Hlavní navigace

Red Eclipse: svižná FPS řežba pro více hráčů

6. 3. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

V dnešní recenzi linuxové hry bych vám rád představil online FPS projekt s názvem Red Eclipse, primárně vyvíjený pro Linux, ale hru lze rozjet i na Windows a MAC strojích. Vynikající fps ve stylu Quake III vám zajistí zážitek z rychlé řežby na mnoha mapách v mnoha různých variacích.

V této recenzi bych vám rád představil open-sourcovou online fps řežbu s názvem Red Eclipse, která je primárně určena pro linuxové stroje a např. Ubuntu ji má v Centru Softwaru ve výchozím setu. Hra má něco přes 700 MB a nabízí jak offline mód s boty, tedy počítačem řízenými nepřáteli, pro trénink a první seznámení s hrou, tak online mód, kde hrajete proti ostatním připojeným hráčům. Hráčská základna je poměrně široká a hra má na svou kategorii velice pěknou a nenáročnou grafiku, která vypadá dobře a hra zároveň běží plynule i na slabších počítačích, v nenáročném grafickém módu pak jede plynule i na těch nejpomalejších strojích.

Hratelnost se velmi podobá hratelnosti známé fps legendy Quake III, hra je rychlá, plná úskoků a rychlého přesunu po mapách. Po spuštění si zvolením první nabídky hlavního menu můžete upravit svůj profil. Máte možnost nastavit jméno a na třech RGB jezdcích navolit zabarvení svého avatara, dále máte na výběr pohlaví. Toť vše u profilu, v tomto ohledu je hra velmi jednoduchá. Nabízí však mnoho herních módů. Pod položkou vanity items se navíc ukrývá ještě nastavení předmětů na vašeho avatara, můžete mu dát třeba klobouk nebo brýle s termovizí, další položka obsahuje pokročilá nastavení a poslední možnost user account nabízí zaregistrování účtu online.

Dalšími položkami v hlavním menu jsou online mód nebo možnost trénovat offline s boty, ty vás již zavedou k výběru serveru, případně k jeho založení, nebo nastavení mapy a možností offline setu s boty. Pod nimi se nachází položka options, tedy nastavení, zde můžete upravit zobrazení grafiky, přejít do fullscreenu, neboť hra se standardně spouští v okně, můžete dokonce změnit uživatelské rozhraní, tzv. gui a upravit lze i hud. Dále upravit zvuk, pokud jste hru již nainstalovali a spustili, jistě jste si všimli chytlavé hudby, která vás provází celou hrou, zde můžete nastavit její hlasitost a dále také ovládání. Dole se nachází položka variables a pod ní všemožná nastavení samotné hry ve dvou kartách vars a weap. Doporučuji pečlivě projít, seznámíte se tak s možnostmi hry. Vpravo dole pak pod variables vidíte možnost resetovat do výchozího nastavení, k užití v případě, že jste udělali až příliš mnoho nechtěných úprav. Opravdu užitečná věc.

Po zvolení online hry se ocitnete ve výběru serverů, nahoře máte barevně odlišené filtry pro zobrazení seznamu serverů, u jednotlivých serverů zase vidíte jejich název a IP adresu, zda je server modifikovaný, většinou není, kolik je na něm hráčů, jaký se hraje mód a čas, který uplynul od jeho spuštění. Jakmile budete ve hře, můžete se svižně rozběhnout po mapě, posbírat zbraně, v základu totiž máte jen málo účinnou pistoli, kterou vesměs nepoužijete, jinak je ale ve hře zbraní značné množství, pušky, brokovnice, sci-fi emitory energie atd., v nastavení, pokud jste ve hře, máte možnost volit pro změnu mapy kdykoliv během hry, všem se ozve výzva a pokud je dostatečný počet hráčů, tedy více než polovina, pro, tak je mapa serverem automaticky změněna.

V offline tréninku si zakládáte vlastní, síti uzavřený server s boty, volíte typ hry, jako deathmatch, capture-the-flag, defend-the-flag, bomber-ball, time-trial nebo guntlet, dále si můžete zvolit určité mutace hry, např. instagib, kdy mají všichni hráči už od spawnutí účinné pušky, které zabíjí na jedno zasáhnutí, také je zde na další kartě možnost nastavit pravidla pro hráčské volby. Hra s boty je velmi svižná, jejich obtížnost je občas lepší, někdy horší, záleží na konkrétní mapě. Vlajku však umí snadno ukořistit a také zvládají slušně spolupracovat, jejich AI tedy hodnotím velmi nadprůměrně. Hra také nabízí vlastní, interní encyklopedii, kde se dozvíte všechno možné o hře a jejích elementech, od map až po zbraně. A map je v Red Eclipse opravdu velké množství, a to pro všechny módy.

root_podpora

Krátce o vzniku Red Eclipse

Hlavním distributorem Red Ecplise je společnost s názvem Desura, která má na kontě celou řadu dalších her. Svižná onlinová fps běží na Cube Engine 2, který poskytuje ideální balanc mezi hratelností a variabilitou prostředí. Obsahuje parkour, impsuls do běhu, úskoky a další triky. Open-source projekt je přístupný ke komunitním mutacím. Autoři hru zařadili do kategorie indie a její pořízení je zcela zdarma. Čas od času také autoři přijdou s nějakým updatem, i dnes, kdy například upraví vzhled nějaké zbraně nebo mapy, lze tedy s klidem prohlásit, že Red Eclipse není rozhodně mrtvou hrou, naopak, neustále se vyvíjí.

Závěrem

Navštivte oficiální stránku projektu Red Eclipse provozovanou společností Desura. Dozvíte se zde mnoho zajímavých informací nejen o hře Red Eclipse, ale můžete se proklikat i k dalším hrám od vývojářů z Desura. Red Eclipse ovšem velmi doporučuji na dlouhé zimní večery, kdy klasická deathmatch nebo capture-the-flag řežba nad šálkem kávy ve stylu Quake III jistě přijde vhod. Hra sice nepřináší do svého žánru nic nového ani převratného, je však velmi dobře vyladěná, a to ve všech směrech.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se o výpočetní techniku a vše co s ní souvisí zajímá již od dětství. Fascinován je především sítěmi a otázkami jejich bezpečnosti.