Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
1 351
–
1 380
/
1 574
První strana
Předchozí strana
40
44
45
46
47
48
50
Následující strana
Poslední strana
Mapový server snadno a rychle (2)
V minulém dílu jsme si nainstalovali mapový server, založili adresářovou strukturu a připravili data. Dnes si napíšeme konfigurační soubor Mapfile a nakonec si necháme vygenerovat první mapu. Tak hurá do toho, ať je to hotovo.
Jáchym Čepický
10. 11. 2005
Doba čtení:
5 minut
Fraktály v počítačové grafice III
Ve druhém pokračování seriálu o fraktálech používaných v počítačové grafice jsme si vysvětlili základní pojmy, které se vztahují k fraktální geometrii. Jedná se o topologickou a Hausdorffovu dimenzi. V dnešní části se budeme zabývat dalšími důležitými pojmy, zejména soběpodobností, atraktorem, stavovým prostorem, bifurkací a deterministickým chaosem. Také si ukážeme prototypy demonstračních příkladů.
Pavel Tišnovský
9. 11. 2005
Doba čtení:
10 minut
Článek o MiniGUI
Článek na LinuxDevices popisuje vlastnosti a schopnosti MiniGUI, což je malé grafické rozhraní určené zejména pro embedded systémy založené na uClinuxu, Linuxu, eCos nebo proprietárních real-time systémech. Autorem článku je sám Wei Yongming,…
Petr Krčmář
3. 11. 2005
Mapový server snadno a rychle (1)
O mapových serverch bylo před časem docela slyšet. Bez nich si určitě řada z nás dovede představit svůj další internetový život jen těžko. Existují velké mocné aplikace na velkých serverech, ale i malé servříky pro zveřejňování například dat z lokálních průzkumů. O tom, jak si takovou vlastní malou aplikaci vytvořit, bude pojednávat tento seriál.
Jáchym Čepický
3. 11. 2005
Doba čtení:
8 minut
Fraktály v počítačové grafice II
Ve druhém pokračování seriálu o fraktálech využívaných (nejenom) v počítačové grafice si vysvětlíme pojmy topologické dimenze a Hausdorffovy dimenze. Také si ukážeme, jakým způsobem je možné Hausdorffovu dimenzi změřit pro "běžné" i fraktální objekty.
Pavel Tišnovský
2. 11. 2005
Doba čtení:
10 minut
Fraktály v počítačové grafice I
Dnešním dnem začíná na Root.cz nový seriál, ve kterém se budeme věnovat problematice fraktálů a fraktální geometrii spolu s jejich praktickou implementací, především v počítačové grafice a z ní vycházejících aplikací. S fraktály do jisté míry souvisí i teorie chaosu a chaotické systémy - i této problematice se budeme v pozdějších dílech věnovat.
Pavel Tišnovský
26. 10. 2005
Doba čtení:
10 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (32)
V dnešní, již poslední části seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech se budeme věnovat možnému budoucímu vývoji v oblasti akcelerované počítačové grafiky i možnostem vývoje grafických karet ve stylu Open Source. Také si uvedeme rozlišení v grafických režimech u vybraných typů počítačů a zrekapitulujeme všechny dosud vydané díly.
Pavel Tišnovský
19. 10. 2005
Doba čtení:
13 minut
Open Clip Art Library obsahuje 6900 obrázků
Nová verze Open Clip Art Library 0.18 obsahuje celkem 6900 obrázků ve formátu SVG. Scalable Vector Graphics je hlavní hlavním formátem projektu, ale připravují se konvertory do jiných formátů. Od posledního vydání se změnílo: přibyly kategorie…
Petr Krčmář
18. 10. 2005
Xara Xtreme uvoľnená pod GPL licenciou
Firma Xara uvoľnila zdrojové kódy vektorového editora Xara Xtreme pod GNU GPL licenciou a ohlasuje portovanie pre Linux a Mac OS X.
Robert Zelník
12. 10. 2005
Grafické karty a grafické akcelerátory (31)
V dnešní, již předposlední části seriálu si popíšeme grafické možnosti některých historicky významných počítačů, na které v předešlých částech tohoto seriálu nezbylo místo. Z hlediska generování grafiky je jistě velmi zajímavá herní konzole Atari 2600, stejně jako její nástupce Atari 5200. Kromě toho si popíšeme grafické schopnosti počítače Atari Falcon 030 a počítačů Amiga.
