Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Historie vývoje textových editorů (2) Textové editory 7. 7. 2015
Programovací jazyk Clojure a práce s Gitem (2) Programovací jazyky 2. 7. 2015
Historie vývoje textových editorů Textové editory 30. 6. 2015
Programovací jazyk Clojure a práce s Gitem Programovací jazyky 25. 6. 2015
Vývojové nástroje používané v dobách osmibitových mikropočítačů Programovací jazyky 19. 6. 2015
Seesaw: knihovna pro snadnou tvorbu GUI v jazyce Clojure (3) Programovací jazyky 16. 6. 2015
RetroFest 2015: už i iMac G3 je starý šrot Akce 12. 6. 2015
Seesaw: knihovna pro snadnou tvorbu GUI v jazyce Clojure (2) Programovací jazyky 9. 6. 2015
Seesaw: knihovna pro snadnou tvorbu GUI v jazyce Clojure Programovací jazyky 2. 6. 2015
Programovací jazyk Clojure: syntéza procedurálních textur s využitím knihovny Clisk (dokončení) Programovací jazyky 26. 5. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim: propojení Vimu s debuggery Textové editory 21. 5. 2015
Programovací jazyk Clojure: syntéza procedurálních textur s využitím knihovny Clisk (2) Programovací jazyky 19. 5. 2015
Tvorba vlastního pluginu pro textový editor Vim Textové editory 14. 5. 2015
Programovací jazyk Clojure: syntéza procedurálních textur s využitím knihovny Clisk Programovací jazyky 12. 5. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (7. část) Textové editory 7. 5. 2015
Programovací jazyk Clojure a knihovny pro práci s vektory a maticemi (2) Programovací jazyky 5. 5. 2015
Light Table – interaktivní vývojové prostředí Textové editory 30. 4. 2015
Programovací jazyk Clojure a knihovny pro práci s vektory a maticemi Programovací jazyky 28. 4. 2015
Historie vývoje počítačových her (166. část – BBC Micro: jeden z prvních vážných konkurentů IBM PC) Hry 23. 4. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (6.část – cestování v čase) Textové editory 21. 4. 2015
Historie vývoje počítačových her (165. část – počítače řady PC v roli herní platformy) Hry 16. 4. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (5.část) Textové editory 14. 4. 2015
Historie vývoje počítačových her (165. část – kombinace plošinovek, logických her a adventure) Hry 9. 4. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (4.část) Textové editory 7. 4. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (pluginy pro Leiningen) Programovací jazyky 2. 4. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (3.část) Textové editory 31. 3. 2015
Programovací jazyk Clojure a databáze (1.část) Programovací jazyky 26. 3. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim (2.část) Textové editory 24. 3. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (6) Programovací jazyky 19. 3. 2015
Užitečné skripty a pluginy pro textový editor Vim Textové editory 17. 3. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (5) Programovací jazyky 12. 3. 2015
Historie vývoje počítačových her (164. část – plošinovky v první polovině devadesátých let minulého století II) Hry 10. 3. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (4) Programovací jazyky 5. 3. 2015
Historie vývoje počítačových her (163. část – plošinovky v první polovině devadesátých let minulého století) Hry 3. 3. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (3) Programovací jazyky 26. 2. 2015
Historie vývoje počítačových her (162. část – další hry využívající koncept plošinovek) Hry 24. 2. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure (2) Programovací jazyky 19. 2. 2015
Historie vývoje počítačových her (161. část – plošinovky ve druhé polovině osmdesátých let) Hry 17. 2. 2015
Leiningen: nástroj pro správu projektů napsaných v Clojure Programovací jazyky 12. 2. 2015
Historie vývoje počítačových her (160. část – dokončení popisu klasických plošinovek z první poloviny osmdesátých let) Hry 10. 2. 2015