Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky (II) Grafika 5. 2. 2015
Historie vývoje počítačových her (159. část – plošinovky odehrávající se ve starověkých pyramidách a chrámech) Hry 3. 2. 2015
Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky Grafika 29. 1. 2015
Historie vývoje počítačových her (158. část – plošinovky na osmibitových mikropočítačích) Hry 27. 1. 2015
Nástroje pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky Grafika 22. 1. 2015
Historie vývoje počítačových her (157. část – od bludišťovek k plošinovkám) Hry 20. 1. 2015
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (12 – překlad operací s reálnými čísly) Kompilery a procesory 15. 1. 2015
Historie vývoje počítačových her (156. část – bludišťovky IV) Hry 13. 1. 2015
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (11 – JIT překlad do nativního kódu procesorů s architekturami x86 a ARM) Kompilery a procesory 8. 1. 2015
Historie vývoje počítačových her (155. část – klasické bludišťovky III) Hry 6. 1. 2015
Historie vývoje počítačových her (154. část – další známé bludišťovky) Hry 23. 12. 2014
Historie vývoje počítačových her (153. část – fenomén bludišťovek) Hry 18. 12. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (10 – JIT překlad do nativního kódu) Kompilery a procesory 16. 12. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (9 – další vlastnosti trasovacího JITu) Kompilery a procesory 11. 12. 2014
Atom: moderní textový editor (dokončení) Textové editory 9. 12. 2014
Atom: moderní textový editor Textové editory 4. 12. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (8 – základní vlastnosti trasovacího JITu) Kompilery a procesory 2. 12. 2014
Historie vývoje počítačových her (152. část – vlastnosti systému Inform 7) Hry 27. 11. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (7 – dokončení popisu mezijazyka LuaJITu) Kompilery a procesory 25. 11. 2014
Historie vývoje počítačových her (151. část – Inform7: jeden z nejpropraco­vanějších nástrojů pro tvorbu textovek) Hry 20. 11. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (6 – překlad programových smyček do mezijazyka LuaJITu) Kompilery a procesory 18. 11. 2014
Historie vývoje počítačových her (150. část – specializované nástroje a jazyky pro tvorbu textovek) Hry 13. 11. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (5 – tabulky a pole) Kompilery a procesory 11. 11. 2014
Historie vývoje počítačových her (149. část – moderní interpretry pro klasické textovky) Hry 6. 11. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (4) Kompilery a procesory 4. 11. 2014
Historie vývoje počítačových her (148. část – textovky a jednoduché strategie pro DOS: dokončení) Hry 30. 10. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (3) Kompilery a procesory 28. 10. 2014
Historie vývoje počítačových her (147. část – další textovky a jednoduché strategie pro DOS) Hry 23. 10. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua (2) Kompilery a procesory 21. 10. 2014
Historie vývoje počítačových her (146. část – textovky na Amigách potřetí a naposledy) Hry 16. 10. 2014
LuaJIT – Just in Time překladač pro programovací jazyk Lua Kompilery a procesory 14. 10. 2014
Historie vývoje počítačových her (145. část – další textovky na Amigách) Hry 9. 10. 2014
Historie vývoje počítačových her (144. část – textovky na Amigách) Hry 2. 10. 2014
Pohled pod kapotu JVM – závěrečné porovnání JVM, Lua VM a Python VM (2/2) Programovací jazyky 30. 9. 2014
Historie vývoje počítačových her (143. část – textovky na osobních mikropočítačích) Hry 25. 9. 2014
Pohled pod kapotu JVM – závěrečné porovnání JVM, Lua VM a Python VM (1/2) Programovací jazyky 23. 9. 2014
Historie vývoje počítačových her (142. část – textovky na osobních mikropočítačích) Hry 18. 9. 2014
Pohled pod kapotu JVM – zpracování výjimek v JVM, Python VM a Lua VM (2) Programovací jazyky 16. 9. 2014
Historie vývoje počítačových her (141. část – dokončení popisu českých textovek a strategických simulací pro osmibitové mikropočítače) Hry 11. 9. 2014
Pohled pod kapotu JVM – zpracování výjimek v JVM, Python VM a Lua VM Programovací jazyky 9. 9. 2014