ide o tak milion uzivatelov pouzivajuci software)

    mozne situacie preco blizzard nezverejnil ich (ak neaky) linux port:
    - cakaju na poriadne ovladace pre grafiku (niektore ani uzatvorene nemusia davat dostatocny vykon pre ich aplikaciu)

    - nepreberne mnozstvo hw a sw variacii (pri linuxe sw variacie nasobime 1000x) ktore by mohli nastat a teda pokazit alebo znefunkcnit ich klienta (blizzard aspon v minulosti si daval velky pozor v akej kvalite je ich produkt a nevydali ho kym nebol pre nich dostatocne odladeny "when it's done" byvalo ich "motto")

    - boja sa spatnaho ingeneeringu , pripadne ze by portovany klient sposobil alebo prezradil neake chyby v aplikacii ktoru doteraz prehliadali , cim by mohli vystavit MILIONY uzivatelov o stratu virtualneho majetku a teda nahradu skod atd pripadne horsie (ukradnutie neakych technologii atd, blizzard je velka firma a to tiez znamena ze su tercom utokov, a snazeni sa o ukradnutie neakeho know how atd)

    - a posledne, medzi linuxakmi neoblubene no stale pravdive , nemate dostatocne mnozstvo potencialnych zakaznikov , skratka je vas malo (aj na steame stale ledva 1 percento !)

    - a x dalsich ktore si neviem ani len predstavit bo tak velky projekt s tak velkym financnim obnosom a mnozstvom uzivatelov je mimo moj maly hraskovy mozog

    TOTO UZ JE SKOR PRE LINUX KOMUNITU AKO CELOK:

    dalsia vec co ma zaraza a v poslednej dobe uz iba nasiera , je linuxacka velkohubost (ospravedlnujem sa za vyraz ale je to pravda) vykrikujete do sveta ako vela vas je ako komunita (stale 1 percento ?) kolko vsade sa da linux pouzit, kde vsade uz bezi od serverov cez telefony az po pracky a mikrovlnky (stale nie kavovary ;) ) a ake velke cislo to je , ALE ani za 20 rokov ste stale nedosiahli vacsi pokrok smerom k hram (o tych sa tu hlavne bavime) ak za pokrok povazujete zdvihnuty prostrednik a jeden update od nvidie (od tej doby je uz neak ticho) tak to povazujem za hlupost, kratkozrakost a namyslenost , trocha realneho skromneho feroveho nadhladu s neakym moznym navrhom ci nebodaj riesenim by komunite urcite prospel

    a posledna vec , ak by bola linux komunita taka velka a velkorysa a slobodna a genialna a plna hypisackych farieb, tak uz ste davno mohli zbuchat neaku kopiu WOWka (Release date: EU February 11, 2005) alebo aspon sa nim inspirovat a nieco vytvorit a ak by to bolo KVALITNE A DOTIAHNUTE tak na tom aj zarabat a platit Linusovi v zlatych prutoch za jeho pracu

    p.s.: slovami klasika "geeezs krajst , GET E LAJF !"

  • 7. 1. 2013 20:53

    to_je_jedno

    Ti jak rikas opovrzlive "linuxaci" totiz nejsou zpravidla uhrovati pubertaci, ale ti schopnejsi z rad programatoru. Casto jsou líní takze radsi behem chvilky zvladnou praci s profi nastrojem a pak maji vyrazne lehci praci kdyz si zapamatuji tech 5 prikazu nez nekdo kdo furt jezdi mysi v menu.
    PC maji jako pracovni nastroj. 1% z miliardy nemusi byt maly trh, zvlast kdyz vidis jak jsou ochotni platit za zabavu vic nez "windowsaci".

    Co se tyce variaci tak je to jednoduchy. Proste tam napisou: a tenhle program pojede jen pod ubuntu 12.04 (resp zavislosti na urcitych balicich v urcitych verzich). A maji vystarano.

  • 7. 1. 2013 21:53

    lempl (neregistrovaný)

    ano "linuxaci" su spravidla ti uhrovati pubertaci pretoze ich nazory na svet a myslenie su tak daleko od reality ze to musia byt jedine pubertaci , alebo mentalne retardovani a to asi nie su bo ja som mentalne retardovany

    tych co ty popisujes su podla mojho slovniku "pani admini" alebo "hackeri" no ani u nich nie je zaruceny kontakt s realitou

    a realita je taka ze naozaj je PC iba nastroj na dosiahnutie neakeho vysledku alebo prace (keby vsetci boli admini kto by ostal aby robil uctovnictvo alebo riadil fabriku ?)

    1% z miliardy je pre velke firmy (napr blizzard) maly trh na to kolko problemov obnasa support alebo ake problemy by mohli nastat (licencne , pravnicke , technicke atd) a hlavne je to strasne maly trh vo velkom hernom priemysle (nie mobilne hry)tu tiez treba brat do uvahy ze nie vsetci "linuxaci" su ochotny si kupit MMORPG (mozno maju radsej FPS hry)

    to ze platia viac je len priemerna statistika ktorej pomaha fakt ze potencialnych zakaznikov z radov uzivatelov linuxu je malo
    vid priemerny plat (kolko ludi treba aby pracovalo za minimalnu mzdu aby statisticky spravili parlamentom vyhlasovany priemer, ak len jeden {1} z tej skupinky pracujucich ma 10 alebo nebodaj aj 100 nasobnu mzdu ? a ze takych "podivne" zarabajucich je niekolko nie len 1, to len k statistickym priemerom)

    s tymi zavislostami to moze byt pravda , to vsak ale uz zalezi od konkretnej firmy aky ma pristup k svojmu produktu a zakaznikom

  • 7. 1. 2013 22:25

    lempl (neregistrovaný)

    btw skus mi prosim ta cez tu prikazovu riadku bez pouzitia mysy , ci pera alebo ineho graficky pouzitelneho zariadenia , vytvorit suciastku v 3D (CAD ci inom vyssiom system) s minimalne piatimi dalsimi suciastkami k tomu potrebnymi v relativne rozumnom case, s popisom kotovanim a virtualnym testovanim

    ano je to ojedinely a extremny pripad ale tak isto sa neprakticky listuje v tabulkach len pomocou sipiek , hlavne ak tabulka obsahuje 10 zaloziek a 1000 riadkov textu / buniek , porovnavat hodnoty , filrtovat a s danym filtrovanym vyberom dalej pracovat , prepnut na inu aplikaciu s uplne odlisnymi funkciami tvorenom na mieru a v nom pokracovat s pracov tabuliek atd atd, alebo chces aby sa vsetci ucili prikazovy riadok , a potom vsetky funkcie pre dalsie im potrebne programy v prikazovom riadku , a to v roku 2013 ? (hint : takto sa pracovalo v 80tych rokoch a aj tak vacsina sa radsej robila rucne pomocou pera , papiera a pisacieho stroja)

    (zas niekto kto s realitou pride do kontaktu iba cez TV ?)

  • 7. 1. 2013 23:48

    Zopper

    V takových tabulkách nebudu klikat nebo listovat šipkama, ale napíšu si makra.

    Co si matně vzpomínám na základy práce s AutoCADem na škole, bylo nejrychlejší používat jakousi konzoli, pokud ovšem člověk věděl jak.

    Myš je intuitivnější, ale ne rychlejší - schválně se podívej na libovolný profesionální turnaj progamingu - myš tam všichni používají maximálně pro určení oblasti, zamíření... ale jinak hry ovládají klávesnicí. Protože je prostě rychlejší namačkat několik kláves, než jezdit po celé obrazovce a klikat.

  • 8. 1. 2013 0:22

    lempl (neregistrovaný)

    a niekto nemusi pisat makra ale jednoducho klikne a pouzije tak predpripravene makro

    tak to muselo byt velmi matne, autocad rychle cez konzoli jedine tak zadavat suradnice a rozmery , no stale je to len jedna suciastka , kombinacia viacerych uz asi konzola by bola dost nepouzitelna , maximalne sa pouziva na zadavanie presnuch hodnot tym to tak hasne dalsie veci ako sposob opracovania alebo uhol nakresu a vyrezu ...ufff

    mys moze byt aj rychlejsia , stacilo by ju pouzivat nie sa na nu len divat (a ze kto sa pozera na realitu ako hratku tienov v jaskyni ?) mys je intuitivnejsia a rychlejsia a zaroven presnejsia pre ludsky odhad (kam oko zamieri tyka zamieri s nim takze synchronizacia oko ruka je lepsia cez mys)

    ako priklad uvadzam hranie FPS hier na gamepadoch alebo Strategii na gamepadoch prip len na klavesnici, skuste tou klavesnicou skrolovat neaku velku plochu v strategii , je rychlejsie a ergonomickejsie jednoducho kliknut a potiahnut smerom ktory potrebujete

    (dziiizs krajst , dalsi "linuxak" co hovori o realite ale nevidel/necital ju ani v man page ?)

    co sa tyka 1% pokial viem tema je o hernych studiach (konkretne blizzard) a teda hernom trhu

    tu zas poukazem na pocet hier ktore sa vyvyjali len a iba pre linux, boli dokoncene a boli aj uspesne ? tak isto poukazujem aj na stav tych studii ktore danu hru vytvorilo ( je dane studio pred krachom alebo uz skrachovalo ? alebo to bol neaky nadsenec a za 2 mesiace sa na to vykaslal ?)

  • 7. 1. 2013 23:53

    Zopper

    To co označuješ realitou je jen její subjektivní vnímání - míhající stíny světa na stěně jeskyně. 1 % populace může být nepoužitelně malý, ale taky zbytečně velký trh, záleží jen na úhlu pohledu, požadavcích...

    Statistice nákupů na linuxu nahrává spíš to, že:
    A) nedostatek zboží implikuje ochotu zaplatit větší cenu
    B) mezi uživateli linuxu je větší podíl těch, co uznávají, že licence by se měly dodržovat a tedy si nestáhnou warez.

  • 8. 1. 2013 0:35

    lempl (neregistrovaný)

    tuto statistiku mozno chapat tiez ako
    A) ochota zaplatit vacsiu cenu moze tiez znamenat, ze uzivatelia su zufali a kupia vsetko pouzitelne trebars aj za 2nasobnu cenu len aby na seba ako komunitu upozornili , co vsak nemusi vzdy platit

    ako priklad ze to nemusi tiez platit uvediem firmu Frozenbyte a konkretne shadowgrounds, predaje a neuspech na linuxe, podla ich tvrdeni dost prekvapil pricom pocitali ze prave linux bude velky neprebadany trh s potencialom

    B) dovolim si tvrdit ze tomu tak nemusi byt a je to len domienka, logickejsie je predpokladat ze tam je rovnake percento/mnozstvo piratov ako na inych platformach

    alebo kedy a kolky z linuxakov si naposledy kupili originalne hudobne CD , DVD film, ci nebodaj hru ktora bola urcena iba pre windows ?

    uznavam ze hier to bude asi pomerne viac nez hudobnych CD alebo DVD ale to nemusi znamenat ze danu licenciu uznavaju alebo ze by ju chceli dodrzovat, len uznali ze im nestoji za tie peniaze sa trapit s warezom a ze rozchodit warez pod wine linuxom moze byt komplikovanejsie nez kupit ten original
    alebo novy trend snazia sa poukazat ze linux existuje , otazka je ako dlho im vydrzi kupovat kazdy mesiac novu hru pre windows aby ukazali ze linux ma tiez zakaznikov

  • 8. 1. 2013 8:37

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    B) LOL. Stáhnout nelegální kodek není pro uživatele Linuxu problém. Zkopírovat nelegálně knihovny z Windows do Wine také není problém. Stáhnout nelegální NOCD crack ke hře do Wine také není problém. Linuxáci netahají warez podle mě jen z toho důvodu, že pro jejich systém toho warezu moc není.

