Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Historie vývoje počítačových her (82. část – úspěšné kombinace taktických a akčních her) Hry 13. 6. 2013
Pohled pod kapotu JVM – práce s breakpointy s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 11. 6. 2013
Historie vývoje počítačových her (81. část – strategické a taktické hry pro ZX Spectrum) Hry 6. 6. 2013
Pohled pod kapotu JVM – detekce čtení i zápisu do vybraného atributu s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 4. 6. 2013
Historie vývoje počítačových her (80. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase V) Hry 30. 5. 2013
Pohled pod kapotu JVM – detekce čtení hodnoty vybraného atributu s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 28. 5. 2013
Historie vývoje počítačových her (79. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase IV) Hry 23. 5. 2013
Pohled pod kapotu JVM – detekce vstupu do metod s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 21. 5. 2013
Historie vývoje počítačových her (78. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase III) Hry 16. 5. 2013
Pohled pod kapotu JVM – využití systémů událostí při sledování činnosti JVM s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 14. 5. 2013
Historie vývoje počítačových her (77. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase II) Hry 9. 5. 2013
Pohled pod kapotu JVM – získání informací o třídách ve sledované JVM s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 7. 5. 2013
Historie vývoje počítačových her (76. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase) Hry 2. 5. 2013
Pohled pod kapotu JVM – čtení informací o parametrech i o lokálních proměnných metod s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 30. 4. 2013
Historie vývoje počítačových her (75. část – strategické hry OpenTTD a Freeciv) Hry 25. 4. 2013
Pohled pod kapotu JVM – přístup k zásobníkovým rámcům vláken sledované JVM přes rozhraní JDI Programovací jazyky 23. 4. 2013
Historie vývoje počítačových her (74. část – strategické hry FreeCol a OpenTTD) Hry 18. 4. 2013
Pohled pod kapotu JVM – připojení debuggeru k běžícímu virtuálnímu stroji přes rozhraní JDI (2) Programovací jazyky 16. 4. 2013
Historie vývoje počítačových her (73. část – strategické hry vyvinuté jako open source programy) Hry 11. 4. 2013
Pohled pod kapotu JVM – připojení debuggeru k běžícímu virtuálnímu stroji přes rozhraní JDI Programovací jazyky 9. 4. 2013
Historie vývoje počítačových her (72. část – strategická hra Colonization) Hry 4. 4. 2013
Pohled pod kapotu JVM – spuštění a monitorování virtuálního stroje Javy s využitím rozhraní JDI Programovací jazyky 2. 4. 2013
Historie vývoje počítačových her (71. část – strategická hra Master of Magic) Hry 28. 3. 2013
Pohled pod kapotu JVM - architektura JPDA a rozhraní JDI Programovací jazyky 26. 3. 2013
Historie vývoje počítačových her (70. část - Transport Tycoon a Transport Tycoon Deluxe) Hry 21. 3. 2013
Pohled pod kapotu JVM - využití rozhraní JNI společně s rozhraním JVM TI Programovací jazyky 19. 3. 2013
Historie vývoje počítačových her (69. část - dopravní magnáti) Hry 14. 3. 2013
Pohled pod kapotu JVM - práce s parametry a lokálními proměnnými metod přes rozhraní JVM TI Programovací jazyky 12. 3. 2013
Historie vývoje počítačových her (68. část - budovatelské strategické hry Castles a SimCity 2000) Hry 7. 3. 2013
Pohled pod kapotu JVM - předčasný výskok z metody s využitím rozhraní JVM TI Programovací jazyky 5. 3. 2013
Historie vývoje počítačových her (67. část - budovatelské strategické hry SimCity a Moonbase) Hry 28. 2. 2013
Pohled pod kapotu JVM - nastavení breakpointů s využitím rozhraní JVM TI (dokončení) Programovací jazyky 26. 2. 2013
Historie vývoje počítačových her (66. část - strategická hra Master of Orion) Hry 21. 2. 2013
Pohled pod kapotu JVM - nastavení breakpointů s využitím rozhraní JVM TI (pokračování) Programovací jazyky 19. 2. 2013
Historie vývoje počítačových her (65. část - legendární strategická hra Civilization) Hry 14. 2. 2013
Pohled pod kapotu JVM - nastavení breakpointů s využitím rozhraní JVM TI Programovací jazyky 12. 2. 2013
Historie vývoje počítačových her (64. část - strategické hry) Hry 7. 2. 2013
Pohled pod kapotu JVM - sledování čtení i zápisu do vybraného atributu třídy či atributu objektu (dokončení) Programovací jazyky 5. 2. 2013
Historie vývoje počítačových her (63. část - Dwarf Fortress) Hry 31. 1. 2013
Pohled pod kapotu JVM - sledování čtení i zápisu do vybraného atributu třídy či atributu objektu Programovací jazyky 29. 1. 2013