Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Programujeme JPEG: diskrétní kosinová transformace (DCT) Grafika 4. 1. 2007
Pokročilejší animace trojrozměrných L-systémů Grafika 3. 1. 2007
Programujeme JPEG: transformace a podvzorkování barev Grafika 21. 12. 2006
Animace a mutace modelů L-systémů Grafika 19. 12. 2006
Ztrátová komprese obrazových dat pomocí JPEG Grafika 14. 12. 2006
Trojrozměrné modely vytvářené v Lparseru Grafika 12. 12. 2006
JPEG - král rastrových grafických formátů? Grafika 7. 12. 2006
Tvorba 2D a 3D modelů pomocí Lparseru Grafika 5. 12. 2006
Grafické formáty ve znamení Unixu Grafika 30. 11. 2006
L-systémy v 3D: Lparser, POV-Ray a Blender Grafika 28. 11. 2006
PCX prakticky - implementace komprimace RLE Grafika 23. 11. 2006
Mozaiky s L-systémy a trojrozměrné L-systémy Grafika 21. 11. 2006
Grafický formát PCX - výlet do historie PC Grafika 16. 11. 2006
Závorkové a stochastické L-systémy Grafika 14. 11. 2006
Grafický formát TGA prakticky Grafika 9. 11. 2006
Paralelní přepisování řetězců v L-systémech Grafika 7. 11. 2006
Grafický formát TGA - jednoduchý, oblíbený, používaný Grafika 2. 11. 2006
Implementace L-systémů založená na želví grafice Grafika 31. 10. 2006
BMP na vícero způsobů Grafika 26. 10. 2006
L-systémy: přírodní objekty i umělé artefakty Grafika 24. 10. 2006
Grafický formát BMP - používaný a přitom neoblíbený Grafika 19. 10. 2006
Vykreslování povrchů terénů s LOD, Gouraudovo a Phongovo stínování Grafika 17. 10. 2006
Finišujeme s PNG - Textové metainformace a kalibrační data Grafika 12. 10. 2006
Pokročilé metody zobrazování 3D modelů krajiny Grafika 10. 10. 2006
Nepovinné chunky v PNG a kontrola pomocí CRC Grafika 5. 10. 2006
Trojrozměrné modely terénu Grafika 3. 10. 2006
Řádkové filtry v PNG Grafika 29. 9. 2006
Animovaná plasma a spektrální syntéza Grafika 26. 9. 2006
PNG - bity, byty, chunky Grafika 21. 9. 2006
Tvorba plasmy alternativními metodami Grafika 19. 9. 2006
Anatomie grafického formátu PNG Grafika 14. 9. 2006
Metoda přesouvání prostředního bodu a obrázky plasmy Grafika 12. 9. 2006
PNG is Not GIF Grafika 7. 9. 2006
Všesměrová difúze Grafika 5. 9. 2006
GIF: animace a konkurence Grafika 31. 8. 2006
Brownův pohyb a reálně vypadající modely rostlin Grafika 29. 8. 2006
Anatomie grafického formátu GIF Grafika 24. 8. 2006
Vytváření modelů travin a keřů pomocí algoritmu difúze Grafika 22. 8. 2006
Pravda a mýty o GIFu Grafika 17. 8. 2006
Stochastické fraktály - simulace difúze Grafika 15. 8. 2006