  • 8. 1. 2013 17:21

    Sten (neregistrovaný)

    Jaký nelegální kodek si instalují?

    Jaké knihovny jsou zkopírované do Wine?

    Který NOCD crack je nelegální?

  • 7. 1. 2013 21:06

    zzzzzzzzz (neregistrovaný)

    prispevok ako noha... niesom linuxak a vidim v nom tooolko hovadin ze amen...

    Linux a hry su zacarovany kruh malo ludi, malo hier, malo hier malo ludi... je to take tazke pochopit? Ako podla teba ma komunita prinutit vyrobcov ku tvorbe ovladacov? Ak uz velmi chces tarat kraviny o 20 rokoch, povedz mi co podla apple, nvidie a dalsich bude v najblizsej buducnosti herna platforma cislo jedna? Ano mobilne telefony a pribuzne, a aky system teraz vedie? Ano je to ten android ten system co bezi na linuxovom jadre. A ten isty system co Nvidia dala do konzoly co vcera predstavila...
    Jedno percento v Steame pre Ubuntu, prosimta kedy to bolo vydane? Je to uz normalny release?

    Porozmyslaj nad tym nadhladom co si myslis ze mas a napis znova

  • 7. 1. 2013 21:31

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    S těmi dvaceti roky je to bohužel fakt, žádná kravina. Mobilní telefony jsou herní platforma leda pro casual gaming.

    Jinak souhlasím, že mobilům momentálně kraluje Android. Ovšem ten má s Linuxem společný leda ten kernel. Google se zbavil většiny věcí, které najdete v distrech Linuxu (terminály, X11, GTK, Qt), a postavil nad kernel Javové API (přičemž Javu vyfouknul Oraclu). Výrobci mobilů poté telefon "vylepší" různými převážně příšernými nadstavbami, a pro jistotu uživateli nedají root ani možnost flashovat vlastní firmware. Co z API - a z ideálů - Linuxu vlastně v Androidu zůstalo? A o hrách pro Android je smutné i jen mluvit. Hromada zařízení s různými rozlišeními, různými akcelerátory, různými verzemi systému (přičemž výrobci na aktualizace kašlou)... To pro výrobce her nese vysoké náklady na vývoj i podporu (testy a podpora nejsou zadarmo), a uživatelům to přináší mnohdy velmi neuspokojivý zážitek při hraní. Nehledě na rozšířené pirátství na téhle platformě, které autory her také dvakrát nemotivuje.

    Necelé jedno procento Linuxu ve Steamu odpovídá tomu, že si prakticky všichni uživatelé zkusili do Linuxu nainstalovat Steam. Na nějaké zvyšování těch procent to zatím nevypadá. Ale nechme se překvapit, za rok za dva bude jasněji.

  • 7. 1. 2013 23:13

    pravdokop

    1. Javu ukradl Oraclu Mrkvosoft, to vidí na první pohled každý, kdo porovná C# s Javou.
    2. Terminálů najdete na Google Play Store hromadu. X11, GTK, Qt se v podstatě mohou do Androidího Linuxu kdykoliv vrátit, přečtěte si např. něco o Ubuntu pro smartfouny.
    3. Neexistuje jediné Androidí zařízení, které nelze rootnout.
    4. Z ideálů Linuxu zůstalo to hlavní: opensource, otevřená licence.
    5. Hry na Androidu válcují s přehledem ostatní mobilní platformy a vzhledem k superrychlému vývoji HW (i u tabletů) je jen tázkou času, kdy převálcují i Widlácké hry na PC.
    6. "Různé verze systému, akcelerátorů, rozlišení, vysoká míra pirátství, mnohdy neuspokojivý zážitek při hraní..." - Vy snad hovoříte o Widlích? :-)))

  • 7. 1. 2013 23:40

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    1. Fakt jsem si nevšiml, že by MS provedl dekompilaci Javy, a kód zahrnul do .NETu, nebo že by kopíroval zdrojové soubory. Naopak Google udělal přesně tohle. Nakonec Sun ani Oracle se nijak neohradili vůči jednání MS.
    2. Terminály (ssh, telnet) najdete pro různé mobilní systémy. Pointa je v tom, že způsob ovládání i API jsou u Androidu úplně jiné, než u dister Linuxu. Na tom se doufám shodneme. X11, GTK a Qt se do Androidu sice technicky dostat mohou (technicky se může dostat cokoliv kamkoliv), ale pro dané použití se zjevně nehodí.
    3. Fakt neexistuje? Ale hlavně: proč ty telefony výrobci zamykají?
    4. Z technologií zůstal kernel. Z ideálů nezůstalo ohledně otevřenosti prakticky nic. Zdroják sice můžete dostat, ale s velkým zpožděním.
    5. To si povíme za pár let :)
    6. Ne, hovořím o Androidu. U Windows se dá sice říci totéž, ale rozdílem je to, že herní HW pro Windows má spoustu výkonu, a proto vás podobné věci trápí daleko méně. Navíc jsou uživatelé zvyklí si počítač alespoň trochu administrovat (aktualizace driveru, změna rozlišení a úrovně detailů ve hře apod). Svůj mobilní telefon naopak nechce administrovat nikdo, možná až na pár čtenářů root.cz. A zásadní rozdíl je samozřejmě v tom, že Windows dokážou hráčům poskytnout ten nejlepší herní zážitek :). Lepší kvalita obrazu než na konzoli (vyšší rozlišení, detaily, dohlednost), lepší ovládání (FPS s gamepadem je příšernost), více místa pro kvalitní obsah, 3D zobrazení (co je lepší než 3D střílečka ve 3D), a řádově lepší úplně všechno proti telefonům a podobným hračkám.

  • 7. 1. 2013 22:09

    lempl (neregistrovaný)

    pardon ale to je ta najdebilnejsia vyhovorka tohto storocia "zacarovany kruh"
    ak by bol niekto tak zaryty linux uzivatel a podporovatel myslienky GNU

    tak tuto tvoju formulaciu pochopi (malo hier = malo uzivatelov/ludi) a pokusi sa zhlucit ludi s rovnakym myslenim a nazorom a vytvoria tak genialnu hru ze by sa aj blizzard hambil a ID soft by padol na zadok , a to len koli tomu aby pritiahli uzivatelov , nehovoriac ze dnes im socialne media a siete prihravaju do karat tak nevydanym sposobom ze reklama by ich nemusela stat ani dolar, len to by chcelo kvalitu a jednotnost

    (vid napr ako sa preslavil minecraft, ale nikto ani len nezakopne o jeho predchodcu Wurm online pricom myslim ze wurm je prepracovanejsi z pohladu hernych mechanizmov)

    k tej hernej platforme buducnosti , ano ale ako moc na to tlacil google aby sa tak presadil ? na kolkych frontoch bojuje aby sa udrzal ? a to ze bezi na linuxovom jadre nic neznamena , len vyuzili prilezitost ze sa o tom case najviac hovorilo , kludne to mohol byt uplne iny kernel a uplne odlisny userland, ale isli cez reklamu a uzivatelom trocha zname veci (teda aspon tym pocitacom znalym uzivatelom)

    to iste nvidia

    inak co sa tyka ovladacov , pred 20timi rokmi ked neboli este graficke karty na takej urovni, robil niekto ovladace pre dos ci windows 3.11 ? zacinalo sa grafikach ktore ledva stihali
    a preco zacali velky vyrobcovia investovat do herneho priemyslu ? pretoze v tom videli potencial , tj kde nie su hry , hry a hry ktore by prilakali ICH zakaznikov tam ani pes neskape
    vid napr ako sa kruti v krcoch windows phone , alebo bada, alebo uplne odlisne mobilne systemy , ak nie su apps tak to chcipne , preto apple siel do itunes ktore postupne pretvoril na appstore , obsah predava , obsah laka ludi , a az potom ludia lakaju velke ryby

    skus prosim ta ty este raz porozmyslat s trochou byzniss modelu a ci tebe ako firme by sa oplatilo investovat do 1% MOZNEHO no nie isteho , trhu ak by si mal mesacne "MESACNE" naklady porovnatelne s jednym stredne velkym mestom
    a jedno percento nevravi len steam, ale aj statistky web prehliadacov ci statistiky roznych web stranok a ked uz si pri tom androide , skus ich z tej statistiky odratat aby bol odhad len pre (herny) desktop

  • 7. 1. 2013 22:15

    lempl (neregistrovaný)

    inac este ten android

    co spravil Google s androidom aby sa nan dalo programovat a teda prilakal tych co pre NEHO robia obsah, ktory nasledne laka ludi na kupu a podporu androidu ?

    vykaslal sa na cely linux , pretvoril ho tak ze ho ani linus nerozozna, zatvoril ho a kontroluje ho

    tolko k linuxu v andoride

  • 7. 1. 2013 22:58

    TrSek32 (neregistrovaný)

    Ale kdeze. Google android za
    a) odladil (mysli si o tom co chces) a dokladne ocesal
    b) za programovaci jazyk zvolil rozsireny a lahky jazyk java
    c) masivne tlacil na vyvoj a vytvaral app a podporoval vyrobcov, nespoliehal sa na vyvojarov tretich stran a zaroven na nich nekaslal

