Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Historie počítačových her (62. část - knihovny pro vývoj roguelike her) Hry 24. 1. 2013
Pohled pod kapotu JVM - řetězce na haldě (dokončení) a využití JVM TI pro ladění Programovací jazyky 22. 1. 2013
Historie vývoje počítačových her (61. část - Angband, ADOM, DoomRL a další známé roguelike hry) Hry 17. 1. 2013
Pohled pod kapotu JVM - jak efektivně jsou uložena pole a řetězce na haldě? Programovací jazyky 15. 1. 2013
Historie vývoje počítačových her (60. část - minulost a současnost roguelike her) Hry 10. 1. 2013
Pohled pod kapotu JVM - průchod hodnotami atributů objektů uložených na haldě (heapu) Programovací jazyky 8. 1. 2013
Historie vývoje počítačových her (59. část - hry pro IBM PC pracující v textovém režimu) Hry 3. 1. 2013
Historie vývoje počítačových her (58. část - hra Liero a její klony) Hry 27. 12. 2012
Historie vývoje počítačových her (57. část - open source hry odvozené od Scorched Earth a série Worms) Hry 20. 12. 2012
Pohled pod kapotu JVM - průchod objekty uloženými na haldě (heapu) Programovací jazyky 18. 12. 2012
Historie vývoje počítačových her (56. část - herní série Worms a její následovníci) Hry 13. 12. 2012
Pohled pod kapotu JVM - práce se zásobníkem a haldou přes rozhraní JVM TI Programovací jazyky 11. 12. 2012
Historie vývoje počítačových her (55. část - od prastaré hry Artillery k sérii Worms) Hry 6. 12. 2012
Pohled pod kapotu JVM - sledování činnosti virtuálního stroje Javy přes rozhraní JVM TI (5.část: detekce vzniku všech výjimek) Programovací jazyky 4. 12. 2012
Historie vývoje počítačových her (54. část - klasické scrollující střílečky na mikropočítačích Amiga) Hry 29. 11. 2012
Pohled pod kapotu JVM - sledování činnosti virtuálního stroje Javy přes rozhraní JVM TI (4.část: práce s výjimkami) Programovací jazyky 27. 11. 2012
Historie vývoje počítačových her (53. část - plošinovky a akční adventury na mikropočítačích Amiga) Hry 22. 11. 2012
Pohled pod kapotu JVM - sledování činnosti virtuálního stroje Javy přes rozhraní JVM TI (3.část) Programovací jazyky 20. 11. 2012
Historie vývoje počítačových her (52. část - hry pro mikropočítače Amiga) Hry 15. 11. 2012
Pohled pod kapotu JVM - sledování činnosti virtuálního stroje Javy přes rozhraní JVM TI (2.část) Programovací jazyky 13. 11. 2012
Historie vývoje počítačových her (51. část - další vývojové nástroje dostupné pro mikropočítače Amiga) Programovací jazyky 8. 11. 2012
Pohled pod kapotu JVM - sledování činnosti virtuálního stroje Javy přes rozhraní JVM TI Programovací jazyky 6. 11. 2012
Historie vývoje počítačových her (50. část - další programové vybavení mikropočítačů Amiga) Operační systémy 1. 11. 2012
Programovací jazyk Clojure 21: ClojureScript aneb překlad Clojure do JavaScriptu Programovací jazyky 30. 10. 2012
Historie vývoje počítačových her (49. část - programové vybavení mikropočítačů Amiga) Operační systémy 25. 10. 2012
Programovací jazyk Clojure 20: vývojová prostředí pro Clojure (integrace Vimu s REPL) Programovací jazyky 23. 10. 2012
Historie vývoje počítačových her (48. část - multimediální herní konzole Commodore CDTV) Hry 18. 10. 2012
Programovací jazyk Clojure 19: vývojová prostředí pro Clojure Programovací jazyky 16. 10. 2012
Historie vývoje počítačových her (47. část - další vybrané hry dostupné pro konzoli SNES) Hry 11. 10. 2012
Programovací jazyk Clojure 18: základní techniky optimalizace aplikací Programovací jazyky 9. 10. 2012
Historie vývoje počítačových her (46. část - hry pro konzoli SNES) Hry 4. 10. 2012
Programovací jazyk Clojure 17: využití standardních maker v praxi Programovací jazyky 2. 10. 2012
Historie vývoje počítačových her (45. část - grafický subsystém herní konzole SNES) Hry 27. 9. 2012
Programovací jazyk Clojure 16: složitější uživatelská makra Programovací jazyky 25. 9. 2012
Historie vývoje počítačových her (44. část - šestnáctibitová herní konzole SNES) Hry 20. 9. 2012
Programovací jazyk Clojure 15: tvorba uživatelských maker Programovací jazyky 18. 9. 2012
Historie vývoje počítačových her (43. část - hry pro konzoli Sega Mega Drive/Sega Genesis: dokončení) Hry 13. 9. 2012
Programovací jazyk Clojure 14: základy práce se systémem maker Programovací jazyky 11. 9. 2012
Historie vývoje počítačových her (42. část - další hry pro konzoli Sega Mega Drive/Sega Genesis) Hry 6. 9. 2012
Programovací jazyk Clojure 13: překlad programů z Clojure do bajtkódu JVM (pokračování) Programovací jazyky 4. 9. 2012