Microsoft přidává podporu D3D12 Compute do Mesa 22.0

11. 1. 2022

Sdílet

Microsoft Love Linux Autor: Microsoft

Není to tak dlouho, co Microsoft zaslal do projektu Mesa kód pro podporu OpenGL Shader Storage Buffer Objects. Jde o jednu z věcí, která pozvolna posouvá podporu kódu Direct3D 12 v Mesa od starší verze OpenGL 3.3 k věcem, které vyžaduje řada OpenGL 4.x. Nyní jde Microsoft o další krůček dál a do Mesa 22.0 zamířila podpora Direct3D 12 Compute.

Cílem je, aby bylo možné provozovat výpočetní (Compute) úlohy běžící přes OpenGL / OpenGL ES 3.1, a tak nad Direct3D 12 ovladači v rámci Windows Subsystem for Linux. Požadavek na začlenění kód do Mesa 22.0 zaslal Jesse Natalie z Microsoftu (k tématu má jedno starší video) a bylo mu vyhověno. Vydání Mesa 22.0 lze očekávat někdy v průběhu února tohoto roku.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.