Microsoft Windows dostaly akceleraci videa ve WSL 2.0 přes Mesa/D3D12 a VA-API

14. 2. 2023

Sdílet

Satya Nadella Autor: Brian Smale a Microsoft, podle licence: CC BY-SA 4.0
Satya Nadella

Vývojáři Microsoftu dokončili potřebný kód v systémech Mesa a Direct3D, který umožňuje využívat v linuxových aplikacích hardwarovou akceleraci kódování a dekódování videa při běhu na Windows přes Windows Subsystem for Linux 2.0 (WSL 2.0). Je k tomu potřeba patřičná verze Mesa, Direct3D 12 i ovladačů pro GPU.

Formát H.264 lze akcelerovat už s Mesa 22.2, pro H.265, VP9 a AV1 je vyžadována minimálně Mesa 22.3, potřeba pak obecně je VA-API frontend a D3D12 backend v Mesa. Na straně hardwarové akcelerace poběží s Radeony RX 5000 či Ryzeny 4000 s iGPU, a to s ovladači Adrenalin 23.3.1 (vyjdou v březnu).

U Intelu je podporována řada GPU Xe od 11. generace Core výše, a také samostatné karty rodiny Arc, potřeba je pak ovladač 31.0.101.4032 či vyšší. s Nvidia GPU bude vše fungovat od GeForce řady GTX 1000 či RTX 2000 a odpovídajícími Quadry, a to s ovladačem 526.47. Vše všech případech samozřejmě platí, že hardwarová akcelerace je dostupná u daných GPU pro formáty, které toto GPU podporuje.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.