Vývojáři Microsoftu dokončili potřebný kód v systémech Mesa a Direct3D, který umožňuje využívat v linuxových aplikacích hardwarovou akceleraci kódování a dekódování videa při běhu na Windows přes Windows Subsystem for Linux 2.0 (WSL 2.0). Je k tomu potřeba patřičná verze Mesa, Direct3D 12 i ovladačů pro GPU.
Formát H.264 lze akcelerovat už s Mesa 22.2, pro H.265, VP9 a AV1 je vyžadována minimálně Mesa 22.3, potřeba pak obecně je VA-API frontend a D3D12 backend v Mesa. Na straně hardwarové akcelerace poběží s Radeony RX 5000 či Ryzeny 4000 s iGPU, a to s ovladači Adrenalin 23.3.1 (vyjdou v březnu).
U Intelu je podporována řada GPU Xe od 11. generace Core výše, a také samostatné karty rodiny Arc, potřeba je pak ovladač 31.0.101.4032 či vyšší. s Nvidia GPU bude vše fungovat od GeForce řady GTX 1000 či RTX 2000 a odpovídajícími Quadry, a to s ovladačem 526.47. Vše všech případech samozřejmě platí, že hardwarová akcelerace je dostupná u daných GPU pro formáty, které toto GPU podporuje.