Mozille vadi :
1) ze firma nasilu pretlaca svoj produkt, aj ked pouzivatel nema o produkt zaujem
2) ze firma pretlaca svoj produkt bez predchadzajuceho suhlasu pouzivatela
3) ze odstranenie produktu je pre bezneho pouzivatela komplikovane az nemozne
Slusna firma by sa v prvom rade pouzivatela najskor spytala, ci ma o produkt zaujem.
1) to vies povedat o kazdej big tech firme - google robi to iste, Apple robi to iste, X robi to iste...
2) Nemusis ho pouzit, ale mas tu moznost
3) je to jedno tlacidlo
1) Což ovšem není omluva.
A 3 je taky kapku horší. Není to "jen" jedno tlačítko jako třeba Fněco na kraji. Mně třeba trůní mezi pravým altem a šipkou doleva. Takže už nezbylo místo na pravý ctrl nebo Menu (které MS taky tlačil a "úžasně" se osvědčilo).
Kláves je hrubý nedostatek, takže i věci jako home nebo end se musí k něčemu přilepit. Ale na kokotpilota padne celá klávesa na prémiovém místě a navíc se dá blbě přemapovat na něco užitečnějšího.
Pod windowsy. Jak to tlačítko funguje pod linuxem nemám tušení.
V nastavení se dá vybrat, co to tlačítko má dělat. Na výběr je copilot, nebo jakýsi select, kdy se otevře dialog, kterým si tam toho copilota můžu namapovat. A třetí možnost je custom, kde si ale taky můžu vybrat jenom toho copilota. Vůbec nevím, jak by to mohlo dávat aspoň trochu smysl.
Na přemapování jsem si nainstaloval powertools, ale ani to není úplně cajk. Ten původní příkaz tam zdá se pořád je. Powertools píšou že to nové přemapování konfliktí. A mám pocit, že se mi párkrát ta funkčnost vrátila zpátky a spravil to až restart.
Jestli někdo ví, jak to přemapovat pořádně, tak sem s tím.
PowerToys som si nainštaloval aj ja, ale časom mi vyhubovalo korporátne security oddelenie, že to nie je schválený program. Tak som to musel dať preč a dávať si pozor aby som tú klávesu omylom nestláčal.
Nám korporátní security oddělení
nedovolí ani cokoliv nainstalovat, ani spustit nic, co nebylo schváleně nainstalováno - natož se vrtat v registrech.
Takže s klávesou [Copilot] naložím stejně, jako s klávesou [CapsLock]: vydloubnout, podložit složeným papírkem aby nešla stisknout, zacvaknout zpět.
klávesy se dají přemapovat ve windows na úrovni systému v registrech (změna je platná pro všechny uživatele), zkus pohledat "Scancode Map". copilot klávesu jsem ještě nezkoušel, ale mohlo by to fungovat, pravděpodobně to tak řeší i zmiňované power toys.
Mozille naprosto nic nebrání si pořídit vlastní AI farmu a zaplatit si reklamní kampaň, která bude všechny 24/7/52 bombardovat nabídkama na bezplatný používání. oh, wait...
... ne, souhlas k tomuto jsem nikdy nedal!!!!!! A to i když je licence napsaná tak, že souhlasíte s odevzdáním ledviny na požádání.
Což, jak všichni víme, není skutečný souhlas ale rozsáhlý právní dokument existující za účelem maximálně využít dominance na trhu a omezit možnosti uživatele protestovat (toho co je na Windows závislý, nebo si to přinejmenším myslí).
A je to taky dokument, o ktery se MS nikdy nesoudil a ani soudit nebude, protoze by se ukazalo, ze je neplatny jako celek, coz by byl obrovsky prusvih, protoze vsichni zakaznici by tim okamzenim prisli i o vsecha prava, ktera jim potencielne nad ramec tech zakonych dava.
A souvislost tveho komentare s tematem je jaka?
