Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
1 231
–
1 260
/
1 574
První strana
Předchozí strana
30
40
41
42
43
44
50
Následující strana
Poslední strana
OpenSceneGraph 1.2 release
OpenSceneGraph je open source výkonný 3D grafický toolkit, ktorý je využívaný vývojármi na poli vizuálnych simulácií, hier, virtuálnej reality, vedeckej vizualizácie a modelovania. Tento software je napísaný v C++ a OpenGL a beží na mnohých…
Jozef Šmihuľa
18. 9. 2006
Anatomie grafického formátu PNG
V dnešním pokračování seriálu o populárních grafických formátech si ukážeme, jak vypadá interní struktura grafického formátu PNG. Popíšeme si hlavičku PNG, formát jednotlivých chunků (neboli pojmenovaných datových bloků) a také to, jak jsou jednotlivé chunky uspořádány ve výsledném souboru typu PNG.
Pavel Tišnovský
14. 9. 2006
Doba čtení:
11 minut
Metoda přesouvání prostředního bodu a obrázky plasmy
V dnešním pokračování seriálu se zaměříme na další v praxi často používaný typ stochastických fraktálů. Jedná se o fraktální objekty vytvářené pomocí metody přesouvání prostředního modu (Midpoint Displacement Method), které je možné použít například pro generování realisticky vypadajících modelů krajiny či modelů mraků.
Pavel Tišnovský
12. 9. 2006
Doba čtení:
12 minut
Adobe SVG Viewer končí
Adobe ohlásilo ukončení podpory aplikace Adobe SVG Viewer k 1. 1. 2007. Oficiálním důvodem je již dostatečné rozšíření SVG formátu včetně jeho nativní podpory přímo v některých prohlížečích.
huh
7. 9. 2006
PNG is Not GIF
Na četná přání čtenářů dnes navazujeme na krátký seriál věnovaný grafickému formátu GIF a budeme pokračovat v popisu dalších populárních a často používaných grafických formátů. Dnešní část bude věnována pravděpodobně nejpovedenějšímu binárnímu grafickému formátu současnosti, který se nazývá PNG.
Pavel Tišnovský
7. 9. 2006
Doba čtení:
12 minut
Všesměrová difúze
V dnešním pokračování seriálu, ve kterém popisujeme fraktály používané (nejenom) v počítačové grafice, ukončíme poměrně rozsáhlou část věnovanou různým způsobům simulace fyzikálního jevu difúze. Popíšeme si, jakým způsobem se vytvářejí obrazce takzvané "všesměrové difúze", které znají například odborníci z oborů chemie či fyziky.
Pavel Tišnovský
5. 9. 2006
Doba čtení:
14 minut
Program, který dělá fotogalerii Ronji
Twibright Labs vydaly Twig, program který se už delší dobu používá na generování fotogalerií Ronji. Podporuje EXIF, JPEG komentáře, adresářovou strukturu, 3 úrovně statického zmenšení a 3 úrovně thumbnailu. Přiřazuje obrázkům identifikátory, které…
Karel Kulhavý
4. 9. 2006
IceHybrid - hybrid Ubuntu s Vistou
IceHybrid je šablóna, ktorá spája výzor Windows Visty s linuxovým Ubuntu. Táto téma má pekný toolbar (podobný Viste ale s logom Ubuntu) a skutočne, celá šablóna pripomína hybrid týchto dvoch systémov: Visty a Ubuntu – viď screenshot. (Zdroj: freshmeat.net)
Jozef Šmihuľa
1. 9. 2006
GIF: animace a konkurence
V závěrečné části miniseriálu věnovaného grafickému formátu GIF si ukážeme, jakým způsobem se může v GIFu pracovat se sekvencemi snímků a s animacemi. Na závěr si řekneme, ve kterých situacích je vhodné použít grafický formát GIF a kdy je naopak vhodnější využít možnosti dalších "konkurenčních" grafických formátů.
Pavel Tišnovský
31. 8. 2006
Doba čtení:
14 minut
Brownův pohyb a reálně vypadající modely rostlin
V dnešním pokračování seriálu, ve kterém popisujeme fraktály používané (nejenom) v počítačové grafice, si ukážeme dva významné způsoby modifikace původního postupu používaného pro simulaci difúze. Od poměrně nevýrazných obrázků prezentovaných v předchozí části se tak co nejvíce přiblížíme k reálným (přírodním) útvarům.
