Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Python
Python
661
–
690
/
691
První strana
Předchozí strana
18
19
20
21
22
23
24
Následující strana
Poslední strana
Make up pro vaše aplikace: Qt vazba
Další pokračování seriálu věnujícího se jednotlivým modulům jazyka Python umožnujícím práci s uživatelským rozhraním. Po prvním dílu popisujícím GTK+ následuje ukázka Qt vazby PyQt.
Jan Švec
14. 3. 2003
Doba čtení:
6 minut
Reference základních aplikací Linuxu
Na webu stehule.fsv.cvut.cz je zpřístupněna reference základních linuxovych aplikací. Obsah: Bash, JOE, Emacs, PostgreSQL, SQL, Python, PIL, XML, DocBook, HTML, CSS, PL/pgSQL, libXML2.
Pavel Stěhule
26. 2. 2003
Make up pro vaše aplikace
Čtyřdílný seriál Make-up pro vaše aplikace je volným pokračováním seriálu Létající cirkus, který doposud na ROOTovi vycházel. V tomto miniseriálku se budeme bavit o (nejen) grafických rozhraních vašich hroznýšů.
Jan Švec
14. 2. 2003
Doba čtení:
9 minut
Létající cirkus (21)
Je tomu již rok, kdy na ROOTu začínal seriál věnovaný Pythonu. Dnešním dílem pojednávajícím o balíčku distutils naše povídání ukončíme. Pojďme se tedy podívat na distribuci našich programových dítek.
Jan Švec
28. 1. 2003
Doba čtení:
7 minut
O'Reilly Open Source Software Convention 2003
Právě probíhá Call for Participation, tedy volání po zájemcích o prezentaci v rámci letošní O'Reilly Open Source Software Convention 2003. Zájemci mohou své nabídky zasílat do 15. února. V rámci akce paralelně proběhnou konference Perl Conference…
Radim Radoomek Kolář
16. 1. 2003
ZODB, ZEO aneb vytápěné terárium pro vaše hroznýše
Dostat objektového hroznýše do relačního terária není vždy jednoduché, a pokud se to povede, nevypadá to zrovna esteticky. Proto firma Digital Creation vyvinula jako součást projektu Zope plnokrevnou objektovou databázi. V minulém roce se objevila také její verze standalone, takže nic nebrání jejímu použití v nezávislých projektech.
Michal Toužín
9. 1. 2003
Doba čtení:
6 minut
Cirkus s okny: dialog pro komunikaci s uživatelem
Chcete mít zajímavou firemní prezentaci, nebo pěkný obrázek s nápisem hned v úvodním okně Vaší aplikace? Pokud ano, tak se podívejte na dnešní pokračování o grafické knihovně wxPython, kde najdete návod, jak na to. Dále si vytvoříme dialog pro komunikaci s uživatelem naší aplikace. Naučíme se psát text do námi definované oblasti a vysvětlíme si, jak naše aplikace pozná, na které platformě operačního systému je spuštěna.
Zdeněk Král
7. 1. 2003
Doba čtení:
6 minut
Cirkus s okny: třída wxFrame
V dnešním pokračování o knihovně wxPython si budeme definovat naši vlastní třídu rodičovského okna a seznámíme se tak s třídou wxFrame jako výchozím prvkem pro tvorbu grafického rozhraní. Pomocí metod této třídy rozšíříme náš základní projekt o běžné prvky typu status bar, toolbar, kontextové nabídky a další.
Zdeněk Král
17. 12. 2002
Doba čtení:
4 minuty
Cirkus s okny: úvod
V úvodu seriálu bych chtěl zdůraznit, že se bude jednat o krátký seriál o knihovně wxPython jak na Linuxu, tak i na systémech Microsoft Windows určený zájemcům z řad začátečníků, a proto by mohl zkušenějším programátorům v některých částech připadat velmi jednoduchý. Budu však postupovat od základních kroků podle vlastních zkušeností, kdy jsem musel vše potřebné složitě hledat na internetu nebo překládat z anglické odborné literatury.
Zdeněk Král
10. 12. 2002
Doba čtení:
3 minuty
Létající cirkus (20)
V dnešním díle seriálu věnovaném jazyku Python si v krátkosti představíme další velice užitečný balíček - Numeric Python, díky kterému dokáže Python pracovat s opravdu rozsáhlými poli dat a provádět nad nimi různé matematické operace.