  • 7. 1. 2013 23:22

    lempl (neregistrovaný)

    pardon som to zle napisal

    samozrejme ze podporoval a tlacil na vyvoj aplikacii pre jeho system, ale spoliehal sa na vyvojarov tretich stran , ak by sa nespoliehal tak vsetky aplikacie by tvoril sam google
    dokonca myslim ze zo zaciatku vyvojarov aj podplacal , kedy zaplatil vyvojarom x tisic dolarov ak ich aplikacia splnila neake podmienky napr . tisic stiahnuti
    tlacil tam vyvojarov spodom aj vrchom, aj tutorialy pisal a reklamu tiez tomu robil
    (co nevravim ze je zle , ale nemozete potom chciet aby taka firma ked tolko do toho investovala ze to prenecha bande hipikov z komunity)

    preto je teraz andorid uzavrety pretoze ma v tom nehorazne peniaze, a nechce aby mu to niekto rozforkoval na cimprcampr, a tym vyplasil vyvojarov

    a mysli si co chces ale jednoducho ani jedna firma co je v Linux Faundation to nerobi pre Linusove modrozelene (ci ake ma) oci alebo ze zachrani planetu super lacnym systemom

    podporuju to preto ze mozu linusovi nahadzat kde aky bordel oni potrebuju rozchodit aby dal do kernelu , preto je tam virtualny server a ine priblblosti ktore pre bezneho uzivatela na desktope su nepodstatne (to bol zamer vytvorenia linux kernelu , pre bezneho desktop uzivatela)

    ak by linus neupratoval , kolko by mal linux kernel za 50 rokov ? 10 giga ?
    je to skratka cisty biznis, to ze je na linuxe nalepka free a pre dobro naroda a za slobodu a mier , je len velke plus (no nie hlavne plus) pre firmy ktore na tom stavaju imidz

    ten programovaci jazyk myslis lahky z HW poziadaviek alebo lahky ze sa ho nauci aj podpriemerny programator ? s tymi HW poziadavkami vsak nesuhlasim
    inac java sa tiez rozsirila pretoze to SUN tlacil vrchom spodom na vyvojarov a ze to SUNu zlomilo vaz (spolu s dalsimi projektami , >_> looking at you solaris and sparc)

    google linux kernel neocesal a neodladil , odladil iba tu svoju cast ktoru potrebuje (ci uz android alebo chrome os) to ze par google programatorov vo volnom case niecim prispeje este neznamena ze to google podporuje
    a co sa tyka androidu ten ocesal a vyladil az po kolkych rokoch (az od verzie 2.3 sa povazuje android za pouzitelny , a az tento 4.0 za vyladeny) a to len preto ze ho uzavrel a spravuje jeho vyvoj tak ako sa na firmu ktora chce nieco dosiahnut patri

  • 10. 1. 2013 22:21

    Sten (neregistrovaný)

    preto je teraz andorid uzavrety pretoze ma v tom nehorazne peniaze, a nechce aby mu to niekto rozforkoval na cimprcampr, a tym vyplasil vyvojarov

    Android není uzavřený, je licencovaný pod Apache License, stejně jako naprostá většina SDK. Uzavřené je SDK stažené z android.com, protože obsahuje některé komerční části vyvinuté výrobci telefonů (specifické pro Android na těch telefonech), ale pokud chcete Android forknout, tak vás to vůbec netrápí, velmi jednoduše si vytvoříte vlastní včetně SDK.

    podporuju to preto ze mozu linusovi nahadzat kde aky bordel oni potrebuju rozchodit aby dal do kernelu , preto je tam virtualny server a ine priblblosti ktore pre bezneho uzivatela na desktope su nepodstatne (to bol zamer vytvorenia linux kernelu , pre bezneho desktop uzivatela)

    Bordel se do Linuxu nedostane, veškerý kód pro zařazení musí projít dost složitým procesem schvalování.

    KVM (linuxový virtuální server) nemá s Googlem nic společného. Virtuální server je i ve stolních Windows 7.

    Jinak distribucím nic nebrání tyhle věci vypnout a nemít je tam, pokud by je nechtěly. Ale tohle nikdo neřeší, protože pokud KVM máte, ale nepoužíváte, zabírá akorát kolem 650 KiB (ano, méně než jeden megabajt) na disku.

    google linux kernel neocesal a neodladil , odladil iba tu svoju cast ktoru potrebuje

    Ale přesně takhle vývoj Linuxu funguje ;)

  • 7. 1. 2013 23:21

    pravdokop

    1. Podle mnoha komentátorů jsou statistiky podílu Linuxu na desktopu silně podhodnocené např. díky preferování USA a "anglofonních" uživatelů. Např. Čína a obdobné země s vysokou pravděpodobností mají mnohem větší podíl Linuxu na desktopu než 1%.
    2. Pokud by si můj program za dolar koupilo 1% světových uživatelů, byl bych v pořádném balíku!!!

  • 7. 1. 2013 23:37

    lempl (neregistrovaný)

    podla ktorych komentatoru ? tych ktory prehodnocuju linux ? :)
    ano statistiky su zavadzajuce, vacsinou s nimi nesuhlasim

    no v pripade uspesnosti linuxu snazim porovnat aj realne svoje okolie takze tie statistiky podla mojho pohladu maju neake realne hodnoty , nie stopercentne ale nieco na nich bude

    bohuzial co sa tyka ciny alebo nebodaj indie (tiez velka populacia na meter stvorcovy) tam ziadne vacsie statistiky alebo cisla som nenasiel, takze je to len teoreticky odhad , ktory by sa asi s realnym nasadenim moc nezhodoval (ukaze cas,+ videli by sme to zvysenym poctom aplikacii azijskeho povodu pre androidi trh)

    btw skor by som sa pozrel napr na braziliu (ci ktory juhoamericky stat to bol) maju to tam aj v statnom aparate ak su media pravdive , uvidime ake statistiky odtial pridu (tiez som ich neak vela s velkym vykrikom nevidel)

    a co 1% lokalnej populacie ? :) nestacilo by aj to ?
    ako som pisal aj keby tak bolo este stale nie je zarucene ze si tu aplikaciu cele 1 percento uzivatelov aj kupi (hlavne ak si na to date nehorazne premrstenu cenu ;) ) a vyvoj vas budet stat miliardy eurodolarov po dobu 2~3 rokov

  • 7. 1. 2013 23:11

    kozec

    > - boja sa spatnaho ingeneeringu , pripadne ze by portovany klient sposobil alebo prezradil neake chyby v aplikacii ktoru doteraz prehliadali , cim by mohli vystavit MILIONY uzivatelov o stratu virtualneho majetku a teda nahradu skod atd pripadne horsie (ukradnutie neakych technologii atd, blizzard je velka firma a to tiez znamena ze su tercom utokov, a snazeni sa o ukradnutie neakeho know how atd)

    1. WoW je davno prekuknuty a neoficialnych serverov je plny internet. Ono je reverzne inzinierstvo vec platformovo nezavisla, ze ano :)
    2. Blizzard (a ani ziadny iny prevadzkovatel MMO) neruci za _nic_, celkom kludne ta mozu zajtra zmazat a ty nemas pravo ani ceknut, nie to sa este o nieco sudit. Nebol by si prvy pripad.

    A zvysok prispevku v podobnom duchu. Slabe este aj na trolling ;)

  • 7. 1. 2013 23:57

    lempl (neregistrovaný)

    1. ano suhlasim WOW je uz prevareny (dokonca aj hraci im pomaly odchadzaju) ale pozrite ako agresivne blizzard po tych neoficialnych servroch isiel a proti nim bojoval
    a tiez suhlasim ze software ingeneering je platformovo nezavisle , ale zas cim viac platforiem tym sa urychluje a zvysuje sanca na uspech spatnaho inzinierstva , alebo sa pletiem ?
    a v takej cine ci azii celkovo kde ma wow velky uspech (az ho museli obmedzit ci zakazat) by im ! celkovy ! system a mechanizmus aj s AI a dalsimi potrebnymi vecami dost pomohol (a ze aj pomohol vid Runes Of Magic, Perfect World atd atd.)

    2 ano maju tam klauzulu ze maju vas na haku a este im dlzite prvorodeneho syna a jednu ladvinu vas a vasej celej rodiny az do tretieho pokolenia
    no ak zacne kricat velke mnozstvo hracov (tisice ? statisice ?) tak zacnu cuvat a radsej im daju bezvyznamny virtualny darcek ci odskodne v podobe "dalsej davky zadarmo" nez aby si pokazili meno

    to tiez dokazuje ze aj velke korporacie pocuvaju na velke masi svojich zakaznikov

    tak pardon Pan Kozec Trolling , na vas sa naozaj asi nechytam, prestal som uz pocitat "linuxakov" co len zaslepene bezrozmislu tlachaju o svojej modle a ikone (a ze ich na ploche moc nemaju co naopak neni pripad poctu takych "linuxakov" od nich v diskusii)

    mne o trolling vobec neslo , skor diskusiu na hladanie riesenia
    som naivny ale osobne sa mi idea GNU linuxu pozdava, a ma velky potencial , no mrha ho na nespravnom mieste (hadanie sa kto ma krajsi desktop a kolko zavislosti je treba aby boli okna na ploche polo priesvitne) a naivne cakaju ze im korporacie daju vsetko zadarmo

  • 8. 1. 2013 1:03

    kozec

    > p.s.: slovami klasika "geeezs krajst , GET E LAJF !"

    > mne o trolling vobec neslo , skor diskusiu na hladanie riesenia

    Budem sa naivne tvarit, ze si prave zartoval a zasmejem sa s tebou ;)

  • 8. 1. 2013 5:02

    xxx (neregistrovaný)

    Koukám, že spirála kokotismu se tady roztáčí na nejvyšší otáčky. Elitní troll Lael přibral do party slovenskýho trolla, se kterým se trumfujou v počtu znaků na příspěvek :-D To už je jenom pro silný povahy :-D Vem si to tvoje "Get e lajf" k srdci a začni radši dělat smysluplnýho.

  • 8. 1. 2013 7:31

    muf (neregistrovaný)

    Lael je marketingový žvanil, ale narozdíl od toho lempla má aspoň trochu úroveň.
    Také mně tady ti okecávači vadí, ale těžko se jich zbavíme... Někteří na tom mají ekonomický zájem (Lael), druzí tady smrdí z čisté blbosti (lempl) - ti jsou daleko horší....

  • 8. 1. 2013 8:38

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Proč si myslíte, že mám na diskusi nějaký ekonomický zájem? Není to tak že mám prostě na některé věci jiný názor než vy?

  • 8. 1. 2013 10:49

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Na platformě Microsoftu mám asi stejný finanční zájem, jako účetní běžící svůj SW na Windows :D. Pokud někdo nabídne lepší ekosystém, je racionální na něj přejít. Jenže když se podíváte na technickou kvalitu, podporu HW, nabídku SW produktů, vývojové nástroje, dokumentaci a produktivitu, moc alternativ k MS platformě neexistuje.

  • 8. 1. 2013 12:52

    kozec

    > Jenže když se podíváte na technickou kvalitu, podporu HW, nabídku SW produktů, vývojové nástroje, dokumentaci a produktivitu, moc alternativ k MS platformě neexistuje.

    A za to vdaka panu Bohu ;)

  • 8. 1. 2013 19:23

    kozec

    To aj mne. Ale kedze sa, nastastie, Microsoftu nepodarilo odrovnat uplne vsetkych, dokazem sa so stavom veci tak-nejak vyrovnat ;)

  • 9. 1. 2013 2:17

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    To jistě také :), ale spíš jsem měl na mysli architekturu kernelu, správu paměti, prioritizaci I/O, vyspělý FS, široké a dobře dokumentované API atd.