Pavel Tišnovský
29. 8. 2006
Doba čtení:
11 minut
Společnost ATI představila novou řadu grafických karet
Ve snaze převzít výkonnostní vedení od nVidia, představila firma ATI novou produkční řadu Radeon s pěti výkonnými grafickými kartami. Nejvýkonnější karta X1950 XTX obsahuje 512 MB nových pamětí GDDR4 taktovaných na 1 GHz. Jedná se o první kartu…
Petr Krčmář
24. 8. 2006
Anatomie grafického formátu GIF
V dnešním pokračování série článků o grafickém formátu GIF si do větších detailů (až na úroveň jednotlivých bitů) popíšeme vnitřní strukturu souborů typu GIF, a to jak verze GIF87a, tak i verze GIF89a. Také si ukážeme, jak jsou v GIFu zakódovány jednoduché rámce, ze kterých se skládají výsledné obrázky.
Pavel Tišnovský
24. 8. 2006
Doba čtení:
14 minut
XGL na dotykové obrazovce
Akcelerovaný desktop XGL pravděpodobně znáte. Jakmile jej ale nasadíte na dotykovém displeji, získá toto prostředí nové rozměry. Jak to potom vypadá můžete vidět na demonostračním videu z Youtube. Pro přehrání budete potřebovat flash.
Petr Krčmář
22. 8. 2006
Vytváření modelů travin a keřů pomocí algoritmu difúze
V dnešní části seriálu pojednávajícího o fraktálech používaných (nejenom) v počítačové grafice si povíme, jakým způsobem je možné minule popisovanou a demonstrovanou metodu simulace difúze upravit takovým způsobem, aby se pomocí ní daly vytvářet realisticky vypadající plošné či prostorové modely travin a keřů.
Pavel Tišnovský
22. 8. 2006
Doba čtení:
10 minut
Manuál k Blenderu
Ve wikipedii portálu kyberpunk.org vzniká neoficiální český překlad manuálu k Blenderu, což je open-source software pro modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky. Originál manuálu najdete na mediawiki.blender.org, kam bude později přesunut…
Jiří Větvička
19. 8. 2006
Zpracování RAW na Linuxu
Patříte-li mezi zkušenější fotografy s lepším vybavením, pravděpodobně občas zatoužíte udělat nějaký ten snímek do RAWu. Exponováním čipu to ale zdaleka nekončí a ještě vás bude čekat práce u počítače. V dnešním článku si vysvětlíme, k čemu je RAW dobrý a jak můžeme snímky dále zpracovávat v Linuxu.
Petr Krčmář
18. 8. 2006
Doba čtení:
3 minuty
Pravda a mýty o GIFu
V předchozím článku o grafickém formátu GIF jsem se zaměřil na popis kauzy, která vznikla ohledně patentů na algoritmus LZW a jejich dopadů na licenční poplatky vybírané firmami Unisys a CompuServe za aplikace vytvářející GIFy. Dnes si povíme technické informace o GIFu, jeho vlastnostech, nectnostech a také o jednom mýtu, který je o GIFu už téměř dvacet let šířen.
Pavel Tišnovský
17. 8. 2006
Doba čtení:
15 minut
Stochastické fraktály - simulace difúze
V dnešní části seriálu si popíšeme metodu pro simulaci difúze, která je založená na heuristice. Také si popíšeme některé způsoby urychlení celé simulace a její následné využití pro vytváření plošných i trojrozměrných modelů travin a keřů. Všechny popisované postupy budou samozřejmě implementované v demonstračních příkladech.
Pavel Tišnovský
15. 8. 2006
Doba čtení:
12 minut
Otevře AMD ovladače ke kartám ATI?
InfoWorld se rozepsal o AMD a jeho přístupu k ATI. AMD prý velmi vážně uvažuje o open source jako o součásti ovladačů grafických karet od ATI. Možná se tak po Intelu dočkáme dalších open-source ovladačů ke grafickým kartám.
Petr Krčmář
10. 8. 2006
Intel uvolnil open-source ovladače pro grafiku i965
LWN oznámil, že Intel vydal open-source ovladače pro grafickou kartu Intel 965 Express Chipset. Skrze tyto ovladače jsou podporovány všechny funkce včetně 2D a 3D akcelerace. To je dobrá zpráva nejen pro Linux a X.org, ale obecně pro všechny…
Petr Krčmář
10. 8. 2006
Případ GIF
Dne 11.8.2006 vyprší platnost posledního patentu, který je vázán na populární grafický souborový formát GIF (Graphics Interchange Format). Na počest této události si uvedeme zajímavé informace, které se ke GIFu vztahují. Dnes se budeme zabývat popisem celé kauzy okolo "patentů na GIFy".