Jan Švec
5. 12. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (19)
Další povídání nad jazykem Python pokračuje dílem věnovaným knihovně pro práci s grafickými daty, knihovně Python Imaging Library, zkráceně PIL.
Jan Švec
7. 11. 2002
Doba čtení:
7 minut
Létající cirkus (18)
Týden se s týdnem sešel a my jsme se opět setkali u našeho občasníku věnovaného jazyku Python. Jak jsem již na konci minulého dílu předeslal, dnes se budeme věnovat především utilitkám, které nám při práci s Pythonem vydatně pomáhají. Jde o debugger, profiler a shell jazyka Python - ipython.
Jan Švec
25. 10. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (17)
Náš seriálu o jazyce Python pokračuje dnešním dílem věnovaným vytváření "bezpečného" prostředí, které umožňuje spouštění nedůvěryhodného (a potenciálně nebezpečného) kódu a přitom ho izoluje od samotného prostředí operačního systému. K implementaci tohoto prostředí Python používá dva moduly - rexec a Bastion, o nichž bude dnes (především) řeč. Nejprve si ale probereme problematiku dynamické interpretace kódu.
Jan Švec
20. 9. 2002
Doba čtení:
6 minut
Létající cirkus (16)
Po delší pauze způsobené tragickými srpnovými záplavami se opět setkáváme u dalšího dílu našeho seriálu o programovacím jazyce Python, který bude tentokráte věnován práci s internetovými protokoly FTP, HTTP a SMTP, přičemž nevynecháme ani knihovnu urllib.
Jan Švec
6. 9. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (15)
Dnešní díl seriálu o jazyce Python bude věnován komunikaci mezi procesy. Probereme si klasiku všech UNIXů - roury a sokety. Povíme si, jak vytvořit rouru a k ní příslušející souborový objekt, jak vytvořit soket a kterak ho připojit ke svému protějšku.
Jan Švec
26. 7. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (14)
Dnes konečně plním slib z konce minulého dílu našeho seriálu, dnešní díl tedy bude věnován perzistentním objektům. Povíme si něco o modulech marshal, pickle a shelve.
Jan Švec
12. 7. 2002
Doba čtení:
9 minut
Létající cirkus (13)
V dnešním dílu seriálu o jazyce Python se budeme věnovat vláknům a jejich synchronizaci. Probereme obě dvě rozhraní, která lze v Pythonu používat, a ukážeme si použití jednotlivých prostředků pro synchronizaci vláken.
Jan Švec
7. 6. 2002
Doba čtení:
7 minut
Létající cirkus (12)
Dnešní díl našeho povídání o jazyce Python věnujeme zpracování textů. Povíme si více o řetězcích, o podpoře Unicode a nakonec i o regulárních výrazech.
Jan Švec
31. 5. 2002
Doba čtení:
9 minut
Létající cirkus (11)
V dnešním dílu začneme probírat jednotlivé moduly jazyka Python. Celý tento díl bude věnovaný standardním modulům, které můžete nalézt v každé instalaci jazyka Python - modulům __builtin__, sys a os.
Jan Švec
10. 5. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (10)
V dnešním dílu se budeme věnovat dalším novým vlastnostem jazyka Python, které se objevily v nejnovějších verzích 2.1 a 2.2 - iterátorům a generátorům. Pojďme se tedy naposledy ponořit do světa syntaxe jazyka Python.
Jan Švec
26. 4. 2002
Doba čtení:
7 minut
Létající cirkus (9)
Jak jsem již slíbil na konci minulého dílu našeho seriálu o jazyce Python, budeme se dnes věnovat těm syntaktickým obratům, na které se v minulých dílech nedostalo. Budou to hlavně skládání a rozklad sekvencí, anonymní lambda funkce a formátování řetězců.
Jan Švec
12. 4. 2002
Doba čtení:
5 minut
Létající cirkus (8)
Chybové stavy byly vždy problémem. Různá protředí se s jejich existencí vyrovnala po svém. Všeobecně uznávaným a hojně používaným způsobem se staly výjimky. Dnešní díl seriálu o jazyce Python vám ukáže, kterak se s nimi vypořádat.
