Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
361
–
390
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
11
12
13
14
15
20
Následující strana
Poslední strana
GIMP možná přejde rovnou na GTK+ 4
Grafický editor GIMP už je téměř pět let portován na GTK+ 3, ale v poslední době se práce poněkud zastavily. Vývojář Alexandre Prokoudine na blogu píše, že bude třeba projekt revidovat a rozhodnout, jak se bude pokračovat dál. Ve hře je možnost, že…
Roman Bořánek
3. 2. 2017
WebP 0.6 přidává nástroj pro vytváření animací
Knihovna libwebp, která slouží pro práci s obrázkovým formátem WebP, vyšla ve verzi 0.6. Jedná se o další velkou verzi po více než roce. Nová verze přináší řadu menších vylepšení včetně optimalizace výkonu. Nejzajímavější novou funkcí je přidání…
Roman Bořánek
2. 2. 2017
Vývojář editoru GIMP žádá o finanční podporu
Vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které jsou součástí editoru GIMP, žádá o finanční podporu na serveru Patreon. Øyvind Kolås prosí o 1000 dolarů měsíčně, které mu umožní věnovat se vývoji knihoven na plný úvazek. Druhou metou je pak částka…
Petr Krčmář
23. 1. 2017
Mozilla má nové logo a grafiku
Mozilla začala používat nové logo a grafiku na svých webech. Výběr trval sedm měsíců a postupně byly zveřejňovány různé návrhy. Nakonec vyhrál nápis Moz://a, který má odkazovat na smysl organizace a má vést k lepšímu přijetí značky mezi uživateli…
Petr Krčmář
19. 1. 2017
Jaké novinky přinese GIMP 2.10?
Na serveru OMG Ubuntu vyšel přehled novinek, které vývojáři editoru GIMP chystají do verze 2.10. Ta by měla vyjít během letošního roku a půjde o první major aktualizaci po pěti letech, změn se tedy chystá celá hromada. V první řadě bude GIMP při…
Petr Krčmář
18. 1. 2017
Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0
Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…
Jan Fikar
10. 1. 2017
Grafický editor Krita 3.1 už plně podporuje macOS
Grafický (nebo spíš malovací) editor Krita vyšel ve verzi 3.1, která potěší hlavně uživatele systému macOS. Byly vyřešeny všechny zásadní nedostatky a Krita systém už plně podporuje, od verze 10.9 Mavericks. Dále přibyla např. možnost exportu…
Roman Bořánek
14. 12. 2016
OpenSUSE nebude podporovat proprietární ovladače AMD
Vývoj ovladačů AMD Catalyst (fglrx) byl ukončen a místo nich přicházejí ovladače AMDGPU skládající se ze svobodné části a proprietárního přídavku s přízviskem Pro. Bruno Friedmann, který spravuje ovladače v openSUSE, oznámil, že distribuce…
Roman Bořánek
9. 12. 2016
Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan
Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…
Jan Fikar
3. 11. 2016
Příchod hackerů: Boeingův muž
Počítačová grafika se zrodila jako nástroj průmyslového designu a simulací. Po několika letech si našla si cestu z vojenských laboratoří Boeingu do světa reklamy a posléze i filmu.
Lukáš Erben
11. 10. 2016
Doba čtení:
5 minut
Radeon vylepšuje podporu Vulkanu, už zvládá Dotu 2 i Talos Principle
Vzhledem k tomu, že AMD zřejmě neotevře všechny části ovladačů AMDGPU, pracuje komunita nadále na vývoji svobodných ovladačů Mesa/Radeon. Teď hlavně na podpoře nového grafického API Vulkan, a to s ovladačem RADV Vulkan. Ovladač už si poradí s těmi…
Roman Bořánek
30. 9. 2016
Mesa komunita: Česká republika má autoritu v OSS
Marek Olšák z AMD len 29. 9. 2016 vyzval na nové vydanie Mesa a už je stanovené, že to tak bude koncom októbra a dokonca je pravdepodobné, že súčasťou bude RADV (open source podpora Vulkanu pre Radeony architektúry GCN s ovládačom AMDGPU). To je neuveriteľná autorita. Vďaka Marek.
Peter Fodrek
30. 9. 2016
Příchod hackerů: křemíková grafika
Dvě slova, která se v první polovině devadesátých let stala synonymem pro počítačovou 3D grafiku. Dvě slova, jež byla tajným a nedostižným snem snad každého počítačového nadšence. Dvě slova: Silicon Graphics.
Lukáš Erben
27. 9. 2016
Doba čtení:
6 minut
Jak pracovat s obrázky z příkazové řádky
Na serveru linux.com vyšel návod, jak pracovat s obrázky z příkazové řádky. Popsán je nástroj feh, který zobrazuje obrázky, zmenšeně, přes celou obrazovku, jako prezentaci a dokáže zároveň zobrazit EXIF data. Poté je popsán nástroj identify…
Jan Fikar
1. 9. 2016
Práce s rastrovými obrázky v knihovně OpenVG (okomentované demonstrační příklady)
Osmá část seriálu o knihovně OpenVG navazuje na obě části předchozí, v nichž jsme se seznámili s funkcemi pro operace s různými typy rastrových obrázků. Dnes budou tyto operace použity v šestici demonstračních příkladů.
Pavel Tišnovský
25. 8. 2016
Doba čtení:
24 minut
Mozilla chce nové logo. Prohlédněte si odvážné návrhy
Současné logo Mozilla používá už mnoho let a prý je čas na změnu. Do finále postoupilo sedm návrhů a některý z nich by se ještě do konce roku měl stát oficiálním logem organizace.