  • 9. 1. 2013 8:38

    kozec

    Tak vidite a toto je presne ten druh hlasok, pre ktore Vas ma vacsina osadenstva budto za sialenca, alebo marketaka priamo od MS ;)

    Nenapadlo Vas, ze sa na takomto, este stale pomerne odbornom servery najde pomerne dost ludi majucich s to vyspelou, siroko a dobre dokumentovanou platformou Microsoftu rozsiahle a nie zrovna vesele skusenosti?

  • 9. 1. 2013 17:52

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Pokud se na technologie Windows podíváte z větší blízkosti, tedy ne jen skrz Windows Explorer a desktop, tak ty kvality nejspíš uvidíte také. A asi také uvidíte, že Linux rozhodně není žádným technickým zázrakem, ba spíš naopak. Technicky nejlepším unixem je zřejmě Solaris, některé zajímavé vlastnosti má i HP-UX.

    Negativní zkušenosti můžete nasbírat u spousty produktů. Já jich nasbíral celkem dost u profi unixů i Linuxu (a mimochodem i u Oraclu). Windows samozřejmě také někdy zlobí (zvlášť díky HW a driverům), některé vlastnosti by určitě mohly být lepší, ale situaci považuji za výrazně lepší než u konkurence.

    Navíc jsou ty údajné problémy s Windows často důsledkem neznalosti. Vždycky mě překvapuje, když se někdo neumí naučit celkem jednoduchou administraci Windows, ale zato se memoruje jména a syntaxi stovek příkazů, umí skriptovat v bashi, píše regexpy, zná jména a umístění hromady konfiguráků atd. Částečně to asi bude podobné jako u MS Office. Jednoduché GUI dává některým lidem pocit, že tomu celému vlastně jaksi automaticky rozumí, natož když pracují s počítači "odjakživa". Jenže bez znalosti fungování té věci pod kapotou se v ní fakt nemůžete úspěšně rýpat (což se třeba od pokročilého Windows admina očekává).

  • 9. 1. 2013 21:39

    kozec

    Osobne mam skor opacny pocit. Cim blizsie sa divam, tym sialenejsi mi ten system pripada. Nedavno som napriklad pochopil, preco Windows pri nacitavani kniznic uprednostnuje .dll z aktualneho adresara pred kniznicami v systemovych zlozkach. Umoznuje tak napriklad aplikaciam tretich stran _dohackovat_ do hier podporu gamepadov, ktore nevyrobil Microsoft bez akejkolvek zmeny kodu, pristupovych prav ci sance na detekciu. Bezpecnostne aspekty tohoto pristupu necham uz na Vasej fantazii ;)

    > Vždycky mě překvapuje, když se někdo neumí naučit celkem jednoduchou administraci Windows, ale zato se memoruje jména a syntaxi stovek příkazů

    Osobne mi na administracia Windows nikdy neprisla jednoducha. Nastavenia su rozhadzane doslova po celom systeme, ciastocne v roznych ovladacih paneloch a nastveniach politiky. Ako spravca tak musim navstivit 2 ovladacie panely a jednu vetvu v registroch na to, aby som uzivatelovi nastavil rozlysenie a zakazal jeho zmenu a tento zakaz bude ucinny len pokial rozlysenie nezmeni nastroj tretej strany.

    Naproti tomu unixove prikazy maju jednoduchu logiku a integrovany manual ;)

    > ... zná jména a umístění hromady konfiguráků atd.

    Znam, znam. C:\Windows, C:\Program Files\Vyrobca\A­plikacia, C:\Program Files (x86)\Vyrobca\A­plikacia, %USERPROFILE%, %APPDATA%, %HOME%\AppData, %HOME%\Documents and Settins\Aplikacia, %HOME%\Documents and Settins\Vyrob­ca\Aplikacia, %HOME%\Documents and Settins\My Games\Hra, %HOME%\Documents and Settins\My Games\Vyrobca\Hra, %HOME%\Local Settins\, , %HOME%\Local Settins\Application Data, HKCM\Software\Vy­robca, HKLU\Software\Vy­robca. Zabudol som na nieco? Vykompenzujem to konstatnovanim, ze 2/3 z toho maju i rozne jazykove mutacie.

    Naproti tomu ma unix /etc a tie pravoverne este /usr/local/etc. Ak ide nahodou o unix pouzivany uzivatelom, pridava sa este ~ a ~/.config, na druhej strane sa vsetko toto da pomerne expresne prehladat jednym prikazom :)

  • 10. 1. 2013 5:44

    Lael Ophir

    S těmi knihovnami ve Windows je to trochu jinak. Zjednodušené pořadí natahování:
    1. Knihovny uvedené v KnownDLLs (systémové knihovny plus všechno co je v %SystemRoot%\sys­tem32 - u toho druhého nevím od kdy je to v default konfiguraci) se tahají *vždy* ze systémového adresáře.
    2. App start path.
    3. Před XP SP2: by default aktuální adresář (lze nastavením přehodit do kroku 7)
    4. %SystemRoot%\sys­tem32
    5. %WINDIR%
    6. %PATH%
    7. Po XP SP2: aktuální adresář
    Plná verze: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms682586(v=vs.85).aspx
    BTW kde najdu podobnou dokumentaci pro Linux? A proč je to na každém Unixu trošku jinak?

    Je to u před XP SP2 bezpečnostní riziko? Ano, ale při startu aplikace je je by default currect directory shodný s app start path. Při pozdějším zavádění knihoven je to v režii autora aplikace, což by bylo na delší vyprávění :)
    Situace na Linuxu? Jako neprivilegovaný uživatel nastavíte LD_LIBRARY_PATH, a je vymalováno. Prázdný LD_LIBRARY_PATH nebo prázdný token v něm je považovaný za current directory, a lze podvrhnout i systémovou knihovnu. Pak tu máme LD_PRELOAD, LD_RUN_PATH atd. Je to lepší než na Windows?

    Máte chuť hackovat? Můžete přepsat knihovnu, pustit si aplikaci v debuggeru, na Linuxu změnit LD_LIBRARY_PATH, použít LD_PRELOAD, na Windows vnutit dll redirection... A řadu věcí lze udělat i pomocí window messages, X11 events atd. Vyberte si, obě platformy vám dávají spoustu možností.

    Nicméně u Linuxu vidím jiné problémy. Například užívání volání fork()/exec(), existence OOM Killeru (OMG, OMG!), Big Kernel Lock (po 20 letech slavně rozbitý na subsystem locky), až po mnoha letech dohackovaná podpora threadingu, původně nepreemptivní kernel doprasený (sorry - jinak to se znalostí věci fakt říct nelze) do částečné preempce, absence API pro běžné akce jako je přidání uživatele nebo změna IP adresy, absence ABI pro drivery atd. Ve srovnání s tím jsou Windows NT velmi dobře navržené od první verze. A to nemluvě o věcech jako na svou dobu geniální GDI API (k dispozici od první verze NT), API pro defragmentaci FS za běhu (od roku 1996), rezervace I/O přenosového pásma (od roku 2006) atd. Linux je technologický středověk.

    Administrace Windows je komfortní. Jednoduchá je řekněme pro power usera. (Slušný) admin musí vědět, co je pod kapotou, protože je to jeho práce.
    Změnit uživateli rozlišení a zakázat mu jeho změnu? VELMI špatný nápad. Pokud ale na takovém uber-nesmyslu trváte, můžete rozlišení změnit 4-řádkovým skriptem. Přes Group Policy můžete zakázat změnu rozlišení z Control Panelu, ale aplikace mohou měnit rozlišení měnit dál, protože například full screen aplikace se bez toho neobejdou.
    BTW na Unixech, pokud je mi známo, neexistuje mechanismus srovnatelný s Group Policy. Windows stroj nainstalujete, přidáte do domény, a můžete nastavovat velikou spoustu věcí pro vybrané skupiny počítačů a uživatelů. Například celé firmě pár kliky změnit nastavení proxy serveru v browseru a zamknout možnost jeho změny, nastavit pozadí plochy, a pár tisíc dalších nastavení.

    Umístění konfigurace znáte špatně. Ve Windows je to standardně HKLM\Software\Vý­robce a HKCU\Software\Vý­robce. Pokud si autor aplikace ukládá konfiguraci jinam (adresář aplikace, %WINDIR% apod.), je prase. Mimochodem v tom svém seznamu máte chyby, duplicity, taháte do toho místa k ukládání dokumentů a dočasných souborů, a kvůli jazykovým mutacím jste měl použít environment variables.
    Situace na Linuxu? Konfigurace je ve /etc a podadresářích, ~/.*, ~/.config a /usr/local/etc. Bohužel neexistují roaming profiles. Navíc to celé platí jen teoreticky, například konfiguraci Oraclu a Lotus Domina najdete úplně jinde.
    Pointa je ale jinde. Uživatelé ani admini ve Windows nepotřebují znát zpaměti umístění klíčů v Registry a jména a syntaxi stovek utilit, protože administrují v GUI. Na Linuxu se provádí administrace převážně hrabáním se v konfigurácích a spouštěním utilit.

    Naproti tomu unixove prikazy maju jednoduchu logiku a integrovany manual ;) - OK, máte bod, rozesmál jste mě :D. I když uznávám, že po dostatečně dlouhém memorování a procvičování už člověku může přijít jednoduché a intuitivní i psaní regexpů a ovládání vi ;). Otázkou je, kdo chce tohle dobrovolně absolvovat.

    S pozdravem hjkl<esc>q! :), Lael

  • 10. 1. 2013 9:17

    kozec

    Systemove adresare sa prehladavaju az _po_ CWD a zlozke, kde sa nachadza exac. KnownDLLs standardne obsahuje asi 15 poloziek, takze nejaku neuvedenu importuje dokonca i notepad.exe. Co ma ale zaujalo je stat

    If a DLL with the same module name is already loaded in memory,
    the system uses the loaded DLL, no matter which directory it is
    in. The system does not search for the DLL.

    na stranke, ktoru odkazujete. Ak toto znamena to, co si myslim, ze to znamena, je to najlepsi for desatrocia.

    > BTW kde najdu podobnou dokumentaci pro Linux? A proč je to na každém Unixu trošku jinak?

    V manualoch, kde inde :) Myslim, ze tym ovplyva kazdy Unix.
    http://man7.org/linux/man-pages/man8/ld-linux.so.8.html

    > Prázdný LD_LIBRARY_PATH nebo prázdný token v něm je považovaný za current directory

    Nieje, prazdny LD_LIBRARY_PATH sa jednoducho ignoruje. Kniznice z aktualneho adresara sa nacitaju len ak je to explicitne prikazane.

    > Situace na Linuxu? ... Je to lepší než na Windows?

    O kusok. Predovsetkym, aj ked ma na Linuxe uzivatel asi 10 sposobov, ako binarke vnutit svoj kod, kazdy z nich vyzaduje _jeho_ vedomu interakciu (a u dolezitych binarok i pridavne prava)
    Na Windowse mi, podla tamtoho uryvku hore staci loadnut vlastnu ws2_32.dll a ostat v pamati (to snad nemoze byt pravda, idem si to precitat este raz a cele :D)

    > Umístění konfigurace znáte špatně (...) Pokud si autor aplikace ukládá konfiguraci jinam (...) je prase.

