Hlavní navigace

Battlemass 2: nápaditá tahová strategie

27. 3. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V dnešní recenzi si představíme nezávislou a velice nápaditou tahovou strategii s názvem Battlemass 2, jež se může pochlubit příjemnou a přitom nenáročnou grafikou i dobře vyváženou hratelností. Hra běží na známém enginu Unity a můžete si ji zahrát jak pod Linuxem, tak na Windows a OS X.

Cílem této tahové strategie je, jako u mnoha jiných strategií, zničit základnu protivníka dříve, než zničí on tu vaši. Každý tah je rozdělen do tří fází, a to na fázi těžební, konstrukční a fázi bojovou. Celé klání se pak odehrává na šestihranné virtuální herní desce sestavené z polí o stejném počtu hran, u které můžete před začátkem hry zvolit její velikost z možností velká, v tomto případě bude jedna strana herní desky utvořena z 20 polí, střední, u té je polí 15, a malá, kde je na stranu polí 10. Na výběr máte rovněž z nízké, střední a vysoké výšky jednotlivých herních polí, ta jsou totiž v průběhu hry snižována těžbou, a to až na pro hráče nedostupné dno. Dále si můžete zvolit, zda bude typ terénu zcela plochý, mírně zvlněný nebo kopcovitý, také volíte, jak moc má být deska již z počátku pokryta pro hráče nedostupnými poli a zda, případně v jaké intenzitě, má obsahovat nějaké překážky, tedy stromy, a zvláštní zdroje k těžbě, tedy kromě herních polí a stromů i zlato.

Jakmile provedete veškerá herní nastavení, můžete zahájit nové klání, buď proti počítačem řízenému protivníkovi, hráči na internetu, místní síti nebo na jednom počítači, což je výhoda vycházející již ze samotné podstaty tahových strategií, u kterých nebyla tato možnost vytlačena jako u jiných typů her (vzpomínáte na rozdělené obrazovky?). Utkání začíná nejprve těžební fází, kdy pomocí své základny vytrhnete ze země první, nejbližší strom, přejdete do fáze konstruktérské, v té si můžete postavit těžební jednotku (Harvester), nebo zkonstruovat jedno z pěti bojových vozidel (Slug, Rain Marcher, Ant, Tank, Gigajoule), či transportní letoun (Carrier). Každá jednotka disponuje určitými vlastnostmi, jako je cena, odolnost, počet polí, které může překonat v jednom tahu, palebná síla a její dosah. Nakonec přichází fáze bojová, v té pohybujete svými jednotkami po dostupných polích a ničíte jednotky svého protivníka, nezapomeňte však, že prioritou bojových jednotek je dostat se na dostřel nepřátelské základny a posléze ji zničit. V nastavení je pak vedle zcela běžných možností zvuku a zobrazení také možné zvolit zrychlené animace pohybu a boje.

Téměř celou hru lze ovládat pouze levým myšítkem, kromě kamery, se kterou je pohybováno za pomocí kolečka a myšítka pravého. Ovládání pomocí kláves, až na pohyb kamery pomocí kláves WSAD, chybí, což u této hry, která není o rychlosti, ale o taktice, může představovat problém snad jen na noteboocích, neboť používat k ovládání her touchpad, nebo trackball je často diskomfortní, až zcela nemožné.

Autorem této indie tahové strategie je jediný člověk z Jihoafrické republiky jménem Leslie Young, který hru distribuuje zdarma prostřednictvím herní platformy Desura, stejně jako jejího předchůdce. Od něj se liší především celkovým grafickým vzhledem, jiným typem herních desek a odlišným principem těžby.

Klady

Hra je velice nápaditá, dobře vyvážená a velmi příjemná na pohled, přičemž je zároveň hardwarově nenáročná. Oceňuji především nosný nápad s vytěžováním herní desky, čímž máte možnost soupeři ztížit a sobě naopak usnadnit přístup k základně. Ve hře není přehnané množství herních jednotek a je tedy snadné si rychle zapamatovat jejich vlastnosti, pak na první pohled vidíte, jakou silou disponuje váš protivník.

root_podpora

Zápory

Vytknout lze hře snad jen onu absenci ovládání pomocí kláves, a to je zápor spíše méně významný.

Hodnocení

Je úctyhodné, že tuto hru vypracoval jediný, nezávislý vývojář. Její síla je především v jednoduchosti a v dobrém nápadu, a právě originální nápad považuji u her za to nejdůležitější, proto dávám 4 a půl hvězdičky.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se o výpočetní techniku a vše co s ní souvisí zajímá již od dětství. Fascinován je především sítěmi a otázkami jejich bezpečnosti.