Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Mikroprocesory ARM a instrukční sada Thumb - dokončení Kompilery a procesory 3. 4. 2012
Historie vývoje počítačových her (20.část - hry pro konzoli Sega SG-1000) Kompilery a procesory 29. 3. 2012
Mikroprocesory ARM a instrukční sada Thumb Kompilery a procesory 27. 3. 2012
Historie vývoje počítačových her (19.část - osmibitové herní konzole společnosti Sega) Hry 22. 3. 2012
Instrukční sada mikroprocesorů ARM Kompilery a procesory 20. 3. 2012
Historie vývoje počítačových her (18.část - herní konzole Vectrex v současnosti) Hry 15. 3. 2012
Pohled programátora na mikroprocesory ARM Kompilery a procesory 13. 3. 2012
Historie vývoje počítačových her (17.část - hry a další software pro konzoli Vectrex) Hry 8. 3. 2012
Mikroprocesory s architekturou ARM Kompilery a procesory 6. 3. 2012
Historie vývoje počítačových her (16.část - herní konzole Vectrex) Periferie 1. 3. 2012
Pohled pod kapotu JVM (12.část - volání metod rozhraní, synchronizované bloky a kontrola typů za běhu) Programovací jazyky 28. 2. 2012
Historie vývoje počítačových her (15.část - herní konzole Atari 5200) Hry 23. 2. 2012
Pohled pod kapotu JVM (11.část - instrukce pro tvorbu polí a přístup k prvkům polí) Programovací jazyky 21. 2. 2012
Historie vývoje počítačových her (14.část - herní konzole Fairchild Channel F) Hry 16. 2. 2012
Pohled pod kapotu JVM (10.část - instrukce pro práci s třídami a objekty) Programovací jazyky 14. 2. 2012
Pohled pod kapotu JVM (9.část - tajemství instrukcí lookupswitch a tableswitch) Programovací jazyky 7. 2. 2012
Historie vývoje počítačových her (13.část - hry pro konzoli Magnavox Odyssey²) Hry 2. 2. 2012
Pohled pod kapotu JVM (8.část - instrukce určené pro řízení běhu programu) Programovací jazyky 31. 1. 2012
Historie vývoje počítačových her (12.část - herní konzole Magnavox Odyssey²) Hry 26. 1. 2012
Pohled pod kapotu JVM (7.část - další instrukce zpracovávané virtuálním strojem Javy) Programovací jazyky 24. 1. 2012
Historie vývoje počítačových her (11.část - hry pro konzoli Atari 2600, dokončení) Hry 19. 1. 2012
Pohled pod kapotu JVM (6.část - instrukční soubor virtuálního stroje Javy) Programovací jazyky 17. 1. 2012
Historie vývoje počítačových her (10. část - herní klasiky z let 1981-1984 pro Atari 2600) Hry 12. 1. 2012
Pohled pod kapotu JVM (5.část - popis virtuálního stroje Javy) Programovací jazyky 10. 1. 2012
Historie vývoje počítačových her (9.část - hry pro konzoli Atari 2600 uložené ve 2048 bajtech) Hry 5. 1. 2012
Pohled pod kapotu JVM (4.část - dokončení popisu struktury souborů .class) Programovací jazyky 3. 1. 2012
Historie vývoje počítačových her (8.část - nejznámější hry vytvořené pro herní konzoli Atari 2600) Hry 29. 12. 2011
Pohled pod kapotu JVM (3.část - pokračování popisu struktury souborů .class) Programovací jazyky 27. 12. 2011
Historie vývoje počítačových her (7.část - osmibitová herní konzole Atari 2600) Hry 22. 12. 2011
Pohled pod kapotu JVM (2.část - podrobnější analýza obsahu constant poolu) Programovací jazyky 20. 12. 2011
Historie vývoje počítačových her (6.část - videohry a domácí herní konzole) Hry 15. 12. 2011
Pohled pod kapotu JVM (1.část - prohlížení a modifikace bajtkódu) Programovací jazyky 13. 12. 2011
Historie vývoje počítačových her (5.část - textovky společnosti Level 9) Hry 8. 12. 2011
Výuka programování - nástroje pro ilustraci činnosti mikroprocesoru (2) Programovací jazyky 6. 12. 2011
Historie vývoje počítačových her (4.část - zlatá éra textovek) Hry 1. 12. 2011
Výuka programování – nástroje pro ilustraci činnosti mikroprocesoru Kompilery a procesory 29. 11. 2011
Historie vývoje počítačových her (3.část - hry v textovém režimu) Hry 24. 11. 2011
Historie vývoje počítačových her (2.část - věk simulací) Hry 22. 11. 2011
Scratch - plnohodnotný programovací jazyk nebo jen dětské puzzle? (5. část: projekt Panther) Programovací jazyky 15. 11. 2011
Historie vývoje počítačových her (1.část - první milníky) Hry 10. 11. 2011