    Zial, MS ekosystem je plny svin ;) Zoznam, ktory som tam hore napisal nevychadza zo ziadneho standardu ci odporucania, je to proste zoznam miest, kde som v minulosti konfiguraciu niektorej aplikacie nasiel. A jazykove mutacie by som odporucal skor obyst, inak by sme mohli prist k lahodkam ako $HOME\Data aplikací\Microsoft hned vedla $HOME\Application Data\Microsoft. Mimochodom, to druhe mi spachalo MSVS.

    Registre su na ukladanie cohokolvek zlozitejsieho, nez pole stringov absolutne nevhodne a este aj predinstalovany SW vo Windows si svoje data uklada inam. A pokial ide o mna, za najviac pouzitelnu GUI zalezitost pri konfiguracii Windows pohladam Search dialog v regedite. Co je, vzhladom na jeho okyptenost maximalne smutne.

    > Situace na Linuxu? Konfigurace je ve /etc a podadresářích, ~/.*, ~/.config a /usr/local/etc. Bohužel neexistují roaming profiles.

    Pletiete dokopy konfiguraciu systemu a konfiguraciu uzivatela. Implementacia roaming profilu je skript na 2 riadky (tri, ak chcete krajsiu chybovu hlasku :p) ale v Unixoch sa prilis nepouziva. Pripojit do $HOME rovno sietovy zdroj je omnoho rychlejsie.

    A ked uz sme u toho, moj skript implementujuci "Group Policy" ma tych riadkov 20. Na rozdiel od riesenia MS je v podstate vseho schopny (GP riesi mnoho, to uznavam, ale stale je jeho najsilnejsim nastrojom moznost spustit .BAT subor pri kazdom prihlaseni) a hlavne, aplikuje sa _vzdy_ a zakazdym. Medzi moje najoblubenejsie cinnosti patri presetrovanie, preco sa GP aplikovala na strojoch 1, 4, 7 a 18, zatial co stroje 3, 6 a 8 este vzdy pouzivaju kopiu z pred pol roka.

    > I když uznávám, že po dostatečně dlouhém memorování a procvičování už člověku může přijít jednoduché a intuitivní i psaní regexpů a ovládání vi ;)

    Vi som na chut nikdy neprisiel, ale administraciu PC bez znalosti regexpov pokladam za ekvivalent zabehnutia maratonu po tom, ako Vam niekto prestrelil obe nohy. Ale uz davnejsie som si vsimol, ze ich MS ekosystem este len musi objavit ;)

  • 10. 1. 2013 22:54

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Zkuste si ten link přečíst ještě jednou. Systémové adresáře se prohledávají *před* CWD u XP SP2 a vyšších, a ještě před tím se prohledává KnownDLLs (který u mě obsahuje link na %SystemRoot%\sys­tem32).

    Z toho linku jste si vybral pěkný kousek, samozřejmě bez přečtení toho zbytku. Vlastní ws2_32.dll vůbec nezavedete (stejně jako cokoliv se jménem z adresáře %systemroot%\win­dows32), protože je to v KnownDLLs. A samozřejmě pokud natahujete knihovnu bez určení adresáře, a modul toho samého jména je už paměti, tak se tento použije. Na Linuxu doufám nenatahujete kopii každé knihovny znovu pro každou aplikaci :)

    Aha, máte pravdu, prázdný LD_LIBRARY_PATH se asi ignoruje. Prázdný token se ale neignoruje.
    http://stick.gk2.sk/2009/10/wrong-usage-of-ld_library_path/
    BTW pro Windows najdete i doporučení, jak knihovny bezpečně natahovat.
    http://support.microsoft.com/kb/2389418

    Ano, aplikace na všech platformách mají doporučená místa k ukládání konfigurace, a ukládají si je kde chtějí.

    Roaming profil neimplementujete bez rozdělení konfigurace/souborů na část specifickou pro stroj a specifickou pro uživatele. Například 250MB cache browseru nemá smysl tahat na síť, může zůstat jen na lokálním stroji. BTW dělit uložené soubory na lokální a roamovatelné se od jisté verze naučili už i autoři Firefoxu :D

    Pletete si konfigurační hodnoty (connection string k DB, rozmístění toolbarů v aplikaci), uložené a dočasné soubory (save games, cache browseru).

    GP se vám nelíbí? Mě se zase moc nelíbí dávkové soubory. Uživatel má notebook a přihlásí se mimo síť, pak se připojí k síti, a dávka neproběhne. Naopak GP se aplikuje i při pozdějším připojení k síti. Na unixech ale o ničem srovnatelně silném a jednoduchém nevím.

    Regexpy mají poměrně zásadní nevýhody: těžko se učí, a jsou velmi špatně čitelné. Samozřejmě na unixech musíte administrovat tak, že spouštíte utility, parsujete textové výstupy a krmíte tím jiné utility. Autoři Windows to umí udělat komfortněji. Vyjma GUI můžete použít objekty místo parsování: Get-Service | Where-Object {$_.status -eq "running"}. Snadno se to učí a dobře se to čte.

    BTW ty poznámky o nedostatcích Linuxu jste přešel dost tiše. Mohl jste napsat alespoň "máte pravdu" ;). Například absence API pro deamony fakt nepotěší. Máte jen hromadú skriptů, samozřejmě na každém unixu jinou, a žádné API. Příkladů jsem uváděl více.

  • 11. 1. 2013 0:26

    kozec

    > Zkuste si ten link přečíst ještě jednou. Systémové adresáře se prohledávají *před* CWD u XP SP2 a vyšších, a ještě před tím se prohledává KnownDLLs (který u mě obsahuje link na %SystemRoot%\sys­tem32).

    CWD (ne)ma prednost nie podla verzie Windows, ale podla kluca v registroch, ktory sa teda oficialne prednastavuje na 1, ale neoficialne, moje SP2 ho ma vypnuty. Na druhej strane, nieje to cista instalacia ale upgrade.
    A ten "link" nespecifikuje, ze maju vsetky kniznice v %SystemRoot%\sys­tem32 automaticky prednost, udava len, kde sa nachadzaju vsetky kniznice menovane vo vetve KnownDLLs. A napriklad ten winsock medzi nimi neni.

    > Na Linuxu doufám nenatahujete kopii každé knihovny znovu pro každou aplikaci :)

    Len ak sa medzicasom zmeni. Dalsia z veci, co MS este len musi objavit ;)

    > Prázdný token se ale neignoruje.

    Prazdny token sa nema dovod ignorovat. Je to celkom normalna, platna relativna cesta, rovnako ako .. alebo tmp/trojan/exe­cutables. On sa unix nikdy prilis nesnazil chranit uzivatela pred nim samim :) Na druhej strane, k tomu, aby sa tento problem dal zneuzit treba vedomi zasah uzivatela, ktory naviac musi byt na takej urovni, aby vedel o existencii LD_LIBRARY_PATH. To uz by som sa obaval skor, ze si niekto vrazi aktualny adresar do normalneho PATH.

    > Ano, aplikace na všech platformách mají doporučená místa k ukládání konfigurace, a ukládají si je kde chtějí.

    A v tomto sa prave nezhodneme. Na Linuxe (a kazdom *nixe, s ktorym som sa doposial stretol) sa konfiguracia uklada tam, kde bolo "doporucene." Len tak ma clovek istotu, ze bude mat na zapis prva a zvlast linuxaci su na vynimky dost hlucne alergicky. Jedinou vynimkou byvaju mizerne porty z Windows a aplikacie, ktore sa z nejakeho dovodu snazia kompletne existovat v jednom podadresare.

    > Roaming profil neimplementujete bez rozdělení konfigurace/souborů na část specifickou pro stroj a specifickou pro uživatele.

    Pokial mi neuniklo nieco dolezite, implementacia roaming profilov pod Windows kopiruje po sieti _celu_ zlozku $HOME.

    > BTW ty poznámky o nedostatcích Linuxu jste přešel dost tiše.

    Zial, rozporovat Vam Vas nazor na Linuxovy kernel je asi mimo mojho zaberu. Co Vam k tomu mam povedat? Ze sa OOM da vypnut? Odkazat Vas k man useradd? Alebo pomeditovat nad genialnostou GDI, vdaka ktoremu som este dnes schopny totalne odstrelit system len a len opakovanym volanim CreateWindowEx?
    Hadat sa o tom, co sa Vam zda subjektivne lepsie a mne subjektivne katastrofou nema cenu, to by sme tu boli do konca sveta :p

    > GP se vám nelíbí? Mě se zase moc nelíbí dávkové soubory. Uživatel má notebook a přihlásí se mimo síť, pak se připojí k síti, a dávka neproběhne.

    To je uz, zial, obmedzenie GP, kde sice existuje udalost/skript pre "uzivatel sa prihlasil" ale uz nie "GP bolo zavedene." Casto je to ale jediny sposob, ako niektore nastavenia vykonat.

    > Pletete si konfigurační hodnoty (connection string k DB, rozmístění toolbarů v aplikaci), uložené a dočasné soubory (save games, cache browseru).

    Nepletiem. Som si plne vedomi nelogickosti ukladania konfiguracie do %HOME\My Documents\Visual Studio 2008\Settings, ale popisujem realny stav, nie krasnu teoriu.

    > Autoři Windows to umí udělat komfortněji.

    Zacinam mat dojem, ze sa pre Vas komfortne rovna obmedzene :D
    Objektovy pristup ma nepochybne svoje caro, ale vyzaduje vytvorenie wrapperu pre kazdu cinnost, ktoru niekto niekedy teoreticky bude vykonavat. Akonahle sa dostanete mimo "zony komfortu," vyexportujete si register do textaku a nainstalujete bash ;) Druhy problem je potom nutnost pamatat si pre kazdu tuto teoreticky moznu operaciu prislusny prikaz, getter ci setter. To sa (obcas :p) logicky usporiadanym konfiguracnym suborom a ovladanim 5-10 prikazmi nemoze rovnat.

    Mimochodom, posledne, co som regexpom upravoval boli titulky. Take textove, k videu. Slo len o jednoduche "vymaz kazdy riadok, ktory obsahuje niektory zo znakov", akurat na asi 1800 riadkoch. Odhadovana doba upravy v anti-regexpovom ekosysteme bude niekde okolo tyzdna. Strasne rad by som Vas nad nimi videl s power shellom ;)

  • 11. 1. 2013 5:04

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Máte špatně konfigurační hodnotu v Registry i po instalaci XP SP2? Nepotěší, ale o příčině se mohou pouze dohadovat. KnownDLLs u mě %SystemRoot%\sys­tem32 obsahují, u vás opět ne. Máte asi někde něco zatraceně špatně.

