Hlavní navigace

Symphony: osvoboďte svou hudbu

6. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Symphony perexový obrázek
Zlá entita obsadila a zablokovala vaši sbírku hudby. Jedinou nadějí, jak si poslechnout nové album vašeho oblíbeného interpreta, je vybojovat všechny skladby zpět. Bojujte v automaticky generovaných mapách, podle zvolené písničky, v neonovém světě designem připomínajícím posledního Trona.

Příběh hry Symphony představuje pravděpodobně nejhorší noční můru každého milovníka hudby. Představte si, že vaši sbírku písníček a alb napadne zlá entita a dokonale ji ovládne. Aby vám vaše oblíbené tóny mohly zaznít opět v uších, musíte písničku po písničce osvobodit pomocí zářivé vesmírné lodě.

Ano, příběh zní podivně, ale není podstatnou složkou hry, kvůli které se budete k Symphony vracet. Je to převážně skvělý herní mechanismus a svižná, ničím nerušená akce, v pozadí vašich oblíbených skladeb. Každá úroveň se totiž generuje pod taktovkou písničky, kterou se rozhodnete při hraní přehrát. Podle rychlosti a rytmu pak na bojiště vnikají roztodivní nepřáteleé nebo se vyvolávají mocní bossové.

Obrázky ze hry Symphony.

Připomíná Audiosurf i Trona

Symphony tak herním znalcům může připomínat již legendární závodní hru Audiosurf. Ten sice pracoval na podobném principu, ale místo akčního střílení jste pouze projížděli mapu. Symphony má blíž ke Geometry Wars 2, tedy akční střílečce s designem posledního Trona. Budete oslněni zářivými předměty a množstvím roztodivných geometrických útvarů s jediným úkolem, zničit vás a navždy si podrobit draze zaplacené písničky.

Hra, postavená na generovaném prostředí, je ale tak dobrá jako algoritmus vytvářející nové úrovně. Stejně jako u Audiosurf není vhodné hrát pomalé a dlouhé skladby trvající desítky minut. To se pak úroveň promění v dlouhou nudnou pasáž, na niž vnikne tak pět nepřátel a vy se budete kolébat na vlnách relaxačních tónů. Pokud však zvolíte drsné techno, sotva budete stíhat uhýbat novým a novým útvarům lačnících po virtuální krvi.

Obrázky ze hry Symphony.

Posloucháte streamovanou hudbu? Smůla

Problém může nastat i u milovníků hudby, kteří využívají služby jako Spotify. Na disku nemáte pak fyzicky uloženou žádnou hudbu, kterou by hra zvládla přehrát, a to je dosti omezující. Naštěstí Symphony disponuje v základu s několika desítkami prověřených skladeb. Ty jsou vyvážené a vhodné pro hraní. Jako nouzovka je to skvělé, ale bojovat během poslouchání svých oblíbených písní je přeci jen mnohem zábavnější.

Ve hře je implementován jednoduchý RPG systém. Vaše loď se postupem času vyvíjí a získává nové zbraně. Ty se odemykají s každou nově osvobozenou skladbu. Můžete si tak na svou světelnou raketu namontovat lepší kulomety a dokonce určit i trasu, kudy mají střely letět. Musíte však mít na paměti, že máte pouze omezený počet slotů a všechny ničivé nástroje prostě neunesete.

Obrázky ze hry Symphony.

Střílení do rytmu hudby

Dále se zbraně kromě ničivých schopností liší i způsobem střílení. Některé pálí projektily pomaleji a automaticky do rytmu hudby. Pokud hrajete zrovna pomalou skladbu, může se stát, že vám budou k ničemu a budete rádi, když nový kanón vystřelí alespoň párkrát za herní seanci. Umět namíchat nejlepší kombinaci je tak doslova umění. Odměnou vám však bude rozsévání totální destrukce na straně nepřítele a zábavné minuty zkoušení nových kombinací a experimentování.

V pozdějších fázích si můžete navíc vaše oblíbené zbraně i vylepšovat a zvýšit tak jejich ničivé schopnosti. Problém však je, že autoři poněkud zapomněli na popisky, které by vás informovaly o tom, co se po upgradu vylepšilo. Musíte proto během hraní odpozorovat, jestli se něco v chování zbraně nezměnilo, což je otravné a nedomyšlené.

CS24_early

Obrázky ze hry Symphony.

Čím Symphony ovšem boduje, je audiovizuální stránka. Na hru se velmi příjemně kouká. Jste neustále oslňováni novými světelnými efekty. Nepřátelé po zničení explodují a uvolňuje se z nich čistá energie doprovázena jiskrami. Navíc dojem nekazí příliš velké množství barev. Autoři vsadili spíš na minimalismus a úrovně jsou tak laděny třeba pouze do modré nebo červené. Podle změny barvy také vycítíte, zda se neblíží nějaké nebezpečí.

Závěr a konečné hodnocení

Symphony je příjemná akční hra na odreagování po náročném dni. Generování úrovní podle zvolené hudební skladby funguje skvěle. Generátor však není dokonalý a některé hudební žánry prostě nejsou pro hraní ideální. Akčnější pasáže si užijí víc milovníci elektronické hudby než rozvláčných symfonií.

Výhody

  • Generované úrovně
  • Audiovizuální stránka
  • Zábavnost

Nevýhody

  • Není vhodné pro všechny žánry
  • Občas stereotypní

Byl pro vás článek přínosný?