Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
331
–
360
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
11
12
13
14
20
30
Následující strana
Poslední strana
Bude JPEG nahrazen novým otevřeným formátem AV1?
JPEG je tu s námi již 25 let a pravidelně se objevují snahy jej nahradit něčím novějším a lepším. Aktivní je například Google, který před sedmi lety přišel s formátem WebP založeným na formátu V8. Apple loni u svých mobilních produktů uvedl podporu…
Jan Fikar
22. 1. 2018
NVIDIA změnila EULA a zakazuje karty GeForce a Titan v serverech, kromě práce na blockchainu
NVIDIA nedávno změnila EULA ke svému software a zakazuje grafické karty GeForce a Titan v serverech, kromě „blockchain processing“. No Datacenter Deployment. The SOFTWARE is not licensed for datacenter deployment, except that blockchain processing…
Jan Fikar
8. 1. 2018
Blender oslavil 20 let od první veřejné verze, 24 let od svého vzniku
Ton Roosendaal v rekapitulaci pro letošní rok připomíná výročí 20 let od vydání první veřejné verze Blenderu. Tehdy šlo o Blender 1.0 pro platformu IRIX. Kromě toho na svém Twitteru vzpomíná také výročí 24 let od vůbec prvního nesmělého kroku. Pro…
David Ježek
3. 1. 2018
darktable 2.4.0 poprvé i pro Windows
Jako obvykle, když darktable povýší svoji verzi o desetinku či dvě, znamená to důležité novinky. Verze 2.4.0 přichází také ve verzi pro Windows (ano, v pekle zjevně mrzne), byť pár posledních drobností v této verzi ještě nefunguje. Na darktable…
David Ježek
27. 12. 2017
NVIDIA dodala firmware k GP108 Pascal, v Nouveau bude fungovat 3D akcelerace
NVIDIA včera poslala do linux-firmware podepsaný firmware ke svým kartám GP108 Pascal. Díky tomu začne ve svobodném ovladači Nouveau fungovat 3D akcelerace, která doposud nefungovala. K rozjetí budete potřebovat kernel 4.14 a firmware z gitu…
Jan Fikar
22. 12. 2017
AMD otevírá oficiální ovladač pro Vulkan
Možná jste slyšeli o projektu RADV, což je otevřený ovladač pro Vulkan na grafických kartách AMD. Vznikl, protože neexistoval oficiální otevřený multiplatformní ovladač přímo od AMD. To se nyní mění, protože AMD svůj ovladač otvírá. Zároveň nabádá…
Petr Krčmář
13. 12. 2017
Vyšel GIMP 2.9.8 s lepší podporou Waylandu
Nová verze spadající do vývojové řady GIMPu pomalu směřuje projekt k ostrému vydání 2.10 s řadou novinek. Hlavní novinkou této verze však je lepší podpora Waylandu (vedle již dříve obsaženého GNOME/Wayland přibyl KDE/Wayland pro screenshoty a výběr…
David Ježek
13. 12. 2017
Polovina fotografií nahraných letos na Flickr pochází z telefonů
Flickr jako svého druhu fotografický zeitgeist, zveřejnil své každoroční statistiky. Z nich vyplývá, že nejčastějším typem fotoaparátu použitého k pořízení na Flickr nahrané fotografie, je (chytrý) telefon. Autor: Flickr Podíly za rok 2017…
David Ježek
12. 12. 2017
NVIDIA vydala grafickou kartu TITAN V za 3 tisíce dolarů
NVIDIA včera vydala grafickou kartu TITAN V založenou na architektuře Volta a vyrobenou 12 nm procesem s 21 miliardami transistorů. Karta má 12 GB HBM2 paměti s rychlostí až 1455 MHz a 640 Tensor jader a 5120 CUDA jader. Bude se tedy hodit na deep…
Jan Fikar
8. 12. 2017
Binární linuxové ovladače NVIDIA mají menší výkon ve hrách