    Jo, změnit knihovnu za běhu a natáhnout novému procesu jinou verzi, to je terno. Například když máte aplikaci jedoucí v deseti procesech, pak nastartujete jedenáctý, a ten zrovna začne používat tu novou knihovnu, která má nějaké změny (třeba jiný formát dat ve shared memory nebo na disku). Tomu se říká "when shit hits the fan", z čehož asi pochází české "a je vymalováno". Podobně "skvělá" je možnost aktualizace běžících aplikací. Jednak to přináší úplně stejný problém, a potom ty běžící aplikace nejsou ve skutečnosti záplatované. Ovšem proč se starat tyhle drobnosti, když máte Linux třeba race conditions při přístupu k FS. Jeden thread vytvoří soubor a dostane handle, jiný thread do něj zkusí pomocí toho handlu zapsat, a on prý soubor neexistuje. U Postfixu to tuším řešili přepsáním kódu... aplikace(!). Bohužel podobných problémů se vyskytuje více než dost.
    http://lkml.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/0107.3/0358.html
    https://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=13232
    http://www.root.cz/zpravicky/ext4-pomohlo-odhalit-spatne-napsane-aplikace/
    https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/317781

    LD_LIBRARY_PATH může nastavit běžný uživatel, a security by obscurity mi jako moc dobrá ochrana nepřipadá :)

    Pokud jste se střetl jen s aplikacemi z repozitáře distra, tak můžete mít pravdu. Pokud jste provozoval komerční aplikace, tak jste si musel všimmout, že většinou mají konfiguraci na jiných než doporučených místech. Oracle a Lotus Domino jsou pěknými příklady. A vyjma konfigurace ve vlastních adresářích (mnohdy divoce roztroušené) tam bývají i rc skripty, věci typu /etc/oracle apod., takže o centralizaci konfigurace nemůže být řeč. Podotýkám, že Oracle je portovaný z unixů na Windows, a nikoliv naopak. Na Windows nás všechny velmi "těší" například jeho dodnes přetrvávající problémy s cestami obsahujícími mezeru. Konfigurace potroušená po disku je proti tomu nuda.

    Roaming profily na Windows samozřejmě nekopírují celý %HOME%. K čemu myslíte, že je v profilu podadresář Local Settings (od Visty výše AppData\Local a AppData\LocalLow)?

    OOM Killer můžete vypnout, a můžete vypnout i overcommit. Bohužel vám pak velmi brzo dojde paměť. Za to může mimo jiné typická konstrukce fork()/exec(), která spoustu paměti označuje jako CoW.
    Useradd je skript, nikoliv API. To přesně kritizuji. Totéž třeba u té změny IP adresy, přidání nebo zastavení daemona atd. Ale zase si vždycky můžete forknout příslušnou utilitu (yuk), abyste trochu podráždil ten OOM Killer :)
    GDI je skvělé díky tomu, že je v základní instalaci Windows, a umí kreslit stejně po obrazovce, plotteru, tiskárně i Remote Desktopu (to umí tuším od NT4). Metafiles, vysoká rychlost, malý overhead. X11 je proti tomu pravěk. BTW opakované volání CreateWindowEx() u mě vrací po 10k objektech tuším ERROR_NOT_ENO­UGH_MEMORY, protože těch 10k je limit nastavený v registry (GDIProcessHan­dleQuota). Že vy to máte zase nastavené špatně? :)
    Myslím že na to, aby člověk hodnotil negativně kernel s Big Kernel Lockem, OOM Killerem a řadou dalších "vychytávek", není třeba nijak milovat jiné systémy. Stačí se na ně jen podrobněji podívat. I Solaris je proti tomu zlatý.

    Ano, programy používající XML konfiguraci ji musí ukládat na FS. Tu posedlost XML moc nechápu. Máme silnější CPU a víc paměti, tak místo úsporných a rychlých binárek začneme požívat XML, ať je to trochu pomalejší a žere to víc paměti :/

    Komfortně vs omezeně: počítače mohou dělat spoustu věcí. Teoreticky může file manager na stisk pravého tlačítka myši přehrát soubor jako 44.1k PCM na zvukové kartě. Ale proč? Snadno by měly jít dělat ty věci, které se dělají často.
    Vytvoření wrapperu pro každou činnost úplně stejně vyžadují unixové utility. Rozdíl je v tom, že se objekty se daleko lépe pracuje. Pracujete s abstrakcí bližší cíli své práce, nikoliv s parsováním textu. Můžete vytvořit nebo vybrat objekt uživatele, servisu apod. A zkuste s unixovými utilitami tohle:
    $excel = new-object -comobject Excel.Application
    $workbooks = $excel.Workbo­oks.Add()
    $worksheets = $workbooks.wor­ksheets
    $worksheet = $worksheets.Item(1)
    $worksheet.Name = "Name of Worksheet"
    $worksheet.Ce­lls.Item(3,3) = "Title of Excel Document"
    $worksheet.Ce­lls.Item(3,3)­.Font.Bold = $True
    $worksheet.Ce­lls.Item(4,3) = "This is really cool"
    $worksheets.Prin­tOut
    $workbooks.Sa­veAs("c:\dir\au­tomate.xlsx")
    $excel.quit()

    Get-Window -Title "Untitled - Notepad" | Set-WindowState -Minimize

    Get-Service | Where-Object {$_.status -eq "running"}

    Jednoduše zapamatovatelné, velmi silné. Unixové shelly byly samozřejmě skvělé před třiceti lety, všechna čest, ale snažit se je narazit na dnešní zvyky uživatelů a dnešní způsob používání počítačů je marné. PowerShell je skvělý dnes.

    Chcete jen řádky neobsahující dané znaky? Vezmete string se znaky, převedete na pole, pro každý znak použijete Select-String nebo filtrování pomocí Get-Content <file> | Where-Object {$_ -notmatch ...}. Samozřejmě můžete použít i regexp, tenhle je zrovna triviální, a ušetříte si ten cyklus. Já bych osobně použil VBA bez regexpů, protože ho velmi často používám v Excelu. Drsnější jedinci by jistě použili dávku s cyklem for %i in (z n a k y). Praktickou demonstraci všech možností zvládnete po téhle nápovědě jistě sám, já jdu spát. BTW běžnému uživateli bych doporučil si legálně koupit film i s titulky :)

  • 11. 1. 2013 20:36

    kozec

    > Nepotěší, ale o příčině se mohou pouze dohadovat.

    Mne pride pomerne zrejma. Hodnota sa pri upgrade nemeni, meni sa len, ak instalujete ciste XP s SP2. Vlastne by som bral ako chybu, keby to bolo inak.

    > KnownDLLs u mě %SystemRoot%\sys­tem32 obsahují, u vás opět ne

    Co presne mam chapat pod "KnownDLLs obsahují %SystemRoot%\sys­tem32" ? Mam dojem, ze jeden z nas funkciu tohto kluca chape zle a narad by som nim bol ja ;)

    > Jo, změnit knihovnu za běhu a natáhnout novému procesu jinou verzi, to je terno.

    Jo, bolo by to zaujimave, ale nemalo by k tomu dochadzat. Fork() si nacitane kniznice zachovava. Takze prislovie je to pekne, ale nase ventialtory su zatial ciste :p

    > Podobně "skvělá" je možnost aktualizace běžících aplikací.

    Rovnaky pripad. Otvorene subory zostavaju na disku, az kym ich nezavrie aj posledny proces. Ludia okolo Unixu byvaju cudaci, ale nie su to blazni ;)

    > a on prý soubor neexistuje. U Postfixu to tuším řešili přepsáním kódu... aplikace(!).

    Skusim hadat :) Na kod, ktory zapisoval prislo skor, ako na kod, ktory subor otvaral. Inak si totiz neviem predstavit, ako by zapis cez handler mal hlasit neexistujuci subor ;)

    > LD_LIBRARY_PATH může nastavit běžný uživatel

    Ide skor o to, ze ho uzivatel musi nastavit zle, aby sa dostal k bezpecnostnej hrozbe, ktoru ma Windows by default. Je to ten isty problem co PATH ;)

    > Bohužel vám pak velmi brzo dojde paměť. Za to může mimo jiné typická konstrukce fork()/exec(), která spoustu paměti označuje jako CoW.

    ... vdaka comu pamat nedojde. Na to, aby toto nastalo (resp. na to, aby OOM vobec prisiel k cinu) potrebujete proces, ktory vykonava podla moznosti nekonecne forkovanie, zapis do viacerych stranok a dcerske procesy neukoncuje. Inak povedane, potrebujete proces, ktory bud naschval, alebo kvoli chybe zaprace celu RAM. Nevidim, ako by pri takom procese mal byt zrovna OOM killer tym hlavnym problemom.

    > Useradd je skript, nikoliv API.

    Ked som sa dival naposledy, useradd skriptom celkom urcite nebol. Je ale sucastou LSB a vsetkych *nixov, na ktorych ma vytvaranie uzivatela zmysel (napr. pre taky Android nema) Ale nepochybujem o tom, ze by ste ho najradsej videl ako syscall.

    > BTW opakované volání CreateWindowEx() u mě vrací po 10k objektech tuším ERROR_NOT_ENO­UGH_MEMORY, protože těch 10k je limit nastavený v registry

    Vazne si to skuste :p Vytvorenie 10k offscreen bitmap pravdepodobne naozaj narazi na nejaky ten limit, ale pokus o XY kilookien Windows proste zlozi (uz za par stovak.) Ale nic si z toho nerobte, X11 som schopny zlozit tiez, staci pustit Compiz a spachat okno velke aspon 30-40 megapixelov.

    Ad. tvorenie excelu: V shelly by to bolo nieco na sposob echo \n\n,,nadpis,zi­vanie >out.csv. Ak by ste trval na ekvivalente xsl, OO bindy ma napriklad python.
    Cislo 3 bude klasicke ps a cislo 2 sice viem ze sa da, ale musel by som sa divat ako :p

    Naoplatku skuste s powershellom nahravat prave prehravany zvuk zo zvukovej karty, filtrom ho prehnat napriklad mp3 enkoderom a poslat ho na vzdialeny pocitac, kde sa dekoduje a v realnom case prehra. Pricom mam na mysli stream, nie par sekund zaznamu.

    Unixovy shell bol univerzalny nastroj pred 30 rokmi a je nim dodnes. Je mozne, ze raz niekto pride na nieco lepsie, ale PS tym urcite nebol :)

    > Já bych osobně použil VBA bez regexpů

    Iste, vzdy je moznost napisat si program, ktory problem riesi. Malokedy je to ale rychlejsie.

    > BTW běžnému uživateli bych doporučil si legálně koupit film i s titulky :)

    Odkazem, urcite ich to pobavi :)

  • 14. 1. 2013 3:21

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad SafeDllSearchMode: pokud u vás hodnota chybí, je to u XP SP2 a výše považováno za 1. Pokud tam máte nulu, může to být nastavené například v Group Policy. Víc o tom nevím - je to nakonec váš systém, ne můj :)

    Ad KnownDLLs: já tam mám položky DllDirectory s hodnotou %SystemRoot%\sys­tem32 a DllDirectory32 s hodnotou %SystemRoot%\sys­wow64. Mimo to je tam také WS2_32.