Jan Švec
28. 3. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (7)
Jak jsem již slíbil v minulé části našeho seriálu, dnes se podíváme na rozšíření, která v objektově orientovaném modelu jazyka Python přináší jeho nejnovější verze 2.2. V dnešním dílu se také vrátíme k výkladu metod __getattr__ a __setattr__, o nichž jsme se zmínili v minulém díle.
Jan Švec
18. 3. 2002
Doba čtení:
7 minut
Létající cirkus (6)
Jak jsem již slíbil na konci minulého dílu, podíváme se nyní na další oblast, ve které Python dominuje - objektově orientované programování. Dnes poprvé porušíme pravidlo a budeme se věnovat nejnovější verzi 2.2, která v oblasti OOP přináší v tomto jazyce další pokrok.
Jan Švec
7. 3. 2002
Doba čtení:
6 minut
Létající cirkus (5)
Pryč jsou doby, kdy se zdrojové kódy programů psaly do jednoho souboru bez ladu a skladu, pryč jsou časy, kdy nejsložitějsí programy měly pár stovek řádek. V dnešní době, kdy je kladen velký důraz na opakované použití kódu a na programy složené z komponent, je třeba program rozdělit do několika částí. V jazyce Python jde o moduly a balíčky modulů a další pokračování tohoto seriálu bude právě o nich.
Jan Švec
28. 2. 2002
Doba čtení:
8 minut
Létající cirkus (4)
Dnešní díl bude věnovaný proměnným, prostorům jmen a uživatelským funkcím v jazyce Python. Ukážeme si konstrukce global, del a def. Povíme si o tom, jak si vytvořit vlastní uživatelskou funkci, jak používat nepovinné parametry, a na závěr si ukážeme, jak naši funkci zavolat z programu.
Jan Švec
1. 2. 2002
Doba čtení:
9 minut
Létající cirkus (3)
V dalším pokračování našeho povídání o jazyce Python se budeme věnovat logickým výrazům a probereme si nejdůležitější logické operátory.
Jan Švec
25. 1. 2002
Doba čtení:
4 minuty
Létající cirkus (2)
V dnešním dílu seriálu věnovaného jazyku Python si přiblížíme typy tuple, seznam a asociativní pole, povíme se více o řetězcích, probereme slice konstrukce a na závěr si ukážeme konstrukce pro řízení toku programu.
Jan Švec
11. 1. 2002
Doba čtení:
10 minut
Létající cirkus
Téměř každý programátor vyzkoušel za svůj život vícero programovacích jazyků. A také téměř každý si vysnil svůj ideální. Jednoduchý, robustní, hezký, přenositelný. A poněvadž se v poslední době čím dál více mluví a píše o jazyku, který tyto představy více než naplňuje, podíváme se na něj v našem seriálu. Dámy a pánové, přichází pan Python...
Jan Švec
20. 12. 2001
Doba čtení:
7 minut
Nebojte se hroznýše!
Přestože slovo Python (Hroznýš) zní přímo děsivě, nemusíte se ho bát. Python je totiž interpretovaný, interaktivní, snadno portovatelný a objektově orientovaný programovací jazyk vysoké úrovně. Podporuje například dynamické typy nebo výjimky a má velmi čistou syntaxi. Rád bych vám ho trošku představil.
Lukáš Zapletal
25. 8. 2000
Doba čtení:
4 minuty
661
–
690
/
691
První strana
Předchozí strana
18
19
20
21
22
23
24
Následující strana
Poslední strana
Zprávičky
Nový plug-in editoru GIMP integruje vytváření obrázků s Google Gemini AI
Vývojář Josh Ellithorpe představil nový plug-in (nazvaný „Dream Prompter“) pro grafický editor GIMP, který do aplikace integruje model Google…
Včera
Český překlad příručky LibreOffice Calc 25.2 ke stažení
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je…
Včera
Začal přepis filtru swscale ve FFmpeg, už je třikrát rychlejší
Průměrný nárůst rychlosti je u filtru swscale někde mezi 2× až 3× dle toho, jaké formáty do testu vezmeme. Maximální dosahovaný nárůst je…
Včera
Další zprávičky
Napište zprávičku
Školení Hacking v praxi: využijte dotaci na školení 82 % z ceny!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU