Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
241
–
270
/
1 574
První strana
Předchozí strana
7
8
9
10
11
20
30
Následující strana
Poslední strana
Inkscape 1.0 RC1 ukazuje brzkou budoucnost oblíbeného vektorového editoru
První kandidát na finální vydání Inkscape 1.0 je na světě. Oproti verzi 0.92.4 přináší více než 100 vylepšení a oprav, velkých i malých. Tvůrci žádají o testování a hledání zejména problémů s textem při otevření souborů ze starších verzí Inkscape ,…
David Ježek
14. 4. 2020
Glimpse: fork editoru GIMP s cílem vylepšit prostředí
Relativně krátce existuje fork grafického editoru GIMP, který na prvním místě svého kodexu uvádí používání vřelého a začleňujícího jazyka a o GIMPu hovoří pouze jako o GNU I.M.P. Chce ho posunout dále.
David Ježek
8. 4. 2020
Doba čtení:
7 minut
G’MIC 2.9 s fraktálovými stromy a animací na bázi moaré
Nová verze grafického frameworku GREYC’s Magic for Image Computing, který lze nasadit třeba v GIMPu i Kritě, přináší několik novinek. Je zde kupříkladu nový filtr pro renderování stromů založených na fraktálech, filtr pro animace založené na moaré,…
David Ježek
31. 3. 2020
Microsoft a Collabora pracují na implementaci OpenGL/OpenCL nad DirectX 12
Microsoft a Collabora oznamují partnerství, v rámci něhož vyvinou mapovací vrstvy pro OpenCL a OpenGL nad DirectX / Direct3D 12. Cílem je implementovat podporu OpenCL 1.2 a OpenGL 3.3 na všech verzích Windows a zařízeních, která mají podporu…
David Ježek
25. 3. 2020
Samsung údajně letos nabídne jen 150Mpix pro smartphony, 200Mpix snímač se odkládá
Na přelomu roku udělal Samsung díru do světa svým 108Mpix snímačem pro smartphony (který jako první exkluzivně použili v Xiaomi). Jeho nasazení se stále více rozrůstá (včetně použití ve vlastních telefonech Samsung Galaxy). Víme ale, že to není pro…
David Ježek
18. 3. 2020
Blender představuje změny ve verzování, 3.0 přijde v srpnu 2021
Tvůrci Blenderu představili v návaznosti na velkou podporu verze 2.80 a celý cyklus 2.8× nový návrh verzování programu. Základem je vydávání LTS verze jednou ročně a nové hlavní verze jednou za dva roky. V důsledku toho by se první takovou LTS…
David Ježek
4. 3. 2020
GIMP 2.10.18 s vylepšeními na všech frontách
Kvůli kritické chybě GIMP přeskočil verzi 2.10.16 a tak nová osmnáctka přináší větší porci novinek. Mezi nimi tvůrci vyzdvihují seskupování nástrojů v základu, kompaktnější a lépe použitelný styl posuvníků, výrazně přehlednější náhled transformací…
David Ježek
25. 2. 2020
Vyšla Mesa 20.0 s nový výchozím ovladačem pro Intel
Ve středu vyšla nová verze knihovny pro 3D zobrazování Mesa 20.0. Ovladačem pro integrovanou grafickou kartu Intel Broadwell (Gen8) a novější je ve výchozím stavu rychlejší Galium3D. Starý ovladač i965 je stále potřeba pro Haswell a starší. Ručně…
Jan Fikar
21. 2. 2020
Nové patche Intelu řešící chyby GPU v procesorech Ivy Bridge/Haswell
Grafická jádra 7./7.5. generace v procesorech rodin Ivy Bridge a Haswell (obě 22nm) mají nadále přetrvávající problém s tím, že záplaty na chyby („iGPU Leak“) obsažené v hardwaru výrazně snižují výkon těchto GPU (CVE-2019–14615). Na konci ledna…
David Ježek
19. 2. 2020
Vyšlo Rawtherapee 5.8 s lepším doostřením fotografií
Na světě je nová verze nástroje Rawtherapee. Novinek oproti 5.7 není mnoho, přesto však potěší. Tvůrci implementovali nástroj pro automatickou obnovu detailů danou difrakcí / neostrostí objektivu. Capture Sharpening se nachází v záložce „RAW“ a do…
David Ježek
5. 2. 2020
Valve ACO pomáhá s výkonem starších grafických karet AMD
Valve již nějakou dobu pracuje na ACO (AMD Compiler), který je rychlejší alternativou LLVM shader kompileru, a spolupracuje s ovladačem RADV. ACO je součástí knihovny Mesa. Server Phoronix přinesl test ACO na 8 let starých grafických kartách GCN…
Jan Fikar
31. 1. 2020
Intel záplatuje bezpečnostní díry v GPU od Ivy Bridge (2012) po Coffee Lake (2017)
Do Linuxu míří patch na chybu CVE-2019–14615 týkající se možnosti získání dat z GPU Intel Gen9 (Gen8 se chyba netýká) při lokálním přístupu útočníka. Oprava spočívá v tom, že je mazán stav všech výpočetních jednotek GPU (Intel je značí EU –…
David Ježek
15. 1. 2020
NVIDIA vydala nový binární ovladač pro staré karty
NVIDIA vydává svoje nové binární ovladače většinou jen pro nové karty a staré zanedbává. Před Vánoci však vyšel ovladač 340.108, který podporuje i staré karty, například 11 let starou GeForce 9800 a 13 let starou GeForce 8800 GTX. Ovladač by měl…
Jan Fikar
27. 12. 2019
Hlasujte pro obrázek Inkscape 1.0
Pomalu se blíží vydání ostré finální verze vektorového editoru Inkscape 1.0 a tak tvůrci nechávají hlasovat o grafice, která jej bude reprezentovat na stránce O programu („About“). Vybírat lze ze 124 návrhů od 96 různých autorů, přičemž hlasování…
David Ježek
20. 11. 2019
Vývojová verze darktable 3.0 k dispozici
Řadu měsíců jakoby se na poli darktable nic zásadního nedělo. Tvůrci ale pilně pracovali nikoli na aktualizaci řady 2.x, ale rovnou nové velké verzi 3.0. Její „nultý kandidát“ je nyní k dispozici. Přináší náhled na kompletně přepracované GTK/CSS…
David Ježek
5. 11. 2019
Mesa 19.3 přinese dekódování 8k videa na budoucích GPU AMD
Příští verze 19.3 projektu Mesa se dostává do fáze, kdy už vývojáři nebudou přidávat nové vlastnosti, ale ladit ostré vydání. V rámci devatenáct-trojky se jako vždy objeví více zajímavých věcí, v táboře AMD z něj vyčuhuje zejména podpora dekódování…
David Ježek
31. 10. 2019
Do Mesa 19.3 míří další kód pro Intel Gen12 GPU
Grafické procesory 12. generace u Intelu, tedy nejen Tiger Lake, ale i dlouze očekávané grafiky Intel Xe, dostávají další várku podpory v Mesa 19.3. Přicházejí současně s podporou chystanou pro budoucí jádro Linux 5.5, tedy plně v duchu Intelovy…
David Ježek
29. 10. 2019
Adobe odstřihl zákazníky z Venezuely
Zákazníci z Venezuely, kteří si platí služby v rámci Adobe Creative Cloud, k nim ztrácejí přístup. Jde o důsledek nařízení amerického presidenta Trumpa (Executive Order 13884), které reaguje na vývoj v této zemi, kde nyní Adobe, stejně jako mnoho…
David Ježek
11. 10. 2019
Nvidia se stává významným sponzorem Blenderu
Nvidia se přidává k Blender Foundation Development Fund na úrovni Patron, což znamená sponzorování částkou nejméně 120 tisíc eur ročně. Díky tomu mohou na Blenderu pracovat dva další vývojáři na plný úvazek. Připomeňme, že nedávno vydaná verze…
David Ježek
8. 10. 2019
digiKam 6.3.0 přináší nový plugin GMic-Qt
Od vydáním digiKam 6.1.0 byla otevřena možnost pro externí příspěvky do systému pluginů tohoto správce/editoru fotografií. Nyní s vydáním 6.3.0 přichází do digiKamu první externí nástroj, kterým není nic menšího, než GMic-Qt (framwork GREYC's Magic…
David Ježek
17. 9. 2019
RawTherapee 5.7 přináší nejen podporu filmových negativů
Po necelých pěti měsících od vydání verze 5.6 přichází multiplatformní RAW developer RawTherapee s novou verzí. Na první pohled je sice novinek málo, ale tento program zkrátka zraje jak víno.