    Ad záměna knihovny za běhu: ano, fork() zachovává knihovny. Ale samozřejmě jen ty natažené před forkem, a jen pokud použijete fork.
    Ad aktualizace běžících aplikací: ano, otevřené handles dále referují stávající soubory. Jenže 1. běžící proces není záplatovaný, 2. aktualizace neotevřeného souboru (třeba resources, nenataženého pluginu apod) může vést k průšvihu, 3. nově spuštěné procesy mohou mít problémy s komunikací s těmi starými. Jinými slovy do restartu aplikace to může a nemusí fungovat.

    Ad problémy MTA: jak jsem linkoval, problémy jsou v rozbitých FS. Atomické operace nejsou atomické a vyskytují se různé race conditions. Je to smutné, ale je to tak. S rozbíjením BKL lze čekat, že vyplave řada dalších podobných problémů.

    Ad OOM Killer: ono bohatě stačí, když si například DB server alokuje příliš paměti. Malloc() mu ji s klidem slíbí (overcommit), a když do ní proces zkusí zapsat, paměti se najednou nedostává. Situace se řeší odstřelením vylosovaného procesu. To vede jednak ke snížení spolehlivosti systému, a potom také k chybějící obsluze low memory condition v aplikacích (proč něco takového psát, když stejně zasáhne OOM Killer). Solaris ani Windows neslibují paměť kterou nemají, a když paměť dojde, nechají prostě alokaci selhat (obsluha stavu je pak v režii aplikace). AIX sice overcommit provádí, ale má alespoň SIGDANGER, kterým aplikacím umožní na low memory patřičně reagovat, než začne házet SIGKILL.
    BTW Andries Brouwer napsal krásnou paralelu k OOM Killeru s letadly.
    http://lwn.net/Articles/104179/

    Fork()/exec() je samozřejmě velký problém. Mějme server s velkou alokací paměti. Teď potřebujete spustit nějaký externí program, třeba utilitu. Může to být proto, že pro danou akci neexistuje API (o čemž už jsem také psal). Provedete fork(), a tím duplikaci procesu. Veškeré jeho stránky jsou označené jako CoW, takže systém musí počítat s možností jejich modifikace. Následný exec() sice tu CoW alokaci efektivně zruší, ale to už je pozdě. Když váš server alokuje 4GB RAM a potřebuje spustit utilitu, musí mít systém další 4GB volné paměti. Tenhle mechanismus je primární důvod, proč Linux provádí memory overcommit, a proč pak potřebuje OOM Killer. Další ingrediencí je absence threadingu (použitelného - hackované LinuxThreads byly ostudou Linuxu) až do jádra 2.6, díky které se na Linuxu ve velkém forkovalo. A pak je tu absence mechamismu obdobného SIGDANGER na AIXu. Je to jedno s druhým, a tohle se autorům prostě silně nepovedlo. Kdyby na začátku provedli slušný design OS, nemuseli by pak zavádět spoustu špinavých polofunkčních hacků.
    BTW NPTL jsou sice o řád lepší než LinuxThreads, ale mají své mouchy. Opět to souvisí se špatným počítačním designem kernelu. Samozřejmě by také synchronizační objekty mohly být rychlejší, ale nemůžete od Linuxu čekat výkon Windows :)
    http://homepage.ntlworld.com/jonathan.deboynepollard/FGA/linux-thread-problems.html

    Dalšími podobnými problémy jsou BKL (po letech úsilí úspěšně rozbitý na subsystem locky, což je pořád málo), prioritizace interruptů atd. Extreme Programming je sice zajímavá technika, ale u projektu typu OS to vede k nutnosti rozsáhlého přepisování.

    Ad useradd: V Single UNIX Specification Version 4 není o useradd žádná zmínka. Nemusel bych useradd jako syscall, spíš jako funkci nějaké knihovny pro správu systému.

    Ad shell:
    - Streaming médií se snažíme na Windows řešit tak, aby to mohl použít i uživatel. Takže stačí otevřít Windows Media Player, označit soubor, a říci kam se má streamovat na kompatibilní zařízení. Nebo můžete použít například Virtual Audio Cable. Ten vytvoří virtuální zvukovou kartu, tu nastavíte buď pro danou aplikaci nebo celý systém, a připojíte klienty.
    Device files a pipes jsou samozřejmě zajímavá věc. Jak ale zajistíte, že nezačnete číst data zvukovky třeba s offsetem jeden byte od hranice samplu? To by encoder neměl rád :). Jak encoder zjistí z pipy bitrate a bitovou hloubku streamu? Co když se bitrate nebo sample rate změní? Co když jde o formát vícekanálový typu Dolby Digital nebo DTS? Podle mě to nebude tak jednoduché, pokud to má opravdu fungovat.

    Unixové shelly jsou samozřejmě i dnes dobrým nástrojem pro úkoly, které uživatelé a admini běžně řešili před těmi těmi třiceti lety. Dnes ale počítače používáme jinak, a liší se i cílová skupina zákazníků.

  • 14. 1. 2013 9:18

    kozec

    > Ad KnownDLLs: já tam mám položky DllDirectory s hodnotou %SystemRoot%\sys­tem32 a DllDirectory32 s hodnotou %SystemRoot%\sys­wow64. Mimo to je tam také WS2_32.

    To je prinajmensom zvlastne, nakolko v cerstvo nainstalovanom Windowse neni. Ale tj detail - nepytal som sa na Vase nastavenia, ale na to, aky maju podla Vas vyznam.

    K aktualizacii: unixovy SW s tymto rata. Ak sa napriklad aktualizuje sluzba, spravca balickov ju automaticky restartuje. Ak sa aktualizuje program, moze dostat ziadost o restart napr. cez dbus. To sa nerobi. Unixy su multiuzivatelske systemy, kde na jednom stroji mozu vysiet desiatky az stovky uzivatelov. Spravca nemoze cakat, kym kazdy z nich zavrie mail klienta a uz vobec si nemoze dovolit len tak na neverimboha ho vsetkym zostrelovat.

    > V Single UNIX Specification Version 4 není o useradd žádná zmínka.

    To som ani netvrdil. POSIX riesi prava konkretneho uzivatela, nie kde a ako sa ten uzivatel zoberie.

    > Streaming médií se snažíme na Windows řešit tak, aby to mohl použít i uživatel.

    To ma vazne tesi. Co z toho vyplyva? Nepredpokladam, ze by ste z powershellu pustal WMP a simuloval nim vyklikanie streamovania. To by bolo prilis sialene aj na Windows ;)

    > Podle mě to nebude tak jednoduché, pokud to má opravdu fungovat.

    Je to maximalne jednoduche. Pusti sa arecord alebo obdobna utilita, ktora zvuk zo zvukovky zosnima a na stdout ho posle v zadanom formate (preddefinovane je tusim 44kHz 16bitove PCM) Mozete to poslat pipou rovno do prehravaca, ale enkodovanie usetri nejaky ten datovy tok.
    Takze v linuxe je to recorder | encoder | siet (ssh, netcat, http server...) | decoder | player. Ako by to prebiehalo s powershellom?

    > Dnes ale počítače používáme jinak, a liší se i cílová skupina zákazníků.

    Aaale. Facebook si mozete mozete skontrolovat aj v shelly :p

  • 15. 1. 2013 18:06

    lempl (neregistrovaný)

    troll text inside > tak pekne chlapci , ciciny ste si pomerali , sneh ste uz svojim mocom popisali , uz ste aj skusali kto dalej docura, tak by ste to mohli aj ukoncit , nemyslite ? < / troll inside

    ale teraz vazne , vasa diskusia o porovnavani bezpecnosti a pouzitelnosti oboch systemov vypada byt zaujmava (pre technicky zdatneho administratora ci hackera, no ovela menej uz pre bezneho uzivatela) skuste ju previest na forum a tam pokracovat ak sa vam este chce

    hlavna otazka vsak ostava a tema diskusie pod clankom je ci je na linuxe neaka hra podobna kvalite a rozmerom, poctu uzivatelov alebo velkosti virtualneho sveta, tomu od blizzardu > WOW <, a ziadne konverzie z windows ci inych platforiem , priamo vyvyjana pod linuxom a vyvyjana pre linux

    osobne som nenasiel ZIADNU, takze to tiez hovori o kvalite systemu , kolko kvalitnych a pouzitelnych aplikacii pre dany OS existuje , to ze sa niekto s tym hra na servri , a robi upravuje to pre neaky nenasitny mobilny OS je sice fajn ale pouzitelnost je trocha mimo

    bte -to ze na mobil potrebujem 512MB ram aby bezal plynulo a 1Ghz procesor je aj pre tak stary os ako je windows XP dost, nie to pre 20 !!!DVADSAT ROKOV VYVYJANY OS !!!"

    takze este raz , HRY , mate neake ?

  • 15. 1. 2013 19:16

    kozec

    Hmm... kto to je a o com to preboha zvani? Co ma spolocne velkost dakeho herneho sveta s kvalitou operacneho systemu?

    Z rootu sa v poslednej dobe stava divne miesto :(

  • 16. 1. 2013 19:48

    lempl (neregistrovaný)

    ano trocha ustrelne, no ak citate pozorne (vco dufam pretoze ak citate manualy tak flakajuco/speedread ako citate komentare...)
    pisem tam ze nie len kvalitny OS, v tomto pripade iba kvalitny kernel, zvysok os v GNU/linux je neak... mimo

    ale HLAVNE kvalitne aplikacie, clanok hovori "... Blizzard prý uvolní port jedné ze svých her na Ubuntu ..." takze sa jedna o hry a nie o to ktory OS je bezpecnejsi ci kvalitne spraveny a zaciatok tejto diskusie bol o... ze by blizzarde a hrach na linux ?!?

    ono paci sa mi vasa diskusia (ci skor porovnavanie si ...) s loal je to zaujmave technicke a vydno ze sa obaja vyznate ale
    za 1, uz to nie je citatelne
    za 2, tazsie sa to hlada v historii clankov aby sa dali vase porovnavania citat
    za 3, je diskusia o HRACH a preco je ich na linuxe tych kvalitnych tak malo (aby som to spresnil pisal som o hrach robenych na linuxe a pre linux , takze porty z inych platforiem sa nepocitaju)

    =============­========================­========================­==
    kedze pocitam ze to aj tak nikto nebude citat , teda urcite nie cele

    prejdite na forum nech sa ta vasa diskusia lepsie cita a vyhladava

  • 16. 1. 2013 1:23

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad vyznam DllDirectory v KnownDLLs: všechny knihovny v daném adresáři se zavádějí jako Known DLLs, tedy na prvním místě search order.

