Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Pohled pod kapotu JVM – přednosti a zápory využití JNI při optimalizacích Programovací jazyky 5. 11. 2013
Historie vývoje počítačových her (101. část – krize na trhu s videohrami v roce 1983) Hry 31. 10. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (použití MMX a SSE2) Programovací jazyky 29. 10. 2013
Historie vývoje počítačových her (100. část – největší herní propadáky) Hry 24. 10. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (záhadná funkce System.arraycopy) Programovací jazyky 22. 10. 2013
Historie vývoje počítačových her (99. část – další akční hry pro více hráčů) Hry 17. 10. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (5) Programovací jazyky 15. 10. 2013
Historie vývoje počítačových her (98. část – neobvyklé varianty her pro více hráčů) Hry 10. 10. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (5) Programovací jazyky 8. 10. 2013
Historie vývoje počítačových her (97. část – další závodní hry pro více hráčů) Hry 3. 10. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (4) Programovací jazyky 1. 10. 2013
Historie vývoje počítačových her (96. část – další závodní hry pro více hráčů) Hry 26. 9. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (3) Programovací jazyky 24. 9. 2013
Historie vývoje počítačových her (95. část – závodní hry pro více hráčů) Hry 19. 9. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě (2) Programovací jazyky 17. 9. 2013
Historie vývoje počítačových her (94. část – vznik her pro dva hráče) Hry 12. 9. 2013
Pohled pod kapotu JVM – základy optimalizace aplikací naprogramovaných v Javě Programovací jazyky 10. 9. 2013
Historie vývoje počítačových her (93. část – následovníci hry Elite) Hry 5. 9. 2013
Pohled pod kapotu JVM – změna systémových tříd s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 3. 9. 2013
Historie vývoje počítačových her (92. část – otevřené světy) Hry 29. 8. 2013
Pohled pod kapotu JVM – tvorba programových smyček s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 27. 8. 2013
Historie vývoje počítačových her (91. část – vývoj v leteckých simulátorech od polygonových modelů k voxelům) Hry 22. 8. 2013
Pohled pod kapotu JVM – úprava programových smyček s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 20. 8. 2013
Historie vývoje počítačových her (90. část – letecké simulátory z let 1988 až 1991) Hry 15. 8. 2013
Pohled pod kapotu JVM – další modifikace bajtkódu Javy s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 13. 8. 2013
Pohled pod kapotu JVM – jednoduchý hacking bajtkódu Javy s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 6. 8. 2013
Historie vývoje počítačových her (89. část – další vývoj leteckých simulátorů) Hry 1. 8. 2013
Pohled pod kapotu JVM – změna přístupových práv k metodám a atributům libovolné třídy Programovací jazyky 30. 7. 2013
Historie vývoje počítačových her (88. část – letecké simulátory na osmibitových mikropočítačích) Hry 25. 7. 2013
Pohled pod kapotu JVM – přímé generování instrukcí bajtkódu s využitím nástroje Javassist (2) Programovací jazyky 23. 7. 2013
Historie vývoje počítačových her (87. část – první pokusy o 3D grafiku ve střílečkách) Hry 18. 7. 2013
Pohled pod kapotu JVM – přímé generování instrukcí bajtkódu s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 16. 7. 2013
Historie vývoje počítačových her (86. část – klasické střílečky osmdesátých let IV) Hry 11. 7. 2013
Pohled pod kapotu JVM – vytváření i dekompilace metod s využitím nástroje Javassist Programovací jazyky 9. 7. 2013
Historie vývoje počítačových her (85. část – klasické střílečky osmdesátých let III) Hry 4. 7. 2013
Pohled pod kapotu JVM – využití nástroje Javassist pro generování bajtkódu Programovací jazyky 2. 7. 2013
Historie vývoje počítačových her (84. část – další známé střílečky první generace) Hry 27. 6. 2013
Pohled pod kapotu JVM – nástroje pro vytváření a manipulaci s bajtkódem Programovací jazyky 25. 6. 2013
Historie vývoje počítačových her (83. část – střílečky první generace) Hry 20. 6. 2013
Pohled pod kapotu JVM – dokončení popisu rozhraní JDI: krokování Programovací jazyky 18. 6. 2013