Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
451
–
480
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
14
15
16
17
18
20
Následující strana
Poslední strana
PhysX dostupná na Linuxu
Technologie PhysX je dostupná již řadu let na platformě Windows, jakožto vyhledávaná funkcionalita. Bohužel zde dosud nebyl žádný zájem ze strany NVIDIA vývojářů, aby ji udělali kompatibilní i s platformou Linux. To se změnilo vypuštěním Steamu pro…
Michal Strnad
14. 10. 2014
Herní engine Unigine 2.0 představen. Podporuje OpenGL 4.5
Herní engine Unigine, který již dlouho podporuje Linux, byl představen ve verzi 2.0 (alfaverze). Největší změny se týkají podpory grafických API. Odstraněna byla podpora pro DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3 a poněkud překvapivě i čím dál…
Roman Bořánek
10. 10. 2014
AMD vydalo grafické ovladače 14.9
Výrobce AMD po delší době vydal aktualizaci grafických ovladačů. Verze 14.9 přidává podporu distribucí Red Hat Enterprise Linux 7.0, Ubuntu 14.04 LTS a nové grafické karty AMD Radeon R9 285. Dále byla trochu zjednodušena instalace, některé možnosti…
Roman Bořánek
2. 10. 2014
Photoshop bude brzo dostupný na Chromeboocích
Google se dal dohromady s Adobe s cílem přinést Photoshop uživatelům Chromebooků. Populární editor fotografií bude dostupný skrze prohlížeč Chrome na Windows a Chrome OS pomocí nové technologie nazvané “Project Photoshop Streaming”. Místo toho,…
Michal Strnad
30. 9. 2014
GIMP 2.8.14 už nevykolejí porouchané soubory XCF
Po devíti měsících byla vydána menší aktualizace grafického editoru GIMP. Verze 2.8.14 bude zajímavá spíše pro uživatele OS X, neboť sestavení pro tento systém bylo poctivě pročištěno a zbaveno různých pozůstatků. To by se doufejme do určité míry…
Roman Bořánek
27. 8. 2014
Microsoft bude spolupracovat na vývoji WebGL
Společnost Microsoft na konferenci Web3D 2014 oznámila, že se stává členem konsorcia Khronos, kde bude spolupracovat na vývoji WebGL, grafického API pro webové prohlížeče. Jedná se o poněkud překvapivou zprávu, neboť WebGL patří do rodiny knihovny…
Roman Bořánek
12. 8. 2014
Nové ovladače Intelu pro Ubuntu a Fedoru
Koncem tohoto června Intel vydal nový grafický stack. Nyní už vyšel i instalátor, díky kterému jej můžete snadno dostat do svého systému. Alespoň pokud používáte Ubuntu nebo Fedoru. V pořadí šestá verze instalátoru (1.0.6) je dostupná pouze pro…
Roman Bořánek
6. 8. 2014
digiKam 4.2.0 je k dispozici ke stažení
digiKam Team vydal verzi 4.2.0 jejich správce digitálních fotografií digiKam. Do poslední verze byly kromě oprav mnoha chyb, začleněny vylepšení získané v rámci Google Summer of Code 2014 od Mohameda Anwera. V levém panelu přibyl nový pohled pro…
Michal Strnad
5. 8. 2014
Mozjpeg 2.0: ještě menší obrázky v JPG
Společnost Mozilla uveřejnila novou verzi knihovny mozjpeg 2.0 pro kompresi obrázků do formátu JPG. Oproti nejpoužívanější knihovně libjpeg-turbo, ze které mozjpeg vychází, je velikost komprimovaných souborů při zachování kvality v průměru o 5 %…
Roman Bořánek
16. 7. 2014
Nepovedený port Zaklínače 2 chce napravit svou pověst
Letos v květnu firma CD Projekt vydala linuxový port oceňovaného RPG Zaklínač 2: Vrahové králů. Ten však moc potlesku nesklidil, protože byl chybový a výkonem nezanedbatelně zaostával za verzí pro Windows. Vývojáři to však řeší a nepovedený start…