A jen tak k tomu vzpominani - NN byl (tusim) do dvou let po uvedeni zdarma pri stahovani pres internet. Byl to jen browser, bez emailu apod. pridavku, pricemz pridavky byly za penize, a samozrejme disketova verze taky za penize. V dobe nastupu IE6 uz tady byl NN 4.7, zdarma, Mozilla 0.9, zdarma, skvela Opera 5, zdarma (ok, shareware, nikdo to tehda neresil), a hromada dalsich browseru.
Takze prosimte zkus svuj komentar znova a lepe.
Ne, nejde o to, že firma nabízí svůj produkt. Jde o to, že firma zneužívá svého postavení a tlačí svůj produkt na sílu.
Nabídka produktu by vypadala takto:
– MS: Chcete používat náš prohlížeč Microsoft Edge?
– já: Ne, děkuji, jako výchozí prohlížeč chci používat Vivaldi.
– všechny odkazy na weby se od této chvíle budou otvírat ve Vivaldi.
Současný stav je:
– MS: Chcete používat náš prohlížeč Microsoft Edge?
– já: Ne, děkuji, jako výchozí prohlížeč chci používat Vivaldi.
– Všechny odkazy na weby se od této chvíle budou otvírat ve Vivaldi. Ale najednou se Microsoft Office a Microsoft Teams rozhodnou, že přeci jen speciálně pro odkazy z nich chci určitě používat Microsoft Edge a zeptá se mne, zda chci odkaz otevřít v Edge (což je předvolené) a chci to tak v MS Teams používat vždy (což je předvolené). A nebo jestli chci přeci jen používat výchozí prohlížeč. A já to musím explicitně přepnout, že jako výchozí prohlížeč fakt chci používat výchozí prohlížeč.
Az na tu dobnost, ze se nic nikoho na nic nezepta a asociaci to proste prepise. A aby tomu neslo snadno zabranit nedaji se asociace souboru nijak normalne a svepravne nastavit.
Resim pravidlene treba pdf. Kazdej mesic po aktualizacich dorazi par lidi s tim, ze nim ty pdfka nefungujou, a 100% pricinou vzdy je to, ze misto v pdfkovym browseru se otevireji v edgi, kterej navic nikdy pdfka otevrit neumel a umet nebude.
Hm, a proč teda Apple a linuxová distra nenabízí možnost nastavení Bingu a EDGE jako výchozích? Proč VŮBEC nenabízí možnost to změnit a místo toho tě nutí se o to sám zajímat a ručně si to nainstalovat?
Ale Apple aj linuxe distribucie umoznuju nastavit lubovolny prehliadac ako predvoleny... vratane Edge.
Apple umožňuje změnit výchozí prohlížeč na desktopu i v mobilních OS a plně to respektuje. Safari má primární, ale když jej uživatel nechce tak jej nenutí. Jediný kdo to na Apple OS nerespektuje je Google v jeho aplikacích, kdy vždy po kliknutí na odkaz vyhodí "chcete stáhnout Chrome + nějaká další google app" a výchozí prohlížeč je až jako třetí volba a ne jeho ikonou, ale "další" na další proklik. Takhle se buduje dominance.
V linuxových distrech je sice většinou nějaký prohlížeč předinstalovaný, ale uživateli vůbec nic nebrání si nainstalovat jiný a OS to bude plně respektovat a ne nutit svoji věc, pokud se klikne na odkaz třeba v mailu.
Reálně je to pořád jen WebKit i kvůli tomu omezení výjimky pouze na EU a dalších podmínkám, nikomu nevyplatí udržovat dva prohlížeče (EU a zbytek světa) in iOS a to včetně velkého Googlu, Mozilly atd.
I když osobně to beru trochu jinak u desktopů a mobilních systémů. U prvních mi většina omezení a snaha omezovat výběr aplikací nebo jejich používání, případně vynucovat některé technologie dost vadí. U mobilních platforem jsem mnohem tolerantnější a posuzuju to víc v rámci všech praktických charakteristik dané platformy. Což se pak možná odráží i v tom, že mi z těch dvou majoritních víc sedí iOS, kde jsou sice větší omezení a menší výběr, ale ve výsledku se mi s tím líp funguje a nikdy jsem neměl potřebu řešit alternativní zdroje aplikací (mimo těch, co jsem si sám sestavil v Xcode, podepsal s developerským účtem a napral do zařízení). Ale samozřejmě beru, že si to každý může vyhodnotit jinak.