Pavel Tišnovský
10. 8. 2006
Doba čtení:
15 minut
AMD přestane používat jméno ATI
Firma ATI byla nedávno koupena společností AMD. Ta nyní oznámila, že přestane používat jméno ATI a nová společnost se bude jednoduše jmenovat AMD. Pravděpodobně se tak dočkáme grafických karet s označením AMD Radeon.
Petr Krčmář
9. 8. 2006
Stochastické fraktály
V dnešní části seriálu se začneme zaobírat poměrně velkou a námi prozatím opomíjenou skupinou fraktálů. Jedná se o stochastické fraktály, při jejichž vytváření hraje nezanedbatelnou úlohu náhoda. Jelikož mají tyto fraktály v počítačové grafice své nezastupitelné místo, budeme se jimi zabývat i v několika následujících částech tohoto seriálu.
Pavel Tišnovský
8. 8. 2006
Doba čtení:
11 minut
Pohled na Open Graphics Project
Server FreeSoftwareMagazine.com přinesl článek o projektu OGP, který pracuje na nové grafické kartě s podporou 3D. Ta by měla být plně dokumentovaná a svobodně použitelná. Měli bychom se tak mimo jiné dočkat její plné a bezproblémové podpory v X serverech.
Petr Krčmář
3. 8. 2006
Trojrozměrné IFS a raytracer POV-Ray
Dnes dokončíme rozsáhlou část věnovanou systémům iterovaných funkcí a některým jejich modifikacím. Ukážeme si, jak je možné vytvářet modely těles pomocí upravených systémů iterovaných funkcí IFS. První příklad ukáže interaktivní vykreslování trojrozměrných modelů IFS, druhý předvede vytváření scény určené pro raytracer POV-Ray.
Pavel Tišnovský
1. 8. 2006
Doba čtení:
14 minut
Společnost AMD koupila ATI
Už několik týdnů se o tom tajně špitá v kuloárech, ale teprve nyní k tomu došlo. Firma AMD koupila společnost ATI. Celá transakce bude stát přibližně 5.4 miliard USD (kurzy) a měla by pomoci získat AMD novou výhodu proti Intelu, který také vyrábí…
Petr Krčmář
25. 7. 2006
Algoritmus Fractal Flame prakticky
V dnešní části seriálu dokončíme část věnovanou algoritmu Fractal Flame. Vysvětlíme si postup použitý při implementaci některých algoritmů navržených Scottem Dravesem a posléze implementovaných dalšími autory v několika programech jako QS Flame, GFlare, Apophysis či Kai's FraxFlame z balíku Kai's Power Tools 5.
Pavel Tišnovský
25. 7. 2006
Doba čtení:
13 minut
Fractal Flames
Dnes se budeme věnovat popisu velmi zajímavé skupiny fraktálů. Jedná se o fraktální typ nazvaný Scottem Dravesem "Fractal Flames". Tato skupina fraktálů úzce souvisí s dříve popisovanými systémy iterovaných funkcí (IFS) - ve skutečnosti se jedná o několikerou generalizaci těchto systémů.
Pavel Tišnovský
18. 7. 2006
Doba čtení:
11 minut
Vyšel Blender 2.42
Vyšel nový Blender s označením 2.42. Obsahuje velké množství úprav a nových funkcí: vylepšené renderovací jádro, simulace kapalin, fyzika pro hry, vylepšené skriptování, práce se skupinami objektů a další. Changelog je poměrně rozsáhlý a můžete si jej doslova prohlédnout.
Petr Krčmář
17. 7. 2006
Podpora (nejen) pro pornografii v Linksu
Nová verze webového prohlížeče Links (2.1pre22) má novou funkci Autoscale Images, která je v menu Zobrazení → Html nastavení. Tato funkce zmenší nebo zvětší každý samostatně prohlížený obrázek, aby se akorát vešel na obrazovku. Obrázky…
Karel Kulhavý
17. 7. 2006
1 231
–
1 260
/
1 574
První strana
Předchozí strana
30
40
41
42
43
44
50
Následující strana
Poslední strana