Roman Bořánek
11. 7. 2014
Nvidia aktualizuje i ovladače pro staré grafiky
Krátce po vydání standardních ovladačů Nvidia 340.24 byla aktualizována také tzv. legacy větev, ve které jsou podporovány starší grafické karty. Jedná se o řady GeForce 6 a 7, tedy o cca sedm až deset let staré modely. Nová verze 304.123 přidává…
Roman Bořánek
11. 7. 2014
Linuxové ovladače Nvidia 340.24 podporují G-Sync
Společnost Nvidia vydala novou verzi proprietárních grafických ovladačů pro Linux, BSD a Solaris. Hlavní novinkou je počáteční podpora technologie G-Sync, která si klade za cíl nahradit V-Sync a tedy vyrovnávat nesoulad mezi frekvencí displeje…
Roman Bořánek
9. 7. 2014
Ubuntu 14.10 se podpory OpenCL v ovladačích nejspíš nedočká
Na Launchpadu byl vznesen požadavek na povolení OpenCL v mesa, návrh byl prozatím zamítnut. OpenCL je standard pro paralelní výpočty a podporuje jej už například kancelářský balík LibreOffice nebo grafický editor GIMP. Maarten Lankhorst…
Petr Němec
3. 7. 2014
Herní engine Unity přinese nový editor rozhraní
V létě by měla vyjít nová verze herního enginu Unity, který je velmi oblíbený zejména u nezávislých her. Jednou z hlavních novinek verze 4.6 bude nový editor/modelátor grafického rozhraní. Designování nabídek ve hrách díky němu bude velmi snadné…
Roman Bořánek
30. 5. 2014
Linuxové grafické ovladače dohání ty pro Windows
Server Phoronix uveřejnil výsledky dvou velkých testů grafických karet AMD a Nvidia. Srovnáván byl jejich výkon za používání proprietárních ovladačů na Windows (8.1) a Linuxu (Ubuntu 14.04 LTS). Pro Linux jsou výsledky docela povzbudivé. Přestože…
Roman Bořánek
23. 5. 2014
Nejlepší podporu OpenGL má Nvidia
Christophe Riccio na svém blogu porovnává, jak si vedou jednotlivé linuxové ovladače v podpoře OpenGL. Jednoznačným vítězem jsou ovladače Nvidie, které jsou 100% kompatibilní téměř se všemi užívanými verzemi OpenGL. Solidně si vedou také ovladače…
Roman Bořánek
14. 5. 2014
Hry na Linuxu se budou načítat rychleji
Společnost LunarG za podpory Valve připravila patch pro grafickou knihovnu Mesa 3D, který by měl značně zrychlit načítání her na Linuxu. Několika úpravami bylo dosaženo zrychlení kompilace shaderů. Úpravy byly samozřejmě provedeny především…
Roman Bořánek
5. 5. 2014
Vyšel Unreal Engine 4.1 s podporou Linuxu
Studio Epic Games vydalo novou verzi Unreal Engine 4.1. Ta přináší zejména podporu několika nových platforem a zařízení. Pro nás je nejzajímavější podpora Linuxu, která je však zatím ve fázi technologické ukázky a binárky pro Linux stejně musíte…
Roman Bořánek
25. 4. 2014
Nvidia vydává nové ovladače 331.67
Nvidia vydala další verzi linuxových ovladačů 331.67, která přináší hlavně podporu nových modelů grafických karet. Konkrétně se jedná o novou vlajkovou loď Titan Black a modely z řad GT 7XX a GTX 8XXM. Dále vydání pouze opravuje chyby, zejména ty…
Roman Bořánek
11. 4. 2014
Nový Inkscape vyjde 16. července
Vývojáři Inkscape uvolnili harmonogram vydání nové verze a seznam změn (překlad), které se ve verzi 0.91 objeví. Další vydání Inkscape bude mít několik nových funkcí a spoustu oprav chyb z předchozí verze 0.48, které opravdu potěší. Například…
anonymní
7. 4. 2014
Obrázkový formát WebP: rychlejší zobrazení a podpora animací