Nicméně, to co se tu asi primárně řeší ve vztahu k Windows, není ani to, že by podobně jako Apple dělal gatekeepera a relativně transparentně některé věci zakázal na své platformě (ať už z jakýchkoliv deklarovaných důvodů), ale spíš to jak komplikuje výběr aplikace nebo služby třetí strany a ještě hůř manipuluje a resetuje volby uživatele.
Tzn. rozdíl mezi tím, když někdo řekne "Nechci, abys dělal tohle a tohle, protože..", ano můžeš si o tom myslet, co chceš, ale působí to vcelku fér. Věci co jsou k výběru, tak pak drží a fungují včetně třeba zmíněné migrace profilu, zařízení atp. Na stranu druhou pak tím, když mi někdo dá částečnou volbu, která se snaží vracet, obtížně se přepíná (stačí hloupé hromadné asociace typů souborů k aplikaci ve Windows v porovnání s předchozími verzemi), tak mě to opravdu hodně štve. Podobně pak třeba výběr vyhledávače v Edgi, obtížná možnost jak zabránit leakování informací při lokálním vyhledávání.. atd.
Tohle mi pak přijde buď jako řada opravdu hloupých přehlédnutí nebo prostě chování šmejdů, které je bohužel člověk nucen mnohokrát mlčky přejít a nějak si pomoct, protože je to v mnoha oblastech pořád majoritní desktop platforma. A je to právě o to horší, že i dlouho existující, takže člověk má přirozeně nějaká očekávání, co vychází z toho, jak něco předtím fungovalo.
"Tohle mi pak přijde buď jako řada opravdu hloupých přehlédnutí nebo prostě chování šmejdů"
A přesto existují lidé, kteří ten systém používají dobrovolně. Z toho, že se to někde nutí i dětem ve školách, je mi nanic.
Kdo jim to nutí? A jinak většina uživatelů si dobrovolně připlatí, aby mohla být v Applí walled garden.
"Kdo jim to nutí?"
Škola, která to dostala 'zadarmo', aby si na to děti navykly a tak to zaměstnanci i žáci, případně studenti musejí používat. Osobní zkušenost s tím naštěstí nemám.
Která škola rozdává zadarmo iPhony? Že bych tam nějaké dítě přihlásil ;-)
11. 4. 2026, 23:50 editováno autorem komentáře
"Která škola rozdává zadarmo iPhony?"
To nevím, psal jsem o systému MS Windows a dalších programech MS se kterými se děti a studenti učí zacházet, aby pochopily, že to je standard, který je všude. Tak se k tomu ještě přidá Copilot, no...
Dokud bude Copilot v těch školách jako: ...k řešení můžete použít AI, například Copilot
, tak mi to vůbec nevadí. Mnohem horší bude, až začnou děcka nosit domácí úkoly: Copilotem vyřešte...
.
To je asi přehlásím na jinou školu.
12. 4. 2026, 10:10 editováno autorem komentáře
Pokud ho máte jen kvůli přihlašování do školního/firemního prostředí, je to i tak hodně. A pak si někdo vzpomene, že ta aplikace potřebuje novější OS...
"Současný stav je:
– MS: Chcete používat náš prohlížeč Microsoft Edge?..."
To mi něco připomíná:
KRYTON: Jestli dovolíte, promluvím s ním jako přístroj s přístrojem. Tak a teď mě hezky poslouchej. Nebudeš nabízet žádné opékané pečivo žádnému členu posádky! Jestli ano, tak určitě skončíš na baseballové pálce při odpalu, jak ti to říkám, hmm!
TOASTOVAČ: Můžu Vám položit jedinou otázku?
KRYTON: Ovšem.
TOASTOVAČ: Dal by si někdo toast?
KRYTON: Copak…, copak jsi neslyšel, co jsem řekl?
TOASTOVAČ: Slyšel, ale myslel jsem, že jste si to mezitím rozmyslel.
este by som doplnil ze nejde len o Edge ako taky, ale problemom je aj msedgewebview.exe - to je este vacsi bordel - co sa tyka edge zmenil som msedge.exe na msedge-dpc.exe a +- v poho. problem je napr. s Whatsapp, od isteho casu nejde bez msedgewebview, podobne raidrive, nehovoriac o tej ikonke s pocasim (news alebo ako sa to vola pred traybarom) a bohvie kolko dalsich blbosti. takze som musel dat do taskschedulera task <i>taskkill /f /im msedge*</i> opakajuci sa kazdych 5m.
Ty si sklamaný z firmy, ktorá poukazuje na to že v Tescu zamestnanec ti zajebe bagetu do huby nasilu?
... znáte rozdíl mezi "nabízet" a "nutit v důsledku zneužívání dominantního postavení na trhu"? Asi ne, že?
V čem je pro M$ výhodné to hrnout všem? Provoz AI zdarma je ekonomický nesmysl... Vytvořit snad širokou závislost, a pak ji monetizovat?
10. 4. 2026, 10:46 editováno autorem komentáře
teoreticky nemusí, môže to byť jedna z features kvôli ktorej si to budú useri kupovať ako celkový produkt
Ano. Není to ekonomický nesmysl, je to investice do návyku.
Úplně stejně jako u OneDrive. Microsoft to nejdřív „nenápadně“ nacpe uživateli, protože to reálně něco řeší – zálohy, dostupnost odkudkoli, méně starostí. Uživatel si na to rychle zvykne a přestane řešit, kde ta data vlastně jsou. A tady je ten moment, který je pro technicky zaměřené lidi těžko uvěřitelný, ale je běžný: spousta uživatelů vlastně ani neví, že používá OneDrive. Neřeší rozdíl mezi diskem v počítači a cloudem a vůbec netuší, co znamená 1 GB v praxi. Nikdy to nepotřebovali vědět, protože všechno prostě fungovalo.
Funguje to bez problémů až do chvíle, kdy vyskočí hláška, že je „málo místa“, typicky kvůli fotkám. Uživatel vidí problém, systém mu rovnou nabídne jednoduché řešení za pár korun a tím to končí. Neřeší proč, neřeší kde, jen chce, aby to zase fungovalo.
U Microsoft Copilot je to podle mě úplně stejný model. Teď to Microsoft dotuje, aby si lidi zvykli to používat a začlenili si to do běžné práce. Ve chvíli, kdy se z toho stane něco, bez čeho už se jim pracuje hůř, začnou dávat smysl limity a placené verze. Ne proto, že by je někdo „nachytal“, ale protože už ten nástroj reálně chtějí používat dál.
A možná nejdůležitější pointa pro tuhle debatu: pro technicky zdatného člověka je nepředstavitelné, že někdo neřeší, kde má data. Pro většinu uživatelů je ale nepředstavitelné, že by to řešit vůbec museli.
Něco jako google disk a nádherný příklad jménem fotky. Ano krásně se vše zálohuje, je to super. Ale pak přijde to malý problém co penízky vyřeší, ano kapacita..
Pravda je, že v případě mobilu to taky bylo nenápadně. taky přidaly featuru, že někteří výrobci odebraly možnost nastavení výchozí ukládání na paměťovku a řekli pak, že to byla "chyba".
Další věcí je, že zkuste v google fotkach přesunout fotky ze zařízení na SD... je to tak složité, že se na to vyprdnete...
Takže neni to první ani poslední firma co udělala a udělá...
Přesně tak.
Navíc mě pravidelně otravuje, že nemám zálohované fotky. I kdybych je neměl, je to můj problém. Neexistuje možnost říct „ne, nechci zálohovat na Google a už se neptej“. Stejně se zeptá znovu a znovu.
PS: Na zálohy fotek používám Immich (a můžu doporučit, běží mi na vlastním železe).
Protože to je obchodní příležitost. Ani si moc dobře uvědomují, že drtivá většina uživatelů to nijak neřeší, takže jim nabízí řešení objektivně existujícího problému. A je jen správné, aby od těch, co nabídku využijí, za to dostali zaplaceno.
Pokud se ti to nelíbí, vůbec nic ti nebrání změnit lokál.
Google Fotky sú jediná aplikácia ktorú som vo fóne mamky zakázal, lebo vždy nejakým spôsobom sa dostala do stavu že všetky fotky mala v Cloude, takže bez Internetu nemala k ním prístup, taktiež platila € pretože mala viac ako 15 GB a keďže mala plnú kapacitu vrámci tarifu tak jej prestali chodiť maily (jednoducho nemala kapacitu v mail schránke, ktorá sa zdieľa s kapacitou Google fotky). Takže prišla o peniaze, o maily a k fotkám sa tiež vedela dostať len niekedy, keď bola online v rýchlej sieti (kde býva má len mobilný EDGE a často sa zdržuje aj mimo dosah WiFi).
"spousta uživatelů vlastně ani neví, že používá OneDrive."
Téhle nenápadné změně místa uložení z Dokumenty na OneDrive/Dokumenty já říkám "únos dokumentu" a považuji to za nefér praktiku a jeden ze silných důvodů, proč takový systém dobrovolně nepoužívat.
Zmonetizujes ta data ktera lidem ukradnes, snazi se to indexovat a do MS odeslat vsechno co je z tvyho PC dostupny. Nejel lokalne ale i po siti.
ale s tim souhlasíte, když to jdete používat...
dokonce tam je i AI sledování plochy a sledování vaší veškeré aktivity. To je právě u toho copilotu... jim nejde o to prodat... to je starej koncept.. ale mít stálej příjem a lidi jsou spokojený ,protože to je zadara.. viz epic store..
Pouzivat to vubec nemusis, protoze se ti to nainstaluje a nejde to odinstalovat, ani nijak nikde zakazat. Je to stejny jako spoustajinych naprosto zbytecnych appek od ms. Ani GPOcky to nezakazes, kdyz vymyslis nejake zpusob, za maximalne par mesicu prestane fungovat.
Zmysel to ma v tom ze napr. budes chciet prelozit viac ako 20stran textu a povie ti ze za kazdu dalsiu musis zaplati 0.0001€ napr. alebo ze zadarmo mozes AI pozuit len na 5 dotazov za den, za kazdy dalsi si musis zaplatit per kus, alebo predplatne 1000 dotazov za mesiac za 5€ - a kedze povedzme 1 z 10 userov si cvakne.... a uz to nie je zadarmo. Tak ako ked ti daju v BILLE, LIDLI... ochutnat neviem nejaky kusok syra, poldeci "najsamlepsieho" rumu na svete je to zadara ale par ludom to zachuti a kupia si rovno flasu, cele koleso syra...
Notepad++ si má mnout ruce, že MS nacpal kopulota i do notepadu a tím opět lidem připomněl, aby si nainstalovali Notepad++.
Nenacpali, oni vymenili notepad. Ten puvodni ve widlich stale je, ale pokud chces aby ti fungoval, musis do registru a smazat alias. Plus musis zajistit aby se to delalo pravidelne, jinak se ti nacpe zpet.
Najdi si c:\Windows\notepad.exe a pust primo ten exac ... uvidis sam.
Ja jsem zvedavy jak MS zareaguje na notas neo od applu...
S AI je ted obdobi divokeho zapadu, kolikuje se uzemi...
Podle me bude upozornovat na slaba mista. K cemu je dobre, ze A. NEO umi hladce upravovat 4K video, kdyz to ma natvrdo zapajenou pamet jen na nekolik malo hodin materialu? Napriklad.
Nooo ono vyrobci notasu se budou snazit prijit s alternativni nabidkou pro neo a zacnou narazet na limity specifikce x cena x OS a zacnou tlacit na MS...
chromebooky a neo bude velky trh
Výrobci PC notebooků se možná vrhnou opačnou cestou. Ušetřit každý cent a udělat PC notebooky naopak horší. Aby nahrabali aspoň nějaký zisk, než trh PC laptopů padne:
"HP a Dell zakazují HEVC na svých počítačích"
https://www.root.cz/zpravicky/hp-a-dell-zakazuji-hevc-na-svych-pocitacich/
Hlučnější větrák, throttling CPU a GPU, kratší výdrž na baterii, horší plasty, displej sice IPS, ale nekalibrované barvy s pokrytím 65 % NTSC, IPS bleeding, svítivost 250 nit, mizerné repráčky, mikrofon, klávesnice, trackpad, ...
No a kdyby náhodou nějaký výrobce PC notebooků ho udělal lepší, tak je tu problém Windows 11. Kdo nevěří, jak je ten systém náročný, může na stejný hardware nainstalovat Desítky nebo Linux.
11. 4. 2026, 20:14 editováno autorem komentáře
Může jet i plnou rychlostí, jak by byl připojen interně.
11. 4. 2026, 20:09 editováno autorem komentáře
Na Neo není třeba reagovat, pokud ani výprodejové ceny nepomáhaly zásadně zvedat podíl MB Air . Hlavně Neo a Ai leda v režimu klient server , na lokální Ai to není a není to o velikosti RAM.
.... myslím, že rozhodně nemáte pravdu, výprodejové ceny MB Air jsou pořád o dobrých 40 % vyšší než základní cena MB Neo, a základní cena je cena pro studenty, která je v ČR přímo od Applu 14.200,- Kč s DPH. Navíc, opravitelnost MB Neo a Airu je na diametrální odlišné úrovni. Neo je v podstatě modulární počítač/mobil s velkou obrazovkou a baterií.
A že "něco" nemá AI ve výbavě nebo jen omezeně už je velikou výhodou. Ono celá ta AI bublina je jen a jen o ohlupování lidí a vytváření jejich návyku na vlastní neznalost a hloupost. Spousta dnešních "nadějných a mladých" si totiž myslí, že nepotřebují vlastní znalosti a dovednosti a že je na vrchol světa přivede AI. Bohužel, hlupáků je plný svět a rádi se nechávají klamat.
Kdo by si kupoval ultralowend (Neo) a lowend (Air) na lokální AI? A po Neo se hned zaprášilo, v některých kamenných obchodech v USA vyprodané během první hodiny. Podobně Air je snad polovina prodaných macbooků a mezi nejprodávanějšími notebooky na světě.
A tržní podíl to zvedlo jak ?
Hlavně lidi nekupovali výprodejové Air a čekali na slabší a ořezanější Neo za +/- stejnou cenu? To je skoro Volného paradox …
Delší podpora. Tržní podíl je v některých sociálních skupinách brutální. V ostatních, i zarytých PCčkářů okolo mě, jejich podíl roste.
12. 4. 2026, 19:15 editováno autorem komentáře
Další morální panika .
Problém většiny asistentů a volně dostupné Ai třeba vidím že není stavěná(učené) na právní systém EU, není stavěná na společenský systém EU atd... Bez ohlede na to jak je jeho tvůrce "persona non grata" většina jich jsou marouny kerý xxxx.... filtrují dotazy aby náhodou to neskočilo žalobou ikdyž ta by třeba v EU nebyla možná.
.... není to žádná "morální panika". Ony se totiž všechna ta negativa, na která se dnes upozorňuje, naplno projeví až za 20 let. Vždycky to tak bylo a není nejmenší důvod se domnívat, že to teď bude jiné.
Btw. pojem "morální panika" je termín používaný lidmi bez morálky a zábran!!!!!
Me zajima jina vec - ve skole mame MIcrosofti prostredi a chceme, aby studentum fungoval webovy copilot chat. Ale nefunguje. Cim to muze byt? Podle jejich dokumentace to ma byt zdarma. Skolni domena je u Microsoftu tj. i emailove ucty studentu.