Nejnovější binární ovladače pro Linux a pro grafické karty NVIDIA mají problém, který citelně snižuje jejich výkon ve hrách. Rozdíl mezi verzemi ovladačů 375.82 a 387.34 je v Deus Ex Mankind Divided až 27 %. Přitom obsazení VRAM vzrostlo o 50 %…
Jan Fikar
1. 12. 2017
Grafika v procesorech Coffee Lake bude alfa až do Linuxu 4.15
I když se GPU v procesorech Coffee Lake prakticky neliší od GPU v Kaby Lake, jen došlo k přeznačení z HD Graphics 630 na UHD Graphics 630. Nicméně je jádru potřeba dávat parametr i915.alpha_support=1, nebo mít tuto volbu zkompilovanou v jádře,…
Jan Fikar
13. 10. 2017
Podpora S3TC je v Mesa, patent už vypršel
V pondělí vypršel patent na kompresní algoritmus S3TC, který se používá především pro kompresi textur (nejen u her). Kvůli patentu nemohl být algoritmus součástí knihovny Mesa, což se ale nyní mění. Matt Turner z Intelu poslal do Mesa-dev patch,…
Petr Krčmář
3. 10. 2017
GIMP 2.9.6 zvládne využít více procesorových jader
Grafický editor GIMP vyšel ve verzi 2.9.6. Asi největší novinkou je, že hlavní grafická knihovna GEGL začala využívat více procesorových jader. Dále přibyla částečná podpora Hi-DPI, plná přijde až ve verzi 3.0. Podporu formátu WebP nově zajišťuje…
Roman Bořánek
25. 8. 2017
Krita 3.2 opět umožňuje kreslení dotyky prstů
Grafický editor Krita, který se zaměřuje hlavně na kreslení, byl vydán ve verzi 3.2. Opět je k dispozici možnost kreslení dotyky prstů, která musela být dočasně odstraněna kvůli portaci na Qt5. Mezi další novinky patří nový retušovací nástroj nebo…
Roman Bořánek
18. 8. 2017
Inkscape 0.92.2 opravuje hromadu chyb
Po půlroce vyšla nová verze vektorového grafického editoru Inkscape 0.92.2. Jde převážně o údržbové vydání, ale chyb bylo opraveno opravdu hodně, včetně různých regresí. S tím souvisíc také přechod z Launchpadu na GitLab, který si v vývojáři zatím…
Roman Bořánek
11. 8. 2017
Unreal Engine 4.17 vylepšuje podporu Vulkanu a VR
Unreal Engine vyšel ve verzi 4.17 s celou řadou novinek. Jde např. o počáteční podporu Xbox One X nebo podporu diváckého režimu u virtuální reality (Oculus Rift a HTC Vive). To znamená, že další lidé mohou sledovat dění na běžném monitoru. Také…
Roman Bořánek
7. 8. 2017
Microsoft po 32 letech končí s vývojem Malování
Podzimní aktualizace Windows 10 přinese nejen dobré zprávy. Microsoft zveřejnil seznam věcí, se kterými se plánuje rozloučit, a objevilo se mezi nimi i legendární Malování. Program zatím v systému zůstane, ale už nebude dále vyvíjen a dá se…
Roman Bořánek
24. 7. 2017
Herní engine Unity ukončí podporu DirectX 9
Herní engine Unity oznamuje, že koncem roku plánuje vypnout podporu stařičkého, ale dlouhodobě hodně používaného, grafického API DirectX 9. Hlavně to znamená, že hry už nepůjdou exportovat pro Windows XP. Aby to bylo možné, musel by vývojář…
Roman Bořánek
10. 7. 2017
GIMP dostane editor metadat
Vývojáři grafického editoru GIMP se na Google+ pochlubili novou a velmi žádanou funkcí. Není tomu tak dlouho, co se GIMP naučil zobrazovat podrobná metadata o souborech, zejména EXIF. Nově tyto údaje bude možné také editovat, a to pomocí…
Roman Bořánek
10. 7. 2017
LibreOffice hledá maskota, návrh může poslat každý
Kancelářský balík LibreOffice hledá maskota. Svůj návrh může do konce prázdnin poslat kdokoliv, jedinou podmínkou je, aby byl zveřejněn jako volné dílo. Na blogu LibreOffice jsou k dispozici nějaké nápady, ale představivosti se meze nekladou…