Obrázkový formát WebP, zdá se, bude budoucností webu. Google už ho totiž používá v několika svých službách a oznámil, že přechod na něj bude pokračovat. V betaverzi prohlížeče Chrome se navíc objevila nová verze knihovny libwebp 0.4.0, která značně…
Roman Bořánek
26. 3. 2014
AMD připravuje nové ovladače, uzavřená část se výrazně zmenší
Podle informací, které od AMD získal server Phoronix, připravuje společnost novou podobu svých ovladačů pro grafické karty. Teď existují dvě varianty: otevřená Gallium3D a uzavřená Catalyst. V budoucnu by se měla podoba uzavřených ovladačů Catalyst…
Petr Krčmář
24. 3. 2014
Blender vychází ve verzi 2.70 s pravidelnou dávkou vylepšení
Svobodný software pro modelování 3D grafiky Blender vychází ve verzi 2.70, přináší balík vylepšení a nových vlastností. Poznámky k vydání nového Blenderu jsou vhodné k večernímu čtení, vylepšení se dočkaly téměř všechny kategorie jeho…
Petr Němec
20. 3. 2014
Tvorba 3D lidských modelů s MakeHuman 1.0.0
MakeHuman je interaktivní nástroj pro vytváření realistických 3D modelů lidských postav. Výhodou je mimo samotných vlastností a kvalit programu také fakt, že je multiplatformní a vydán pod svobodnou licencí. Vytvořený projekt je možné exportovat…
Petr Němec
18. 3. 2014
Valve otevřelo zdrojáky debuggeru pro OpenGL
Společnost Valve nejenže obohacuje Linux o řadu herních projektů, ale některé z nich také vydává pod svobodnou licencí. Před pár dny tak zveřejnila ToGL, vrstvu pro překlad Direct3D do OpenGL, a nyní zpřístupňuje také zdrojové kódy příbuzného…
Roman Bořánek
14. 3. 2014
Nvidia aktualizuje ovladače pro starší grafiky. Podporují nový kernel
Společnost Nvidia vydala novou verzi ovladačů svých grafických karet. Jedná se o větev legacy, ve které jsou podporovány již relativně zastaralé karty (kompletní seznam). Tyto modely už dostávají jen malé aktualizace pro udržení kroku s vývojem…
Roman Bořánek
12. 3. 2014
Krita vychází ve stabilním sestavení 2.8.0 poprvé také pro Windows
Krita je bitmapový grafický editor a procesor dobře zapadající do prostředí KDE. Po roce, kdy započal vývoj portu pro Windows, vychází tento kreativní nástroj také pro majoritní operační systém. Novinky čekají samozřejmě také na uživatele Linuxu…
Petr Němec
6. 3. 2014
Výkon OSS ovladačů pro grafické karty AMD se přibližuje proprietárním
Phoronix prověřil výkon open-source ovladačů Gallium3D a v porovnání s proprietárními ovladači Catalyst si nevedou špatně. Ve většině testů 3D her bylo FPS s Gallium3D v porovnání s Catalyst přibližně 80%. Testováno bylo na vývojovém sestavení…
Petr Němec
4. 3. 2014
AMD otevírá kód pro enkodování videa na grafické kartě
Společnost AMD do svých otevřených ovladačů ke grafickým kartám přidala podporu akcelerovaného enkódování videa pomocí VCE (Video Codec Engine). S použitím opatchovaného jádra a nejnovější knihovny Mesa je tak možné na nejnovější generaci…
Petr Krčmář
5. 2. 2014
Vyšla další betaverze ovladačů AMD Catalyst 14.1
Linuxové ovladače grafických karet AMD se dočkaly další verze, respektive betaverze, s označením 14.1. Nové vydání se nese ve znamení oprav chyb, často souvisejících s herním systémem SteamOS. Také byla opravena chyba, která znemožňovala regulaci…
Roman Bořánek
3. 2. 2014
451
–
480
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
14
15
16
17
18
20
Následující strana
Poslední strana