Zbyšek Lipka se nedávno pustil do tvorby hry v prostředí WebGL. Rád by se podělil se čtenáři Root.cz.
„Jednoho chladného víkendového odpoledne jsem dostal chuť vyzkoušet novou 3D webovou platformu WebGL. Po přečtení několika článku jsem zvolil rychle rostoucí framework Three.js, který mě potěšil už jen počtem ukázkových aplikaci. Po bližším prozkoumání několika ukázkových aplikaci jsem usoudil, že by se s pomoci Three.js dala vytvořit i hra. Jelikož byl v tu chvíli u mě na návštěvě známý, který se zabývá grafikou, řekli jsme si, že zkusíme za víkend takovou hru udělat.
Překvapením bylo, že jsme koncem víkendu hráli celkem funkční 3D závodní hru. Tento malý úspěch podpořil další víkend, kdy se podařilo vytvořit další hru. V tomto případě šlo o plošinovku v 3D provedení, kde se již podařilo zakomponovat i získávání zkušenosti, jednoduchý editor úrovni a podobně.
Po tomto druhém úspěchu sem se rozhodl pustit do tvorby komplexnější hry a sice strategie s RPG prvky. Během prvního víkendu jsem se naučil základní techniky tvorby 3D modelu a animace v Blenderu, kdy se podařilo vytvořit první postavu do hry, a mohl jsem se pustit do experimentování. Usoudil jsem, že mě zkušenosti v tvorbě her nejsou ještě tak dobře, jak bych si přál, a proto jsem upřednostnil tahovou strategii proti real-time. V době psaní tohoto článku je k dispozici hratelná demoverze, která obsahuje soubojovou část hry.
Co se týče dalšího vývoje této hry, je v plánu dobrodružná mapa, která má nabídnou hráči velký prostor pro zkoumání a také získávání zkušenosti. Dále bude před samotným započetím hry k dispozici tvorba vlastní skupiny a také nabídka nastavení grafiky, což jistě ocení majitele starších strojů. V současné chvíli je hra k dispozici na stránkách slimetribe.php5.cz a pro zájemce je k dispozici kompletní zdrojový kód na GitHubu.
Pokud bude vývoj probíhat hladce jako doposud, je velmi pravděpodobné, že posléze sepíšu příběh, chcete-li tutoriál, jak celá hra vznikala. Veškerý vývoj probíhá v prostředí Linux Mint.“