Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Magnetooptické disky Periferie 14. 8. 2008
Optické vlastnosti průhledných těles Grafika 12. 8. 2008
Současnost a budoucnost pevných disků Periferie 7. 8. 2008
Vodní hladina vytvořená bump mappingem, mapa sklonů Grafika 5. 8. 2008
Magnetické paměti s rotujícím médiem Periferie 31. 7. 2008
Modulace normálových vektorů - bump mapping Grafika 29. 7. 2008
Magnetické paměti pro trvalý záznam dat Periferie 24. 7. 2008
Průhlednost a poloprůhlednost při texturování Grafika 22. 7. 2008
Vyrovnávací paměti a optimalizace programů Periferie 17. 7. 2008
Rastrové textury v POV-Rayi Grafika 15. 7. 2008
Architektury vyrovnávacích pamětí Periferie 10. 7. 2008
Textury vytvořené z fraktálů a matematických výrazů Grafika 8. 7. 2008
Vyrovnávací paměti (cache) Periferie 3. 7. 2008
Pseudonáhodné procedurální textury Grafika 1. 7. 2008
Trvalé a přechodné chyby pamětí DRAM Periferie 26. 6. 2008
Procedurální textury a role turbulence Grafika 24. 6. 2008
Práce se synchronními a asynchronními DRAM Periferie 19. 6. 2008
Procedurální textury v POV-Rayi 2 Grafika 17. 6. 2008
Statické a dynamické paměti Periferie 12. 6. 2008
Procedurální textury v POV-Rayi Grafika 10. 6. 2008
Technologie operačních pamětí Periferie 5. 6. 2008
POV-Ray a Phongův osvětlovací model Grafika 3. 6. 2008
Techniky zvýšení výpočetního výkonu počítačů Periferie 29. 5. 2008
Osvětlovací model v POV-Rayi Grafika 27. 5. 2008
Techniky zvýšení výkonu mikroprocesorů 2 Periferie 22. 5. 2008
Výšková pole a specifikace osvětlení v POV-Rayi Grafika 20. 5. 2008
Techniky zvýšení výpočetního výkonu mikroprocesorů Periferie 16. 5. 2008
Izoplochy v POV-Rayi aneb vizuální matematika Grafika 13. 5. 2008
POV-Ray a matematika Grafika 6. 5. 2008
Architektury mikroprocesorů Periferie 2. 5. 2008
Bézierovy bikubické pláty v POV-Rayi Grafika 29. 4. 2008
Co se Benderovi honí hlavou Periferie 24. 4. 2008
Tělesa modelovaná pomocí spline křivek Grafika 22. 4. 2008
Další instrukce zpracovávané v Benderově hlavě Periferie 17. 4. 2008
Pokročilé modelování s implicitními plochami Grafika 15. 4. 2008
Učíme trpaslíky počítat podruhé Periferie 10. 4. 2008
Implicitní plochy (metaballs) v POV-Rayi Grafika 8. 4. 2008
Učíme trpaslíky počítat Periferie 3. 4. 2008
Činnost mikroprocesoru, aneb jde to i bez trpaslíků Periferie 27. 3. 2008
Superelipsoidy a kvadriky v POV-Rayi Grafika 25. 3. 2008