Pavel Tišnovský
12. 10. 2005
Doba čtení:
12 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (30)
V dnešním dílu si podrobněji popíšeme dva základní způsoby řízení vektorových displejů. První, historicky starší způsob používá analogové řadiče, druhý způsob už řadiče digitální. Posléze si ukážeme připojení osciloskopu a běžné televizní obrazovky k řadičům vektorových displejů. Nakonec si ukážeme velmi zajímavě pojaté řízení vektorového displeje pomocí běžných grafických karet typu VGA, SVGA apod.
Pavel Tišnovský
5. 10. 2005
Doba čtení:
12 minut
Pokroky v Open Graphics Project
Timothy Miller, otec projektu Open Graphics Project, vydal na KernelTrap článek, ve kterém píše o minulosti, současnosti, ale i budoucnosti celého projektu. Mimo jiné se také zmiňuje o problémech, se kterými se během roku vývoje setkal. Open…
Petr Krčmář
4. 10. 2005
mtPaint 2.03
Vyšla nová verze grafického editoru mtPaint 2.03. Oproti verzi 2.00 obsahuje: podporu transparentních PNG obrázků, aktualizaci české lokalizace, vylepšený save dialog, nové lokalizace a další bugfixy. Stahovat můžete na stránce projektu. Pokud…
Petr Krčmář
3. 10. 2005
Grafické karty a grafické akcelerátory (29)
V dnešní části seriálu pojednávajícího o grafických kartách a grafických akcelerátorech budeme pokračovat v popisu použití vektorových displejů a k nim příslušejících řídicích obvodů. Ukážeme si některé v minulosti i v současnosti navrhované a vyráběné grafické karty určené pro generování obrazu na vektorových displejích. Nezapomeneme ani na popis jediné herní konzole, která vektorový displej využívala - Vectrex.
Pavel Tišnovský
21. 9. 2005
Doba čtení:
9 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (28)
V dnešním pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech se podíváme do daleké minulosti, kdy se pro zobrazení počítačové grafiky používaly (samozřejmě kromě tiskáren a plotterů) kromě dalších zařízení i vektorové displeje. A jelikož je počítačová grafika prakticky od svého počátku spjata s hrami, ukážeme si použití vektorové grafiky na známých hracích automatech.
Pavel Tišnovský
14. 9. 2005
Doba čtení:
11 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (27)
V předchozím pokračování tohoto seriálu jsme si ukázali, jakým způsobem je možné vytvořit jednoduchou grafickou kartu, která neumí nic jiného než zobrazení rastrového obrázku uloženého ve video paměti. Dnes návrh grafické karty dokončíme, protože se budeme věnovat způsobům zobrazení rastrových snímků na televizním monitoru i analogovém VGA či SVGA monitoru.
Pavel Tišnovský
7. 9. 2005
Doba čtení:
13 minut
Encapsulated Postscript Clipart Library v EPS
Před několika dny byla vydána první verze Encapsulated Postscript Clipart Library, rozsáhlé knihovny zarhnující téměř 5 000 vektorových klipartů ve formátu EPS. Knihovna je odvozena z Open Clip Art Library 0.16. Cílem projektu je zpřístupnit obsah…
Martin Kozák
5. 9. 2005
Grafické karty a grafické akcelerátory (26)
Šestadvacátý díl seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech se poněkud vymyká předchozím dílům. Nebude zde řeč a nějaké již existující komerčně vyráběné grafické kartě či grafickém akcelerátoru, ale o návrhu vlastního grafického subsystému. Vzhledem k zaměření tohoto serveru se nebudu zabývat přílišnými podrobnostmi, spíše si ukážeme některé zajímavé aspekty, které je zapotřebí při návrhu vlastní grafické karty vyřešit.
Pavel Tišnovský
31. 8. 2005
Doba čtení:
9 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (25)
V dnešním, už pětadvacátém pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech navážeme na předchozí díl, protože se budeme věnovat zajímavé architektuře pro hi-end počítačovou grafiku - technologii Onyx2 Infinite Reality. V současnosti jsou na bázi této architektury postaveny další, samozřejmě mnohem výkonnější systémy, například Onyx350, Onyx3000 a Onyx4 Visualization System.
