Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Historie vývoje počítačových her (41. část - hry pro konzoli Sega Mega Drive/Sega Genesis) Hry 30. 8. 2012
Programovací jazyk Clojure 12: překlad programů z Clojure do bajtkódu JVM Programovací jazyky 28. 8. 2012
Historie vývoje počítačových her (40. část - popis herní konzole Sega Mega Drive/Sega Genesis) Hry 23. 8. 2012
Programovací jazyk Clojure 11: generátorová notace seznamu (list comprehension) Programovací jazyky 21. 8. 2012
Historie vývoje počítačových her (39.část - čtvrtá generace herních konzolí aneb 16bitová éra) Hry 16. 8. 2012
Programovací jazyk Clojure 10: kooperace mezi Clojure a Javou (pokračování) Programovací jazyky 14. 8. 2012
Historie vývoje počítačových her (38.část - přehled prvních tří generací domácích herních konzolí) Hry 9. 8. 2012
Programovací jazyk Clojure 9: validátory, pozorovatelé a kooperace mezi Clojure a Javou Programovací jazyky 7. 8. 2012
Historie vývoje počítačových her (37. část - hry pro kapesní konzoli Sega Game Gear) Hry 2. 8. 2012
Programovací jazyk Clojure 8: identity, stavy, neměnné hodnoty a referenční typy Programovací jazyky 31. 7. 2012
Osmibitová kapesní herní konzole Sega Game Gear Hry 26. 7. 2012
Programovací jazyk Clojure 7: další podpůrné prostředky pro paralelní programování Programovací jazyky 24. 7. 2012
Osmibitové herní konzole TurboGrafx-16 a TurboExpress Hry 19. 7. 2012
Programovací jazyk Clojure 6: futures nejsou jen finanční deriváty Programovací jazyky 17. 7. 2012
Historie vývoje počítačových her (34. část - hry pro kapesní konzoli Atari Lynx) Hry 12. 7. 2012
Clojure a bezpečné aplikace pro JVM: sekvence, lazy sekvence a paralelní programy Programovací jazyky 10. 7. 2012
Clojure aneb jazyk umožňující tvorbu bezpečných vícevláknových aplikací pro JVM (4.část - kolekce, sekvence a lazy sekvence) Programovací jazyky 3. 7. 2012
Historie vývoje počítačových her (33.část - osmibitová kapesní herní konzole Atari Lynx) Hry 28. 6. 2012
Clojure aneb jazyk umožňující tvorbu bezpečných vícevláknových aplikací pro JVM (3.část - funkcionální programování) Programovací jazyky 26. 6. 2012
Historie vývoje počítačových her (32.část - hry pro konzole Game Boy a Game Boy Color) Hry 21. 6. 2012
Clojure aneb jazyk umožňující tvorbu bezpečných vícevláknových aplikací pro JVM (2.část) Programovací jazyky 19. 6. 2012
Historie vývoje počítačových her (31.část - herní klasiky portované na konzoli Game Boy) Hry 14. 6. 2012
Clojure aneb jazyk umožňující tvorbu bezpečných vícevláknových aplikací pro JVM Programovací jazyky 12. 6. 2012
Historie vývoje počítačových her (30.část - vývoj aplikací pro konzole Game Boy a Game Boy Color) Hry 7. 6. 2012
Pohled pod kapotu JVM - instrukce invokedynamic Programovací jazyky 5. 6. 2012
Historie vývoje počítačových her (29.část - osmibitové kapesní herní konzole) Hry 31. 5. 2012
Pohled pod kapotu JVM - vliv změn v syntaxi a sémantice Javy na strukturu bajtkódu Programovací jazyky 29. 5. 2012
Historie vývoje počítačových her (28.část - kapesní herní konzole) Hry 24. 5. 2012
Jednotky pro správu paměti (MMU) na mikroprocesorech ARM Kompilery a procesory 22. 5. 2012
Přehlídka her pro osmibitovou konzoli Atari 7800 Hry 17. 5. 2012
Podpora instrukcí typu SIMD na mikroprocesorech ARM Kompilery a procesory 15. 5. 2012
Historie vývoje počítačových her (26.část - osmibitová herní konzole Atari 7800) Hry 10. 5. 2012
Historie vývoje počítačových her (25.část - další hry pro konzoli NES) Hry 3. 5. 2012
Historie vývoje počítačových her (24.část - hry pro konzoli NES) Hry 26. 4. 2012
Mikroprocesory ARM a architektura VFP (Vector Floating Point) Kompilery a procesory 24. 4. 2012
Historie vývoje počítačových her (23.část - herní konzole Nintendo Entertainment System) Hry 19. 4. 2012
Práce s hodnotami s plovoucí řádovou čárkou na mikroprocesorech ARM Kompilery a procesory 17. 4. 2012
Historie vývoje počítačových her (22.část - hry pro konzoli Sega Master System) Hry 12. 4. 2012
Instrukční sada Thumb-2 u mikroprocesorů ARM Kompilery a procesory 10. 4. 2012
Historie vývoje počítačových her (21.část - herní konzole Sega Master System) Hry 5. 4. 2012