Hlavní navigace

Programování velkých staveb v Minecraftu pro Raspberry Pi

Sdílet

Adam Štrauch 28. 3. 2013

Některé konstrukce ve hře Minecraft mohou jedinci zabrat celé měsíce. Najdou se lidé, kteří jsou ochotni ten čas investovat, ale proč bychom si my stavbu trochu nezkrátili. O Minecraftu pro Raspberry Pi jsme již psali a tak možná víte, že se jedná o velmi osekanou původní hru, která je optimalizovaná pro pomalé ARM procesory s malým množstvím paměti. Jenže na rozdíl od své velké verze, má k dispozici pythoní API, což komukoli s programátorským duchem umožní postavit za dvě hodiny to, co by jiným zabralo několik týdnů.

Velkým propagátorem programování pro Minecraft je Martin O'Hanlon a v jednom z jeho posledních blogpostů se dozvíte, jak postavit velkolepé stavby pomocí jednoho skriptu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 3. 2013 22:00

    noef

    Jenže na rozdíl od své velké verze, má k dispozici pythoní API, což komukoli s programátorským duchem umožní postavit za dvě hodiny to, co by jiným zabralo několik týdnů.

    kdokoliv se zkusenostmi s Javou nebude mit problem s pripravou prostredi pro modovani "normalniho" MC - je to jen stahnuti Forge a pusteni instalacniho skriptu, ktery stahne vse za vas.

    pokud se bavime o nizsi urovni programovani, tak uprava sveta (jak je popisovana v clanku) lze pohodlne provest uzitim nejake knihovny pro manipulaci s NBT (nezkousel jsem, ale jsou k dispozici pro opravdu velky pocet jazyku - Python, C, D, Ruby, PHP, Javascript, Java, C++, C#, Perl a asi i dalsi).

    takze verim, ze kdokoliv s programatorskym duchem nebude mit problem ani na Java variante.

    PS: uzitim modu napr. ComputerCraft lze programovat primo ve hre v jazyku Lua tzv. zelvy (turtle) a pomoci nich stavet z natezenych surovin.

    http://wiki.vg/NBT#Libraries
    http://www.minecraftwiki.net/wiki/Development_resources#Libraries
    http://www.computercraft.info/