Hlavní navigace

Hry na Linuxu se budou načítat rychleji

Sdílet

Roman Bořánek 5. 5. 2014

Společnost LunarG za podpory Valve připravila patch pro grafickou knihovnu Mesa 3D, který by měl značně zrychlit načítání her na Linuxu. Několika úpravami bylo dosaženo zrychlení kompilace shaderů. Úpravy byly samozřejmě provedeny především s ohledem na hry od Valve, ale menší či větší zrychlení by se mělo projevit téměř ve všech hrách.

Například Dota 2 se s patchem načítá až o 20 sekund rychleji. K zásadnímu zrychlení došlo i u hry Counter-Strike: Global Offensive, čímž tak nepřímo bylo potvrzeno, že se nejnovějšího dílu oblíbené multiplayerové akce dočkáme i na Linuxu. Právě probíhá integrace patche do SteamOS, později zřejmě bude včleněn i do hlavní větve Mesy a dostane se tak do linuxových distribucí.

(Zdroj: Phoronix)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 5. 2014 20:29

    n (neregistrovaný) ---.hsi5.kabel-badenwuerttemberg.de

    Docela me prekvapilo, ze se to kompiluje vzdycky znovu, vzdyt se to muze prelozit pri prvnim startu a pak pouzivat binarka, dokud neselze linkovani.

  • 6. 5. 2014 11:26

    Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---

    Některé hry to dělají. Pak nainstalujete nové ovladače nebo změníte nastavení adaptéru a hra je zralá na reinstalaci. Případně na pohled do manuálu a start s parametrem typu -wipecache, což je pro BFU často neřešitelný problém. Tak se holt hry už píší tak, že radějí všechno znova kompilují.

    Linkování neselže, jen ten program na obrazovce dělá něco jiného, než autor chtěl. A pak je to obvykle jen hráč, kdo vidí, že je něco špatně. A dost často to není špatně ani nijak moc, jen některé objekty mizí, průhledné není průhledné, případně věci na určitém LOD blikají. Pak si postěžujete na fóru a někdo vám poradí nějaký parametr, se kterým to spustit. A najednou problém vyřešen. Sice to startuje déle, ale na stromech se opět objeví listí.

  • 5. 5. 2014 22:21

    Ondřej Novák

    Taky se divím. Myslel jsem, že se tohle dnes neřeší. Za mých mladých let jsem vylepšil engine tehdejšího Operation Flashpoint pomocí "shader cache". Vlastní hra pak zkrátila start z několika desítek sekundu na dvě sekundy. Jestli se pak použil v produkční verzi nevím, grafici to používali hlavně při náhledu na modely ve hře. Dost to urychlilo práci.