Pavel Tišnovský
24. 8. 2005
Doba čtení:
6 minut
Bitmapový editor mtPaint
mtPaint je jednoduchý bitmapový kreslicí program. Má mnoho funkcí, které byly dříve běžné v programech Artstudio či DeluxePaint na platformách Amiga, Atari nebo Sinclair, ale dnešní aplikace je postrádají.
Pavel Růžička
22. 8. 2005
Doba čtení:
5 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (24)
Ve čtyřiadvacátém pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech se budeme zabývat způsobem zobrazení třírozměrné grafiky pomocí výkonných grafických subsystémů pracovních stanic. Zavítejte tedy do exklusivního světa, kde jsou počítače stále ještě dražší než vily s bazénem.
Pavel Tišnovský
17. 8. 2005
Doba čtení:
8 minut
Vyšlo GTK+ 2.8.0
GTK+ 2.8.0 se objevilo na zrcadlech. Novou verzi můžete stahovat přímo z FTP nebo si o něm přečíst v poznámkách k vydání. GTK+ 2.8.0 je závislé na Cairo vector graphics library, která vykresluje řadu GTK+ prvků a přináší mnoho nových možností jako…
Petr Krčmář
15. 8. 2005
Grafické karty a grafické akcelerátory (23)
Dnešní pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech je věnováno problémově orientovanému programovacímu jazyku Cg, který může být použit pro programování pixel shaderů i vertex shaderů na moderních grafických akcelerátorech s GPU. Při popisu jazyka Cg se zaměříme především na práci s uživatelsky vytvořenými funkcemi, práci s vektory a maticemi, využívání knihovních funkcí a tvorbu podmínek i programových smyček. Nebudou chybět ani ukázky pixel a vertex shaderů napsaných pomocí Cg.
Pavel Tišnovský
10. 8. 2005
Doba čtení:
11 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (22)
V dnešním pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech bude podrobněji popsán způsob programování pixel a vertex shaderů pomocí k tomu specializovaných programovacích jazyků.
Pavel Tišnovský
3. 8. 2005
Doba čtení:
10 minut
Vydán Inkscape 0.42
Server DesktopLinux.com oznámil, že byla vydána nová verze populárního open-source SVG editoru Inkscape 0.42. Jak server DesktopLinux poznamenává, bylo v této verzi opraveno celkem 404 chyb a přidáno 165 nových funkcí. Toto hektické tempo vydávání…
Funtom
2. 8. 2005
Inkscape
Včera vyšla nová verze vektorového kreslícího programu Inkscape 0.42 obsahující mnoho nových (a očekávaných) vlastností. K dispozici jsou jak zdrojové kódy tak už i statické RPM balíčky na adrese: inkscape.org/download.php Jedna z nejrychleji se…
anonymní
27. 7. 2005
Grafické karty a grafické akcelerátory (21)
V dnešní části seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech si popíšeme vertex a pixel shadery, které mohou být na moderních grafických akcelerátorech využity k programovému vytváření velkého množství působivých grafických efektů.
Pavel Tišnovský
27. 7. 2005
Doba čtení:
11 minut
Grafické karty a grafické akcelerátory (20)
V dnešním pokračování seriálu o grafických kartách a grafických akcelerátorech si popíšeme funkce programovatelných 3D grafických akcelerátorů a grafických akcelerátorů určených pro komprimaci a dekomprimaci videa.
Pavel Tišnovský
20. 7. 2005
Doba čtení:
10 minut
Elektronický papír umí barvy
Fujitsu vyvinulo nový typ elektronického papíru, který umí bez přísunu energie trvale zobrazovat barevné obrázky. Tenký a ohebný materiál má lepší obraz než LCD a vžaduje jen minimum energie pro změnu obsahu. Na trhu by se měl objevit v roce 2007.
Petr Krčmář
14. 7. 2005
Hlasujte o nový design Lupy
Server Lupa.cz již brzy čeká radikální přestavba obsahu a služeb. Nový bude i vzhled, o jehož provedení usilují v otevřené soutěži téměř tři desítky designérských studií a jednotlivců. I vy nyní můžete svým hlasem rozhodnout o tom, jak bude nová…
Petr Krčmář
13. 7. 2005
1 351
–
1 380
/
1 574
První strana
Předchozí strana
40
44
45
46
47
48
50
Následující strana
Poslední strana