Hlavní navigace

ISP Admin aneb vše pod kontrolou

Tisková zpráva

Každý poskytovatel internetových služeb dříve či později dospěje do stádia, kdy přes přibývající počet klientů, zaměstnanců a zakázek začíná ztrácet přehled o připojených klientech, stavu sítě, výpadcích technologie, připravovaných instalacích atd. V tomto bodě stojí ISP provider před rozhodnutím, kterým směrem se dále ubírat.

  • Jste poskytovatelem internetových služeb?
  • Vynakládáte zbytečný čas na administrativní činnost, evidenci klientů, dohled sítě a plánování práce?
  • Ztrácíte přehled o seznamu, smlouvách a platbách svých klientů?

Každý poskytovatel internetových služeb dříve či později dospěje do stádia, kdy přes přibývající počet klientů, zaměstnanců a zakázek začíná ztrácet přehled o připojených klientech, stavu sítě, výpadcích technologie, připravovaných instalacích atd.… V tomto bodě stojí ISP provider před rozhodnutím, kterým směrem se dále ubírat, protože bez kvalitního administračního a monitorovacího systému se při další expanzi neobejde.

Existuje několik řešení. Pravděpodobně zůstávají ve výběru dvě.

Vývoj vlastního systému, který je poměrně nákladný a vyžaduje mnoho zkušeností a investovaného času do vývoje, nebo pořízení hotové aplikace. První varianta nabízí výhodu, „ušití“ systému „na míru“ za cenu velkého množství vynaloženého času, financí a neustále údržby. V konečném důsledku se systém stává nákladným a závislým na programátorech, kteří pracují na údržbě, vývoji a jako jediní vědí „jak vše vlastně funguje“.

Druhá varianta předpokládá nákup již hotového a plně funkčního systému se zaručenou technickou podporou a garancí dalšího rozvoje systému podle požadavků ISP providerů. Systém ISP admin splňuje výše uvedená kritéria a nemá v ČR obdoby svým rozsahem, variabilitou a podporou hardwarových prostředků.

Co je ISP admin ?

ISP admin je komplexní řešení pro ISP providery, které pokrývá oblasti jako evidenci a monitorování klientů, technické nastavení připojovaných klientů na routrech ( QOS, firewall ), monitorování sítě, plánování práce techniků, kompletní fakturaci s možností exportu například do účetního systému. Efektivní systém monitorování sítě a hlášení výpadků snižuje dobu nutnou k odhalení a vyřešení problému.

Systém podporuje správu klientů připojených technologií WIFI, FTTB, LAN a CATV.

V současné době je již ISP admin nasazen u více než třiceti providerů v ČR, Slovensku a na Ukrajině. Uživatelské rozhraní je lokalizováno v pěti jazycích a plánuje se plná lokalizace celého systému.

Základní moduly systému a jejich charakteristika

Administrace a správa uživatelů – vedení osobních údajů všech klientů a jejich kontaktních osob, aktivních služeb, IP telefonů, servisních zásahů, fotodokumentace, použitých materiálů, uzavřených smluv, historie odeslaných mailů

Administrace a správa routerů – monitoring a konfigurace všech routerů, headendů, AP, switchů a ostatních zařízení. Routery jsou rozděleny podle lokalit. Tím je možné celou síť rozdělit do logických celků. Pomocí GPS souřadnic (propojených na mapy.cz) lze pak usnadnit orientaci technikům. Systém podporuje v současné době routery Linux a Mikrotik. Veškeré změny a nastavení provedené přes www rozhraní se automaticky promítají i do routerů.

Monitorovací systém Nagios – optimální a spolehlivý výkon serverů nekončí jejich instalací a konfigurací. Provoz serverů a dalších prvků sítě je třeba neustále sledovat a jejich výkon optimalizovat. Z tohoto důvodu byl do systému ISP admin integrován monitorovací a vizualizační systém Nagios, který automaticky monitoruje jednotlivá zařízení sítě. Nagios také sleduje služby, které na nich běží. Díky tomuto systému je možné velice rychle reagovat na případné problémy sítě, které jsou oznamovány správcům formou emailu nebo SMS.

Statistiky provozu serveru, klientů, routerů, modemů a zařízení – zde se zobrazuji informace o vytížení serveru, přenesených datech klientů, přihlašování administrátorů, přidělování MAC adres klientů, telefonů, IP TV, využití IP rozsahů …

Plánování práce techniků – přehledné organizování úkolů a evidence vzniklých problémů pro servisní techniky. U každého klienta je možné evidovat nahlášené poruchy, přiřadit technika, který tuto poruchu řeší, nastavit prioritu úkolu. Po vyřešení poruchy je zobrazeno řešení v kartě klienta i s historií všech nahlášených poruch. Každý technik má možnost vytisknout si svůj denní plán s přesným časovým rozvrhem, podle kterého může pracovat a má přehled o naplánovaných akcích. Modul plánování je dále navázán na fakturaci.

Fakturace – kompletně řeší veškeré finanční náležitosti spojené s poskytováním internetového připojení a ostatních služeb. Nabízí generování faktur, tisk faktur, hromadné odesílání faktur na uživatelské e-maily, přehledy, platby, evidence neplatičů, upomínky, storno faktur, příjem plateb v hotovosti, importování výpisu z banky, automatické spárování plateb, automatické pozastavení dlužníků a exporty do ekonomického systému POHODA

Uživatelské rozhraní – přehledné uživatelské rozhraní nabízí klientům zobrazení, grafů přenosů, přenesených dat, zobrazení fakturace a evidovaných úhrad.

Na adrese demo.ispadmin.cz je možné shlédnout a vyzkoušet plně funkční demo systému ISP admin.

Kontakt

NET service CZ
info@ispadmin.cz
www.ispadmin.cz

Našli jste v článku chybu?

4. 5. 2011 2:05

Martin (neregistrovaný)

Zdravim,
koukam na tuto debatu a musim se opravdu smat, VSE JE PRESNE DLE VYJADRENI p. JIRKY, SERVIS MIZERNY, zatloukate, zatloukate, obvinujete zakaznika a delate z neho hlupce pripadne radeji prestanete komunikovat vubec. PLNE SE JAKO ISP STOTOZNUJI S PANEM JIRKOU!!! Bacha na pany od ISP, pred koupi SLIBY, po koupi, CHYBY!


18. 4. 2015 22:30

jonatan (neregistrovaný)

... keby ste vyvijali system ktory ma 500 instalacii, 500tisic spravovanych zakaznikov, inkasoval by ste kazdy mesiac par miilonov za support, a vedel by ste ze kazdemu z tychto zakaznikov sa bude ku*va tazko migrovat niekde prec, mozno by ste tiez na to hadzal bobek. Pana Sysa som mal moznost zazit na par prezentaciach a je to majster sveta, mozete byt radi ze je ochotny znizit sa k vam nehodnym smradom aspon tak, ze vam dal cislo uctu. Keby som mal na jednej z akcii este o dve piva viac, za pa…

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vitalia.cz: Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Lupa.cz: Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

Kdo pochopí vtip, může jít do ČT vyvíjet weby

DigiZone.cz: ČRo rozšiřuje DAB do Berouna

ČRo rozšiřuje DAB do Berouna

Lupa.cz: Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Taky věříte na pravidlo 5 sekund?

Taky věříte na pravidlo 5 sekund?

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Lupa.cz: Co se dá měřit přes Internet věcí

Co se dá měřit přes Internet věcí

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky