Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Grafický metaformát EMF Grafika 25. 10. 2007
Tvorba animací v Logu Programovací jazyky 23. 10. 2007
Načítání dat z grafických souborů WMF Grafika 18. 10. 2007
Funkce dostupné v moderních interpreterech Loga Programovací jazyky 16. 10. 2007
Grafické metaformáty WMF a EMF Grafika 11. 10. 2007
Práce s řetězci v Logu Programovací jazyky 9. 10. 2007
Zpracování událostí při skriptování výkresů SVG Grafika 4. 10. 2007
Strukturované datové typy v Logu Programovací jazyky 2. 10. 2007
Podpora skriptování v grafickém formátu SVG Grafika 27. 9. 2007
Procedury APPLY, MAP, REDUCE a FOREACH Programovací jazyky 25. 9. 2007
Pokročilejší animace ve formátu SVG Grafika 20. 9. 2007
Práce se seznamy v Logu Programovací jazyky 18. 9. 2007
Grafický formát SVG a animace Grafika 13. 9. 2007
Želví grafika - dokončení Programovací jazyky 11. 9. 2007
Gradientní výplně a textové objekty v SVG Grafika 6. 9. 2007
Logo: použití barev a ovládání kreslicího pera Programovací jazyky 4. 9. 2007
SVG - styly výplní a značky připojované ke křivkám Grafika 30. 8. 2007
Pokročilejší grafické operace v Logu Programovací jazyky 28. 8. 2007
Vlastnosti cest a základních geometrických tvarů v SVG Grafika 23. 8. 2007
Logo a matematika Programovací jazyky 21. 8. 2007
Scalable Vector Graphics a základní geometrické tvary Grafika 16. 8. 2007
Želví grafika a rekurze II Programovací jazyky 14. 8. 2007
Cesty v souborech typu Scalable Vector Graphics Grafika 9. 8. 2007
Želví grafika a rekurze Programovací jazyky 7. 8. 2007
Vektorový grafický formát SVG Grafika 2. 8. 2007
Rekurze v Logu Programovací jazyky 31. 7. 2007
PostScript a rastrové obrázky II Grafika 26. 7. 2007
Tvorba procedur, příkaz repeat a želví grafika Programovací jazyky 24. 7. 2007
Rastrová grafika v PostScriptu Grafika 19. 7. 2007
Základy želví grafiky Grafika 17. 7. 2007
Slovníky a zásobníky v PostScriptu Grafika 12. 7. 2007
Komerční implementace Loga Programovací jazyky 10. 7. 2007
Volně šiřitelné implementace programovacího jazyka Logo Programovací jazyky 3. 7. 2007
Programujeme podmínky a smyčky v PostScriptu Grafika 28. 6. 2007
Logo – dětská hračka nebo programovací jazyk? Programovací jazyky 26. 6. 2007
Definice nových příkazů v PostScriptu Grafika 14. 6. 2007
Obsah jednotlivých částí seriálu a galerie fraktálů II Grafika 12. 6. 2007
Programujeme v PostScriptu Grafika 7. 6. 2007
Obsah jednotlivých částí seriálu a galerie fraktálů Grafika 5. 6. 2007
PostScript: vyplňované cesty, transformace a natočený text Grafika 31. 5. 2007