Roman Bořánek
30. 6. 2017
Asus a Saphire vyrábějí speciální karty pro těžení
I na vrcholu „zlaté GPU horečky“ Bitcoinu výrobci grafických karet nedělali speciální těžební hardware. To se však změnilo nyní, kdy Asus i Saphire speciální karty pro těžení vydávají. Jedná se o karty s čipy AMD RX 470, RX 560 a NVIDIA GP106 často…
Jan Fikar
28. 6. 2017
Testy Serious Sam 3 Fusion: Vulkan na Nvidii se vyplatí
Croteam vydal Serious Sam 3: BFE v technicky předělané edici Fusion a dokončil tak předělávky všech her série. Jednou z předností edice Fusion je, že hry podporují nové grafické API Vulkan. Phoronix se jal testovat, zda se použití Vulkanu vyplatí…
Roman Bořánek
26. 6. 2017
Inkscape přechází z Launchpadu do GitLabu
Oblíbený open source editor vektorové grafiky Inkscape v sobotu oznámil, že po roce rozhodování a plánování přechází z Launchpadu do GitLabu. Uvažovalo se také o GitHubu, ten je však proprietární. Po velkém testování bylo tedy rozhodnuto pro GitLab. (zdroj: linux.org)
Jan Fikar
13. 6. 2017
Google AutoDraw promění vaši čmáranici v kresbu
Google spustil službu AutoDraw, na které předvádí možnosti strojového učení a umělé inteligence. Jednoduchá stránka vám umožní namalovat libovolný obrázek a stroj se pak snaží odhadnout, co jste chtěli namalovat. Nabídne vám podobné obrázky, vy si…
Petr Krčmář
13. 4. 2017
Staré GPU nebudou podporovány v Ubuntu 17.04
Ubuntu 17.04, které by mělo vyjít během pár dní, nebude podporovat DRM na starých grafických kartách. Konkrétně jde o 3Dfx Banshee/Voodoo3+, ATI Rage 128, Matrox G200/G400, SIS, VIA unichrome a Savage. Důvodem je používání jen jaderných ovladačů…
Jan Fikar
11. 4. 2017
GNOME možná dostane jednoduchou kreslící aplikaci
Marcin Kolny z GNOME začal pracovat na nové aplikaci, která by měla být obdobou Malování ve Windows. Zkrátka pro jednoduché kreslení a ty nejzákladnější úpravy grafiky. Aplikace se zřejmě bude jmenovat GNOME Paint. Tento název už nese jeden projekt…
Roman Bořánek
7. 4. 2017
Unity 5.6 podporuje Vulkan: až o 60 % lepší výkon ve hrách
Herní engine Unity, který používají tisíce menších a středně velkých her, vyšel ve stabilní verzi 5.6. Velkou novinkou je podpora nového grafického API Vulkan. Hry s podporou Vulkanu lze exportovat pro Linux, Android a Windows. Dosavadní zkušenosti…
Roman Bořánek
31. 3. 2017
Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan
Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…
Roman Bořánek
20. 3. 2017
Google má nový enkodér JPG, ušetří 35 % dat
Google se v posledních letech snaží všemožnými cestami zmenšovat obrázky. Teď do svého portfolia přidal další nástroj – JPG enkodér Guetzli. Podle vývojářů dokáže zmenšit obrázky o průměrně 35 % bez toho, aniž by uživatel poznal rozdíl v kvalitě,…
Roman Bořánek
17. 3. 2017
Nové binární ovladače NVIDIA pro Linux 378.13 s podporou více vláken
Dnes vyšel nový binární ovladač NVIDIA pro Linux 378.13 s podporou nových Quadro Pascal karet, podporou ARB_parallel_shader_compile pro více vláken v GLSL. Více vláken v OpenGL je nyní zapnuto již ve výchozím nastavení. Více v detailech k vydání. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
14. 2. 2017
331
–
360
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
11
12
13
14
20
30
Následující strana
Poslední strana