Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
1 111
–
1 140
/
1 574
První strana
Předchozí strana
30
36
37
38
39
40
50
Následující strana
Poslední strana
Narovnání perspektivy v Gimpu
V dnešním článku o základních úpravách fotografií v programu Gimp se podíváme na problém, který velmi často vzniká při fotografování architektury. Tomuto jevu se obecně říká sbíhání linií a vede k nepříjemné deformaci fotografovaných budov. My si ukážeme, jak se tomu vyhnout nebo jak výsledek opravit v Gimpu.
Petr Krčmář
1. 6. 2007
Doba čtení:
3 minuty
PostScript: vyplňované cesty, transformace a natočený text
Tentokrát bude popsán význam souřadnicových systémů v PostScriptu, včetně transformační matice, ukážeme si, jak je možné pomocí změny matice tisknout písmo či jiné objekty, a to v různém směru či zvětšení. Také si předvedeme způsob vyplňování cest, včetně změny způsobu výplně.
Pavel Tišnovský
31. 5. 2007
Doba čtení:
11 minut
F-Spotem na hromadný upload fotografií na server Picasa
Lukáš Faltýnek radí, jak si poradit s hromadným nahráním fotografií na server Picasa. Protože prý ve vlastním linuxovém programu Picasa tato funkce chybí, je třeba si pomoci programem F-Spot, který požadavek zvládá na jedničku. Protože však…
Jakub Šťastný
30. 5. 2007
Mirage portováno do Maemo
Mirage, minimalistický prohlížeč obrázků napsaný v Pythonu, možná znáte. Víte ale, že nedávno byl portován do Maemo platformy? Mirage si poradí například s formáty png, jpg, svg, xpm, gif, bmp a tiff, umí preloading obrázků, slideshow a…
Jakub Šťastný
29. 5. 2007
Fraktály: soupis literatury a odkazů na Internetu
V následující části seriálu o fraktálech je uveden soupis literatury, ze které je možné čerpat další informace o fraktálech, chaosu, optimalizaci výpočtů, animaci fraktálů atd. Také jsou zde vypsány adresy zajímavých WWW stránek věnovaných fraktálům.
Pavel Tišnovský
29. 5. 2007
Doba čtení:
17 minut
Křivky v Metapostu
V této části se budeme zabývat především cestami, které představují křivky prokládající body. Ukážeme si, jak je konstruovat a jak ovlivnit jejich průběh. Existuje velká škála prostředků, kterými můžeme průběhy křivek ovlivnit. Metapost už se postará o to, aby výsledek vypadal hezky.
Jan Šimůnek
28. 5. 2007
Doba čtení:
8 minut
Styly cest, fonty a řetězce v PostScriptu
Dnes si ukážeme, jakým způsobem je možné měnit styly vykreslovaných cest, tj. tloušťku a barvu čar i způsob napojení sousedních čar na sebe, včetně různých stylů ukončení cest. Také si přiblížíme problematiku PostScriptových fontů a vykreslování písma.
Pavel Tišnovský
24. 5. 2007
Doba čtení:
11 minut
Fraktály kolem nás
V další části seriálu o fraktálech si uvedeme některé oblasti mimo počítačovou grafiku, ve kterých můžeme nalézt objekty s fraktální strukturou. Uvidíme, že se s fraktály můžeme setkat nejenom v přírodě, ale i při studiu fyzikálních jevů, návrhu a optimalizaci parametrů antén, biologii, šifrování či komprimaci obrazu.
Pavel Tišnovský
22. 5. 2007
Doba čtení:
11 minut
Vytváříme křivky v PostScriptu
V dnešní části seriálu o grafických formátech a metaformátech si řekneme, jak je možné vykreslovat v PostScriptu křivky. Vysvětlíme si význam Bézierových kvadratických a kubických křivek, které jsou použity mimo jiné i v definicích znaků PostScriptových a TrueType fontů.
Pavel Tišnovský
17. 5. 2007
Doba čtení:
11 minut
Paint.NET pro Mono
Miguel de Icaza oznámil na svém blogu, že se v rámci Google Summer of Code podařilo do mono 1.2.4 přidat většinu funkci, které používá Paint.NET 3.0. Funkčnost Paint.Netu zatím není stoprocentní, jde spíš o první veřejnou alpha verzi. Stránka projektu: paint-mono Zdroj: blog Miguela de Icazy
Jozef Mlich
16. 5. 2007
Fraktály ve škatulkách potřetí a naposledy
Dnes dokončíme "škatulkování" všech dříve popsaných typů fraktálních objektů. Popíšeme si stochastické fraktály (zejména fraktály vzniklé simulací difúze a plasmy), dále dvourozměrné i trojrozměrné L-systémy a Markus-Ljapunovovy fraktály. Nakonec si připomeneme význam Perlinovy šumové funkce.
