Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Pohled pod kapotu JVM – práce s TTF fonty v knihovně SDLJava (dokončení) Programovací jazyky 1. 4. 2014
Historie vývoje počítačových her (121. část – hry s isometrickým zobrazením na osobních počítačích) Hry 27. 3. 2014
Pohled pod kapotu JVM – práce s TTF fonty v knihovně SDLJava Programovací jazyky 25. 3. 2014
Historie vývoje počítačových her (120. část – dokončení popisu isometrických her pro osmibitové mikropočítače) Hry 20. 3. 2014
Pohled pod kapotu JVM – zpracování událostí v knihovně SDLJava (dokončení) Programovací jazyky 18. 3. 2014
Historie vývoje počítačových her (119. část – další známé hry využívající isometrické zobrazení) Hry 13. 3. 2014
Pohled pod kapotu JVM – zpracování událostí v knihovně SDLJava (klávesnice a myš) Programovací jazyky 11. 3. 2014
Historie vývoje počítačových her (118. část – herní enginy v isometrických hrách) Hry 6. 3. 2014
Pohled pod kapotu JVM – zpracování událostí v knihovně SDLJava Programovací jazyky 4. 3. 2014
Historie vývoje počítačových her (117. část – vznik herních enginů) Hry 27. 2. 2014
Pohled pod kapotu JVM – blending a textury s alfa kanálem v knihovně SDLJava Programovací jazyky 25. 2. 2014
Historie vývoje počítačových her (116. část – vývoj her v současnosti: od assembleru k PyGame) Hry 20. 2. 2014
Pohled pod kapotu JVM – práce s texturami v knihovně SDLJava Programovací jazyky 18. 2. 2014
Historie vývoje počítačových her (115. část – vývojové nástroje pro herní konzole čtvrté a páté generace) Hry 13. 2. 2014
Pohled pod kapotu JVM – složitější tělesa, textury a sprity v knihovně SDLJava Programovací jazyky 11. 2. 2014
Historie vývoje počítačových her (114. část – vývoj her pro kapesní herní konzole v současnosti) Hry 6. 2. 2014
Pohled pod kapotu JVM – volání funkcí OpenGL s využitím knihovny SDLJava Programovací jazyky 4. 2. 2014
Historie vývoje počítačových her (113. část – vývojové nástroje pro herní konzoli NES) Hry 30. 1. 2014
Pohled pod kapotu JVM – nízkoúrovňový přístup k framebufferu i bitmapám s využitím knihovny SDLJava Programovací jazyky 28. 1. 2014
Historie vývoje počítačových her (112. část – vývojové nástroje pro herní konzole) Hry 23. 1. 2014
Pohled pod kapotu JVM – základní koncepty, na nichž je postavena knihovna SDLJava Programovací jazyky 21. 1. 2014
Historie vývoje počítačových her (111. část – Reality Co-Processor v herní konzoli Nintendo 64) Hry 16. 1. 2014
Pohled pod kapotu JVM – využití knihovny SDLJava v graficky náročných aplikacích Programovací jazyky 14. 1. 2014
Historie vývoje počítačových her (110. část – herní konzole Nintendo 64) Hry 9. 1. 2014
Pohled pod kapotu JVM – double buffering v praxi (dokončení) Programovací jazyky 7. 1. 2014
Historie vývoje počítačových her (109. část – herní konzole Sony PlayStation: dokončení) Hry 2. 1. 2014
Pohled pod kapotu JVM – double buffering v praxi Programovací jazyky 31. 12. 2013
Historie vývoje počítačových her (108. část – herní konzole Sony PlayStation) Hry 19. 12. 2013
Pohled pod kapotu JVM – bitmapy typu BufferedImage a VolatileImage v celoobrazovkových režimech Programovací jazyky 17. 12. 2013
Historie vývoje počítačových her (107. část – grafický a zvukový subsystém konzole Sega Saturn) Hry 12. 12. 2013
Pohled pod kapotu JVM – vykreslování bitmap typu BufferedImage a VolatileImage Programovací jazyky 10. 12. 2013
Historie vývoje počítačových her (106. část – herní konzole Sega Saturn) Hry 5. 12. 2013
Pohled pod kapotu JVM – exkluzivní celoobrazovkové grafické režimy Programovací jazyky 3. 12. 2013
Historie vývoje počítačových her (105. část – herní konzole Atari Jaguar) Hry 28. 11. 2013
Pohled pod kapotu JVM – je grafický subsystém Javy vhodný pro 2D hry? Programovací jazyky 26. 11. 2013
Historie vývoje počítačových her (104. část – bitové války v éře konzolí páté generace) Hry 21. 11. 2013
Pohled pod kapotu JVM – přednosti a zápory využití JNI při optimalizacích (3) Programovací jazyky 19. 11. 2013
Historie vývoje počítačových her (103. část – bit wars) Hry 14. 11. 2013
Pohled pod kapotu JVM – přednosti a zápory využití JNI při optimalizacích (2) Programovací jazyky 12. 11. 2013
Historie vývoje počítačových her (102. část – neúspěšné osmibitové herní konzole) Hry 7. 11. 2013