David Ježek
13. 9. 2019
Doba čtení:
3 minuty
Intel nastiňuje revoluční Gen12 GPU 10nm generace Tiger Lake
Přespříští generace grafik Intel nebude jen tuctová aktualizace opírající se o mírná evoluční zlepšení a zvýšení počtu výpočetních jednotek. Po Gen11 totiž přijde něco, co v Intelu lze označit za revoluci. Grafiky Gen12, které přijdou…
David Ježek
10. 9. 2019
Praktické ukázky možností aplikace Mandelbulber při tvorbě animací
Ve třetím a současně i posledním článku o aplikaci Mandelbulber si ukážeme tvorbu animací v tomto pravděpodobně nejpropracovanějším nástroji určeném pro vykreslování trojrozměrných fraktálů i jejich animací.
Pavel Tišnovský
29. 8. 2019
Doba čtení:
27 minut
Šéf Nvidie: kupovat grafiku bez raytracingu je šílenství
Jen-Hsun Huang před pár dny vypustil z úst další z hlášek, které vejdou do dějin. Dle jeho slov je šílenství kupovat v tomto roce grafiku, která neumí raytracing. Názor šéfa Nvidie je samozřejmě jen marketingovou podporou prodeje aktuální generace…
David Ježek
20. 8. 2019
Nové high-level 3D API se jmenuje Qt Quick 3D
Společně s vizemi pro příští velkou verzi 6.x toolkitu Qt představila The Qt Company i nové vysokoúrovňové aplikační rozhraní pro 3D grafiku pojmenované Qt Quick 3D. Jeho výhodou pro tvůrce je, že pro tvorbu 3D obsahu nepotřebují žádný externí…
David Ježek
15. 8. 2019
Praktické ukázky možností aplikace Mandelbulber při tvorbě 3D fraktálů
Ve druhém článku o aplikaci Mandelbulber si ukážeme některé další možnosti tohoto pravděpodobně nejpropracovanějšího nástroje určeného pro vykreslování trojrozměrných fraktálů i jejich animací.
Pavel Tišnovský
15. 8. 2019
Doba čtení:
28 minut
NVIDIA začala zveřejňovat dokumentaci ke svým GPU
Již v roce 2013 NVIDIA slíbila, že zveřejní dokumentaci svých GPU, aby pomohla otevřenému ovladači nouveau. Nyní tak již učinila a zveřejnila na GitHubu pod licencí MIT část dokumentace hardwarového rozhraní svých GPU. Zatím není zveřejněno vše…
Jan Fikar
9. 8. 2019
Vykreslování a animace trojrozměrných fraktálů v aplikaci Mandelbulber
Dnes se seznámíme s možná nejpropracovanější aplikací pro vykreslování trojrozměrných fraktálů i jejich animací. Program nazvaný Mandelbulb je dostupný i pro Linux, a také jeho zdrojové kódy.
Pavel Tišnovský
8. 8. 2019
Doba čtení:
28 minut
Asus představil LCD a OLED monitory s Dolby Vision pro PC
Velmi neobvyklé monitory míří na trh od Asusteku. Firma letos na CESu monitory s certifikací HDR systému Dolby Vision ukázala, nyní si jich tedy již dočkáme. Větší 32palcový model PA32UCX využívá standardní IPS LCD panel s rozlišením 3840×2160,…
David Ježek
6. 8. 2019
Vydán Blender 2.80 s přepracovaným rozhraním
Na světě je očekávaná nová verze 3D animačního programu Blender. Jak je u něj zvykem, jednou z hlavních novinek je to, že tvůrci opět totálně překopali uživatelské rozhraní, které – věřme jim – je opět o dost efektivnější a po zacvičení se s ním…
David Ježek
31. 7. 2019
241
–
270
/
1 574
První strana
Předchozí strana
7
8
9
10
11
20
30
Následující strana
Poslední strana