Pavel Tišnovský
15. 5. 2007
Doba čtení:
14 minut
Vyvážení bílé v Gimpu podruhé
U bílé barvy ještě na chvíli zůstaneme. V minulém díle seriálu jsme se učili kalibrovat barvy ručně. Dnes si ukážeme jinou metodu, která umožňuje vyvažovat barvy na fotografii automaticky. V podstatě jen Gimpu řekneme, která barva by měla být bílá, a on se už o změnu postará sám.
Petr Krčmář
14. 5. 2007
Doba čtení:
3 minuty
Multimediální centrum Elisa
Na serveru Linux.com vyšlo review zdařilého multimediálního centra Elisa. Co Elisa je a co může nabídnout? Ačkoliv číslo stabilní verze je teprve 0.1.6, funkcí má poměrně hodně, od přehrávání DVD, souborů s videem až po hraní hudby a prohlížení…
Jakub Šťastný
11. 5. 2007
AMD hodlá otevřít ovladače ke grafickým kartám
Henri Richard na konferenci Red Hat Summit slíbil, že AMD otevře své ovladače ke grafickým kartám. Jeho projev sklidil pochopitelně velké ovace a potlesk. „Jsem tu, abych vám slíbil, že to bude dokončeno,” řekl vicepresident prodeje a…
Petr Krčmář
11. 5. 2007
Kreslíme v PostScriptu
V předchozím článku jsme si uvedli základní informace o grafickém metaformátu PostScript. Dnes si ukážeme, jak je možné v PostScriptu vykreslovat jednoduché vektorové obrázky. Uvidíme, že se i přes rozsáhlost jazyka nejedná o nic složitého. Výsledné soubory je možné si prohlédnout přímo na obrazovce počítače či vytisknout.
Pavel Tišnovský
10. 5. 2007
Doba čtení:
10 minut
Vyvážení barev v Gimpu
Velmi častým problémem fotografií pořizovaných v umělém osvětlení je nepřirozený posun všech barev. Celá barevnost snímku je tak narušena barvou osvětlení a výsledek nevypadá dobře. Pokud jsme správnou korekci nenastavili už při pořizování fotografie, stále máme možnost s tím něco udělat.
Petr Krčmář
7. 5. 2007
Doba čtení:
3 minuty
Grafický metaformát PostScript
Dnes začneme s popisem známého a velmi úspěšného metaformátu nazvaného PostScript. Ten ve své podstatě není pouhý vektorový a bitmapový formát, ale plnohodnotný programovací jazyk, což nebývalým způsobem rozšiřuje jeho schopnosti nad rámec běžných souborových formátů.
Pavel Tišnovský
3. 5. 2007
Doba čtení:
11 minut
Fraktály ve škatulkách 2
Dnes budeme pokračovat v přehledu dříve popsaných typů fraktálů. Popíšeme si dynamické systémy generované v hyperkomplexním prostoru za použití kvaternionové či hyperkomplexní algebry, systémy iterovaných funkcí (IFS a L-IFS) a fraktály generované algoritmem Fractal Flames.
Pavel Tišnovský
1. 5. 2007
Doba čtení:
10 minut
Vektorový grafický formát SLD (Slide)
V dnešním článku bude popsán další vektorový souborový formát používaný především v programech typu CAD. Jedná se o velmi jednoduchý a přitom snadno zpracovatelný formát nazvaný SLD (Slide), který - podobně jako dříve popsané formáty DXF a DXB - navrhla firma AutoDesk pro svůj světoznámý produkt AutoCAD.
Pavel Tišnovský
26. 4. 2007
Doba čtení:
10 minut
Compiz na OpenSolaris x86
Pokud patříte mezi uživatele systému OpenSolaris x86 a používáte grafickou kartu nVidia s binárními ovladači pro Solaris, můžete nyní na svém desktopu používat prostředí Compiz. Erwann Chenede totiž připravil balíček s Compiz 0.5.0 určený pro…
Petr Krčmář
25. 4. 2007
Fraktály ve škatulkách
V dnešním článku bude uveden přehled typů fraktálů, které jsme si již popsali. Celkový počet popsaných typů je poměrně velký, takže celý přehled je rozdělen do dvou částí. Dnes budou popsány dynamické systémy vykreslované v ploše či trojrozměrném prostoru a dynamické systémy, jejichž mapy jsou vykreslovány v komplexní rovině.
