Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Karta EGA: první použitelná barevná grafika na PC Periferie 29. 10. 2009
PDP-11 a SMEP: Systém Malých Elektronických Počítačů Operační systémy 27. 10. 2009
Počátky grafiky na PC: grafické karty CGA a Hercules Periferie 22. 10. 2009
Vznik Unixu a jazyka B na počítačích PDP Operační systémy 20. 10. 2009
Grafika na počítačích IBM PC a řadič MC6845 Periferie 15. 10. 2009
PDP-1: počítačový dědeček na cestě k unixu Periferie 13. 10. 2009
Grafický systém počítačů Amiga – dokončení Periferie 8. 10. 2009
Ondřej Novák: dnes bych Brány Skeldalu napsal za dva měsíce Hry 6. 10. 2009
Grafický subsystém počítačů Amiga II Periferie 1. 10. 2009
Rozhovor s Ondřejem Novákem, vývojářem hry Brány Skeldalu Hry 29. 9. 2009
Grafický subsystém počítačů Amiga Periferie 24. 9. 2009
Čtverečkové dungeony: dokončení Hry 22. 9. 2009
Atari Falcon: poslední Mohykán firmy Atari Periferie 17. 9. 2009
Herní série Might and Magic Hry 15. 9. 2009
Pracovní stanice firmy Atari Periferie 10. 9. 2009
Nejslavnější období čtverečkových dungeonů Hry 8. 9. 2009
Osobní počítače Atari ST Periferie 3. 9. 2009
Čtverečkové dungeony: bloudění v temných kobkách Hry 1. 9. 2009
Počítače Macintosh s mikroprocesory M680x0 Periferie 27. 8. 2009
Why 1984 won't be like „1984“ Periferie 20. 8. 2009
Colossal Cave Adventure: první počítačová „textovka“ Hry 18. 8. 2009
Apple Lisa: revoluce v ovládání počítače Periferie 13. 8. 2009
Metalua: užitečná rozšíření jazyka Lua Programovací jazyky 11. 8. 2009
Grafika na počítačích firmy Apple - část 2 Periferie 6. 8. 2009
Metalua: programovatelné rozšíření sémantiky jazyka Lua Programovací jazyky 4. 8. 2009
Grafika na osmibitových počítačích firmy Apple Periferie 30. 7. 2009
LuaJ a skriptování podle specifikace JSR-223 Programovací jazyky 28. 7. 2009
Osmibitové počítače Commodore a čip VIC-II - dokončení Periferie 23. 7. 2009
LuaJ – implementace jazyka Lua v Javě Programovací jazyky 21. 7. 2009
Osmibitové počítače Commodore a čip VIC-II Periferie 16. 7. 2009
Hrátky se systémem LÖVE - dokončení Programovací jazyky 14. 7. 2009
Grafické čipy v osmibitových počítačích Atari Periferie 9. 7. 2009
Hrátky se systémem LÖVE - pružné vazby mezi tělesy Programovací jazyky 7. 7. 2009
Grafika na osmibitových počítačích firmy Sinclair II Periferie 2. 7. 2009
Hrátky se systémem LÖVE - kolize a odrazy těles II Programovací jazyky 30. 6. 2009
Grafika na osmibitových počítačích firmy Sinclair Periferie 25. 6. 2009
Hrátky se systémem LÖVE – kolize a odrazy těles Programovací jazyky 23. 6. 2009
Grafické subsystémy počítačů Periferie 18. 6. 2009
Hrátky se systémem LÖVE - částicové systémy Programovací jazyky 16. 6. 2009
Zvukové čipy odpovídající specifikaci Audio Codec AC'97 Periferie 11. 6. 2009