    Ve Windows se aktualizace aplikací řeší tak, že pokud je nějaký soubor používán, buď vyzvete uživatele k ukončení aplikace, nebo k restartu po dokončení instalace. Jen tak je možné předejít problémům. Aktualizace terminálových serverů se provádí během plánované odstávky. Je totiž lepší restartovat, než nechat uživatele po aktualizaci bez restartu s potenciálně nefunkční aplikací.

    Streaming médií z PowerShellu bych asi řešil pomocí nějakého objektu Windows Media Playeru, na MSDN je obsáhlá dokumentace. Ve Windows většina aplikací vystavuje nějaké COM nebo .NET API, s výjimkou domácích projektů a Notepadu :). Je také možné použít UPnP/DLNA API. Tam to chce vytvořit objekt MediaRenderer (ten budete muset najít pomocí UPnP.UPnPDevi­ceFinder), nastavit mu zdroj pomocí SetSourceFrom*() a zavolat PlayAtSpeedAsync(). Asi by z toho byl pěkně divoký one-liner :). Výhodou je, že to funguje i na XBOXu, televizi apod. Dá se tak provádět i správa toho zařízení. Ale upřímně: než bych se s tím patlal, raději spustím ten WMP a vyberu Play To z GUI :)

    Zkontrolovat Facebook ze shellu můžete, ale je to trochu přes ruku. A podobné je to se spoustou akcí, které se dnes s počítači provádí celkem běžně.

  • 16. 1. 2013 14:08

    kozec

    Ok, takze sme sa k tomu dostali

    > všechny knihovny v daném adresáři se zavádějí jako Known DLLs, tedy na prvním místě search order.

    Mylite sa a ja sa Vam vobec nedivim. Ona jedna vyhod plaintextovej konfiguracie je moznost pridavat vysvetlujuce komentare (i ked, dconf je databaza a ma to osetrene pekne.) Potom sa nestava, ze clovek musi hladat dokumentaciu po dakych blogoch. Odcitujem Vam to:

    " Also, if you look in the KnownDLLs registry key, you’ll notice that there’s no path listed for the KnownDLLs. That’s because all KnownDLLs are assumed to be in the directory pointed to by HKLM\System\CCS\Con­trol\KnownDLLs\DllDi­rectory registry value. [1] "
    Kniznice v system32 teda ani zdaleka nie su uprednostnovane automaticky, tento kluc len doplna cestu vsetkym ostatnym. Je to... zaujimave riesenie :p

    [1] http://blogs.msdn.com/b/larryosterman/archive/2004/07/19/187752.aspx

  • 17. 1. 2013 10:27

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Touché, dostal jste mě :). Takže jsou to na prvním místě KnownDLLs (ve kterých NENÍ %windir%\system32), na druhém místě app startup dir, a teprve na třetím místě %windir%\system32.

    Ano, plaintextovou dokumentaci můžete komentovat, a editovat ji pak v konfiguráku. Podobně konfigurační DB můžete "komentovat" pomocí GUI. Ve srovnání s GUI je editace konfiguráku mírně řečeno přes ruku. Svět se od dob tradičních unixů změnil - nový účet v KMailu ani Thunderbirdu nezakládáte editací konfiguráku. Navíc spousta té textové konfigurace komentovaná prostě není. A k tomu má textová konfigurace ve srovnání s binární příšerný výkon. Pro čtení to máte O(n) vs O(log n), v případě zápisu musíte soubor kompletně přepsat, vyvstávají concurrency issues...

  • 17. 1. 2013 17:09

    kozec

    > Podobně konfigurační DB můžete "komentovat" pomocí GUI. Ve srovnání s GUI je editace konfiguráku mírně řečeno přes ruku.

    S tymto nemozem suhlasit. Konfiguraciu v databaze mozem komentovat len, ak mi to engine a programator obsluzneho SW dovoli. Napriklad take registre Windows toto neumoznuju a obcas to skutocne boli. Rovnako tak je editacia GUI len tak pohodlna, ako pohodlnu ju spravi programator a dovoli zmenit len to, na co si spomenul programator.

    A ked uz sme u toho, GUI konfiguracne nastroje vo Windows nie su nic moc. Taky gconf-editor je v podstate len kopiou regeditu, napriek tomu ma inline editaciu, okamzite aplikovanie a ku klucom vypisuje dokumentaciu. Rovnako tak dialogy pre nastavenia v novom gnome mavaju vyhladavac, ktory Vam nie otvori prislusny panel (a dalej si to dunco haldaj), ale dovedu Vas az k hladanej hodnote a umoznia ju zmenit na mieste.

    > A k tomu má textová konfigurace ve srovnání s binární příšerný výkon.

    To je jedine, s cim mozem suhlasit. Ale, najvacsi konfigurak na mojom disku ma cosi pod 200kB. Je to klasicky subor v style "kluc hodnota # komentar" a jeho kompletne preparsovanie a natiahnutie do mapy mi no-brain skriptom v pythone[1] trva 2 milisekundy. Povedal by som, ze je to vzhladom k vyhodam ospravedlnitelna doba :)

    [1] http://pastebin.com/pMASGYjh

  • 19. 1. 2013 6:28

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Komentáře si samozřejmě můžete vložit i do Registry. Stačí si vytvořit položky s description. Například já si můžu v KnownDLLs udělat položku "#DllDirectory" s hodnotou "Library base path - files in the directory are NOT automatically included on the list of KnownDLLs" :). Jak jsem ale psal, spousta konfigurace není dokumentovaná ani v textové konfiguraci.

    Opravdu jste si jistý, že například konfiguráky OpenOffice jsou menší než 200kB? Nemám teď po ruce žádnou instalaci, ale mám o tom značné pochybnosti. Ty desítky tisíc konfirugačních hodnot mají svou velikost, zvlášť v XML formátu. Nakonec dlouhé načítání konfigurace je jedním z důvodů pomalého startu OOo. A ty XML soubory jsou bez komentářů, pokud si správně vzpomínám. Komentáře by totiž nafoukly jejich velikost na několikanásobek.

  • 21. 1. 2013 15:09

    kozec

    > Komentáře si samozřejmě můžete vložit i do Registry. Stačí si vytvořit položky s description.

    Ale toto Vam bude fungovat len v tomto konkretnom pripade a aj to len pre to, ze sa nazvy kniznic obvykle na # nezacinaju. Ak sa o to pokusite vo vetve, ktoru program enumeruje, cakaju Vas rozne neprijemne ukazy v style "Nemozem nacitat plugin #auth.dll, cesta C:\Riesi autentifikaciu' nebola najdena."
    Druhym problemom bude zaradenie komentarov na vrch zoznamu, nie ku klucom, ktorych sa tykaju, ale to uz je len kozmetika.

    > Opravdu jste si jistý, že například konfiguráky OpenOffice jsou menší než 200kB?

    Som, pozrel som sa :) A opat raz som do 100 milisekund schopny cez pythonie xml preparsovat a ulozit do dict-u kazde jedno XML v ~/.libreoffice/3 a to do toho casu ratam i rekurzivne prehladavanie adresara. A to sa python skutocne nemoze chvalit zrovna vykonom.

    Inak sa ale o vykone hadat nechcem, registre su z hladiska vykonu jednoznacne rychlejsie. Akurat mam iste pochybnosti o tom, ci bolo tento problem nutne riesit aspon v dobe 486, ked slo o vec relativne novu. Dnes je to prezitok, krok vedla riesiaci neexistujuci problem, ktory robi 1000x viac problemov, nez prinasa uzitku.

  • 22. 1. 2013 0:06

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Osobně nevím o aplikaci, která by položky v Registry enumerovala tímto způsobem. Pokud taková existuje, můžete umístit popis do nadřazené větve. Podobně můžete komenráře nazvat třeba value_comment místo #value. Nicméně v praxi je nejlepší použít prostě GUI. To se dá napsat velmi snadno.

    Výkon je ještě důležitější, když nejde jen o stavení aplikace, ale také o registraci komponent. BTW export Registry na typickém systému má desítky až stovky MB textu. BTW2 Registry mají i další výhody: řádově rychlejší zápis, transakční zpracování, automatický backup s možností návratu k minulému funkčnímu stavu (Last Known Good Configuration), možnost současného read/write přístupu z více vláken/aplikací, možnost rychle načítat hodnoty podle potřeby.

  • 10. 1. 2013 21:52

    Sten (neregistrovaný)

    No, Windows má víceméně kvalitně navržený kernel, i když by to mohlo být lepší. Implementace ale už často pokulhává, teď se to s nedávnou (znovu)portací NT jádra na ARM snad alespoň o něco zlepší.

    Od Visty je konečně správa paměti skoro na úrovni Linuxu a půlka paměti už neleží jen ladem. Stále ale chybí overcommit, ale MS na tom prý pracuje (kupodivu hlavně pro servery, kde overcommit nemá takový smysl).

    NTFS je docela vyspělý systém, i když za ty roky se do něj nabalilo spousta balastu. Bohužel mnoho jeho skvělých vlastností úplně zabíjí Win32 API, některá nesmyslná omezení (proč nejdou symlinky na soubory?), dost špatné alokační strategie (hrozně fragmentuje) a slabší odolnost proti chybám.

  • 10. 1. 2013 23:04

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    V čem konkrétně spočívají ty implementační nedostatky?

    Windows doufám nikdy nebudou mít správu paměti na úrovni Linuxu. Overcommit se do Windows také nedostane, protože když systém lže o alokaci paměti, a pak se na tu lež přijde (slíbená paměť prostě není), tak je potřeba nějaký proces vylosovat a odstřelit. Do toho se MS "kupodivu" nechce. Místo toho MS používá Dynamic Memory. Když virtuální stroj potřebuje více paměti, řekne si o ni. Když ji nedostane, alokační volání aplikace selže, a aplikace se podle toho může zařídit (zmenšit buffery apod).

    NTFS je o dost vyspělejší, než FS na unixech (šifrování, komprese, BitLocker, prioritizace a rezervace přenosového pásma). Proč to podle vás Win32 zabíjí? Alokační strategie mi přijde v pohodě. Samozřejmě při dostatečném zaplnění disku fragmentace roste, ale to u každého prakticky použitelného FS. Odolnost proti chybám je u NTFS naopak dobrá, protože boot sector (superblock) i všechna metadata mají dvě kopie.

  • 9. 1. 2013 22:36

    lempl (neregistrovaný)

    uplne som zabudol , to su linuxaci, nevie to citat, nevie to pochopit pisany/citany text, a co je najhorsie , nevedia komunikovat a diskutovat

    ospravedlnujem sa, nabuduce vam komentar poskladam z obrazkov desktop screenshotov, mozno to potom bude pre vas zrozumitelnejsie

    este ze robite takee krasne meno linux komunite, svojmu systemu a tejto stranke svojimi prikladnymi a temy sa drziacimi komentarmi dakujem

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Adam Štrauch je redaktorem serveru Root.cz a svobodný software nasazuje jak na desktopech tak i na routerech a serverech. Ve svém volném čase se stará o komunitní síť, ve které je již přes 100 členů.