Pavel Tišnovský
24. 4. 2007
Doba čtení:
12 minut
Vektorový grafický formát DXB a binární varianta DXF
Dnes si popíšeme binární variantu již popsaného vektorového formátu DXF. Zjednodušená binární varianta DXF se označuje zkratkou DXB, neboli Drawing Binary Interchange File Format, její modernější verze pak jako Binary DXF. Tento souborový formát je používán zejména z důvodu rychlejšího načítání a menšího objemu výsledného souboru.
Pavel Tišnovský
19. 4. 2007
Doba čtení:
10 minut
Oprava červených očí v Gimpu
Efekt červených očí je poměrně nepříjemný a často dokáže pokazit dojem z jinak povedené fotografie. Začínající fotografové mají z tohoto častého problému těžkou hlavu a netuší, co si s ním počít. Vysvětlíme si, jak tento efekt vzniká a jak se jej s pomocí Gimpu nejjednodušeji dodatečně zbavit.
Petr Krčmář
17. 4. 2007
Doba čtení:
3 minuty
Fraktály naprogramované v assembleru II
V dnešním článku dokončíme popis naprogramování fraktálů pomocí krátkých aplikací napsaných v assembleru. Ukážeme si jednoduchý program pro vykreslení Juliovy množiny a také programy pro vytváření animací těchto množin. Dále si řekneme, ve kterých demech a intrech jsou fraktály použity a některá z těchto dem a inter si přiblížíme.
Pavel Tišnovský
17. 4. 2007
Doba čtení:
18 minut
Zobrazení 3D modelů v DXF pomocí OpenGL
Dnes se budeme věnovat populárním a často používaným grafickým formátům a dokončíme popis známého vektorového formátu DXF. Na praktickém příkladě si ukážeme způsob načtení a interaktivního zobrazení trojrozměrných modelů uložených v tomto formátu.
Pavel Tišnovský
12. 4. 2007
Doba čtení:
10 minut
Snížení hloubky ostrosti v Gimpu
Hloubka ostrosti je jedním ze základních prvků, které ovlivňují výsledný dojem z fotografie. Bohužel valná většina digitálních fotoaparátů má právě s hloubkou ostrosti potíže, protože ostří až příliš dobře. S pomocí Gimpu jsme ovšem schopni fotografii doupravit tak, že dosáhneme kýženého výsledku.
Petr Krčmář
10. 4. 2007
Doba čtení:
4 minuty
Generování fraktálů v assembleru
V dnešním díle seriálu si ukážeme způsob vykreslování Mandelbrotovy množiny pomocí krátkých programů napsaných v assembleru. Také si řekneme základní informace o optimalizaci assemblerovských programů, jak z hlediska rychlosti, tak i velikosti výsledného kódu.
Pavel Tišnovský
10. 4. 2007
Doba čtení:
17 minut
Úprava expozice v Gimpu
Tímto článkem začínáme novou sérii, která se bude zabývat základními úpravami fotografií v programu Gimp. Je určena všem, kteří by rádi dotáhli své fotografie do konce. V dnešním článku se budeme zabývat úpravou expozice u snímků, na kterých jsme zachytili málo či příliš mnoho světla.
Petr Krčmář
5. 4. 2007
Doba čtení:
4 minuty
Načítání a zobrazení souborů ve formátu DXF
V dnešním článku si na praktickém příkladu ukážeme, jak je možné načítat a zobrazovat 2D výkresy (resp. jejich části), které jsou uloženy ve vektorovém formátu DXF. Výsledkem naší snahy bude jednoduchý prohlížeč DXF souborů využívající pro vykreslování všech grafických entit multiplatformní knihovnu OpenGL.
Pavel Tišnovský
5. 4. 2007
Doba čtení:
12 minut
Signatury a fraktály podruhé
V dnešním článku se budeme opět věnovat e-mailovým signaturám, ve kterých jsou zapsány krátké programy sloužící pro generování fraktálních obrazců. Zaměříme se na signatury napsané v Perlu, Pythonu, LISPu, Basicu a nakonec i jeden zajímavý program, který je napsaný pomocí maker známého textového editoru Vim.
Pavel Tišnovský
3. 4. 2007
Doba čtení:
17 minut
1 111
–
1 140
/
1 574
První strana
Předchozí strana
30
36
37
38
39
40
50
Následující strana
Poslední strana