Redakce
20. 8. 2016
Mozilla hledá nové logo. Podívejte se na sedm finalistů
Mozilla před několika týdny zahájila soutěž, ve které požádala komunitu o návrhy nového loga, resp. celého brandingu. Teď bylo vybráno sedm nejpovedenějších návrhů a cca za měsíc se výběr ještě zúží na tři. Komunita sice nemůže výběr ovlivnit…
Roman Bořánek
19. 8. 2016
Vývojový GIMP dostal podporu formátu WebP
Vývoj grafického editoru GIMP probíhá pozvolna a většinou se jedná o různé malé změny. Tentokrát však přibyla i jedna velká – prostřednictvím patche o velikosti dvou tisíc řádků kódu byla přidána podpora formátu WebP, který se pomalu, ale jistě…
Roman Bořánek
10. 8. 2016
Nové patche pro AMDGPU a Radeon ovladače v Mesa přinášejí nárůst výkonu
Dnešních osm patchů od Marka Olšáka pro svobodné ovladače AMD Gallium 3D v knihovně Mesa přinášejí značný nárůst výkonu. Ve hře BioShock Infinite jde o 23 % s ovladačem AMDGPU, v případě Radeonu to bude pravděpodobně ještě více. V kombinaci…
Jan Fikar
2. 8. 2016
Práce s rastrovými obrázky v knihovně OpenVG (pokračování)
V sedmé části seriálu o knihovně OpenVG budeme pokračovat v popisu práce s rastrovými obrázky. Zbývá nám popsat šestici důležitých funkcí určených pro přímou i nepřímou manipulaci s pixely (BitBLT).
Pavel Tišnovský
28. 7. 2016
Doba čtení:
14 minut
Práce s rastrovými obrázky v knihovně OpenVG
V šesté části seriálu o knihovně OpenVG se seznámíme se způsoby manipulace s rastrovými obrázky, protože prakticky ve všech aplikacích se kromě 2D vektorových objektů setkáme i s běžnými bitmapami.
Pavel Tišnovský
21. 7. 2016
Doba čtení:
17 minut
2D grafika s využitím knihovny OpenVG: práce s cestami (dokončení)
S konceptem „cest“ v knihovně OpenVG jsme se již seznámili. Ještě si však musíme vysvětlit tvorbu na sebe hladce navazujících Bézierových křivek a taktéž tvorbu kružnicových a popř. i eliptických oblouků.
Pavel Tišnovský
14. 7. 2016
Doba čtení:
47 minut
digiKam 5.0.0 přechází na Qt 5 a běží lépe na Windows
Oblíbený správce fotografií digiKam se po dvou letech vývoje dočkal verze 5.0.0. Nových funkcí tolik není, úsilí se věnovalo hlavně portaci na Qt 5. Ta sice ještě nebyla úplně dokončena, ale už tak se software zbavil cca 80 % původních závislostí…
Roman Bořánek
6. 7. 2016
2D grafika s využitím knihovny OpenVG (nejenom) na Raspberry Pi: cesty
Ve čtvrté části článku o grafické knihovně OpenVG si na několika demonstračních příkladech ukážeme, jak je možné vykreslit složitější dvourozměrné objekty s využitím takzvaných „cest“.
Pavel Tišnovský
21. 6. 2016
Doba čtení:
40 minut
Grafický editor Krita 3.0 přináší plnou podporu animací
Grafický editor Krita se dočkal verze 3.0, která přináší opravdu mnoho novinek. Krita má nové funkce pro tvorbu animací nebo značně vylepšenou práci s vrstvami a klávesovými zkratkami. Také se rychleji spouští, částečně upravuje rozhraní a zvládá…
Roman Bořánek
1. 6. 2016
Grafické karty Intel a Mesa 11.3-dev
Před nedávnem jsme psali, že vývojová větev knihovny Mesa 11.3-dev podstatně zrychlí grafické operace na procesoru Intel Broadwell. Test ukázal, že staršího procesoru Intel Haswell se bohužel nárůst výkonu netýká. Naproti tomu nejnovější test…
Jan Fikar
24. 5. 2016
Engine Unity přinese podporu Vulkanu ve 3. čtvrtletí
Na Google I/O zástupci herního enginu Unity potvrdili, že budou podporovat i řešení pro VR jako Daydream od Googlu. To se ale dalo očekávat. Zajímavější je informace, že pokročily práce na podpoře nového grafického API Vulkan, nástupce OpenGL…
Roman Bořánek
20. 5. 2016
Zrychlení grafických karet Intel Broadwell a novějších
Grafické ovladače Intel Mesa pro Broadwell a novější dostaly nedávno podporu OpenGL 4.2 (doposud jen 3.3). Změny by měly být v knihovně Mesa 11.3/12.0, která vyjde v červnu. Nadšenci však mohou již nyní použít vývojovou verzi Mesa 11.3-dev a tak…
Jan Fikar
19. 5. 2016
DRI3 je zapnuto ve svobodném ovladači Radeon
Dnes vývojář AMD Michel Dänzer zapnul ve výchozím stavu DRI3 ve svobodném ovladači Radeon xf86-video-ati. Zapnutí DRI3 místo DRI2 má pozitivní vliv na rychlost. Než se změna dostane do vašich distribucí, nebo pokud používáte grafickou kartu Intel,…
Jan Fikar
11. 5. 2016
Grafický výkon Ubuntu 16.04 v různých prostředích
Phoronix otestoval připravované Ubuntu 16.04 a zaměřil se na výkon OpenGL v různých grafických prostředích: Unity, Xfce, KDE, LXDE, GNOME, MATE a Openbox. K testům byl použit počítač s procesorem Core i5 6600K Skylake a integrovanou grafikou HD…
Petr Krčmář
18. 4. 2016
361
–
390
/
1 574
První strana
Předchozí strana
10
11
12
13
14
15
20
Následující strana
Poslední strana