Ted je otazka, zda tady na rootu vubec nekdo chce aby studentum fungoval webovy copilot chat natolik, aby ti pomohl :) Ja osobne bych ti rekl "vyprdnout se na cely mrkvosoft" :)
(V kazdem propade s "nefunguje" ti nikdo nepomuze protoze z toho nikdo nic nevykouka, je to prilis obecny popis problemu. Je potreba to popsat obsirneji a spis do diskuzniho fora nez pod komentar zpravicky.)
10. 4. 2026, 13:54 editováno autorem komentáře
Některé univerzity platí studentům třeba overleaf premium s tím, že se jim tam vypnou AI funkce, aby je to nesvádělo na to mačkat při psaní diplomek.
A tohle nejakeho studenta odradi? Zrovna ti co chteli psat v LaTeXu byli obvykle ti pocitacove schopnejsi.
Jako odradí od čeho?
Normální, neuniverzitní placená verze tam prostě má zlatou ikonku W, co dělá AI kontroly a navrhuje změny textu. Univerzitní nemá.
Kdo chce AI použít, tak musí vytáhnout text z overleafu někam ven. To už je o trošku složitější, než zmáčknout čudlíček.
Možná proto nemají univerzitní Windows Copiloty.
No jo, mam na mysli odradit od pouzivani AI. Cekal bych ze kazdy kdo pise v LaTeXu je natolik pocitacove schopny aby si TeX Live nainstaloval lokalne a editoval to v editoru s nejakou AI. Ale asi ne, popravde posledni dobou koukam jak spousta studentu nechape zakladni principy prace s pocitacem.
.... je to rozbitý. To je celé. Spíš byste však měli studenty naučit přemýšlet, jak si poradit bez předem umetené cestičky a spoléhání na pofidérní MS služby, a hlavně na pofidérní Copilot chat. Co budete dělat, až to MS zpoplatní a zamkne Vám data, dokud nezaplatíte, protože některý ze studentů v tom chatu napíše něco proti "oranžádě"?
11. 4. 2026, 09:15 editováno autorem komentáře
Jo, už se mi několikrát stalo, že se místo požadovaných Officů "náhodou" nainstaloval Copilot. Ale tak třeba je to rukama.
..... no, musíte se proklikat do "historického" primárního webu office.com na stránku s Vašimi základními údaji a tam najít "prastaré" rozhraní uvádějící počet zařízení, na kterých máte ten office nainstalovaný atd. No a v tomto rozhraní je "někde" tlačítko "nainstalovat Office", čímž se Vám spustí instalace lokálních MS Office. MS tuto "starou verzi" webovky dovedně skrývá a "tlačí" webovku "novou" s Copilotem. Jsou to ...........!
Musím se přiznat, před měsícem jsem instalovat MS Word na svůj Android telefon a napoprvé jsme taky omylem nainstaloval Copilot. Co pak teprv BFU.
11. 4. 2026, 20:21 editováno autorem komentáře
Me by spis zajimalo, k cemu to kdo realne pouziva?
Vzdyt cokoli jsem s tim zkousel, tak to selhalo.
Ma nekdo nejaky must-have use case?
Zcela souhlasím, oni to používají hlavně "hlupáci", kteří nemají vlastní znalosti a dovednosti a spoléhají na to, že "Všechno nějak okecají a že je AI dostane na vrchol světa". Protože jejich cílem jsou jen peníze bez práce a bez vlastního myšlení.
Markeťáci to pak budou prezentovat akcionářům a mluvit o světlých zítřcích:
1. Všem nainstalujeme Copilot.
2. ???
3. Profit.
11. 4. 2026, 20:23 editováno autorem komentáře
Mam rovnakou zkusenost. Copilot vubec nevedel odpovedet. Na nic. Myslel jsem ze neco delam spatne. Jak vidim nebyla chyba u mne.
Stále se však například odkazy z Outlooku nebo Teamsu otevírají v Edge nezávisle na volbě výchozího prohlížeče.
Možná tak když je přítomen tučňák sabotér :D (dělám si srandu)
Outlook i Teams normálně respektují nastavení výchozího prohlížeče - mám takhle Firefox a všechny odkazy z obou aplikací se otevírají v něm.