Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Grafika
Grafika
Tvorba a úprava grafiky.
211
–
240
/
1 574
První strana
Předchozí strana
6
7
8
9
10
20
30
Následující strana
Poslední strana
Sjednocení pro EDID informace na Waylandu na obzoru
Parsování EDID dat (Extended Display Identification Data) na systémech běžících na Waylandu je momentálně chaos. Každý si to dělá trochu jinak a neexistuje na Linuxu jednotná knihovna, která by usnadnila existenci. Nově však vznikla výzva na…
David Ježek
7. 4. 2021
digiKam 7.2.0 s novým modelem rozpoznávání tváří
Po roce vývoje vychází nová verze oblíbeného nástroje pro fotografie digiKam. Přináší vylepšený nástroj pro hromadné přejmenování, vylepšenou správu alb (filtrovací engine byl opraven, takže dotazy netrvají tak dlouho jako dosud) či podporu…
David Ježek
30. 3. 2021
FreeCAD 0.19 s Pythonem 3 a Qt5
Open source program pro 3D projektování CAD (computer-aided design) FreeCAD vyšel v sobotu ve verzi 0.19. Byl dokončen přechod z Pythonu 2 na Python 3 a také z Qt4 na Qt5. Opravena byla spousta chyb. Vylepšená byla navigační kostka, vylepšené je…
Jan Fikar
22. 3. 2021
Představena grafická karta AMD Radeon RX 6700 XT
Ve středu AMD představilo další grafickou kartu s RDNA 2 a to Radeon RX 6700 XT. Jde o nejslabší RDNA 2 kartu určenou pro hráče s 1440p rozlišením. Oproti svým sestrám má místo 16 GB GDDR6 jen 12 GB GDDR6 paměti. Výhodou je, že má menší spotřebu a…
Jan Fikar
5. 3. 2021
AMD FreeSync pro HDMI se objevilo v open source ovladačích
Ovladač grafických karet AMD podporuje již nějakou dobu FreeSync pro DisplayPort. Jde o přenos obrazu do zobrazovacího zařízení s proměnnou frekvencí, což odstraňuje problémy například s roztržením obrazu. U HDMI byla situace složitější,…
Jan Fikar
1. 2. 2021
Nová verze Nouveau 1.0.17 pro X.Org Driver po dvou letech
Dva roky uběhly od chvíle, kdy byla vydána poslední verze ovladače nouveau 1.0.16. Tento projekt svým tempem vývoje spíše připomíná X.Org samotný (v jeho případě ale za to může Nvidia, ne obecný odklon zájmu, který postihl Xka), avšak nyní se…
David Ježek
27. 1. 2021
GIMP 2.99.4, další část prací na verzi 3.0 hotova
Nová vývojová verze grafického editoru GIMP už nenabízí tolik novinek jako předchozí, ale spíše stabilizuje prvky, které do GIMPu poslední dobou přišly. Jak sami tvůrci hned na úvod zmiňují, příští vývojové verze řady 2.99 už budou hlavně…
David Ježek
29. 12. 2020
darktable 3.4.0 přináší barevný prostor JzCzHz
Změny nové verze darktable se odehrály mimo jiné na úrovni uživatelského rozhraní. Nová verze tak přináší podporu seskupování modulů a vytváření vlastních skupin modulů. Řada skupin je předdefinována (default, minimal, scene-referred,…
David Ježek
29. 12. 2020
Intel připravuje podporu pro Xe HP jakožto Gen12.5 GPU
První procesory Intel s grafickým jádrem Xe, resp. Gen12, jsou na světě (generace Tiger Lake / Rocket Lake). S touto architekturou ale Intel míří výhledově i na jiné segmenty, včetně výpočetních / serverových řešení. Variantu Xe HP (velké GPU pro…
David Ježek
2. 12. 2020
Glimpse hodnotí první rok existence
Grafický editor Glimpse, fork GIMPu, má za sebou rok od první verze. Glimpse Image Editor 0.1.0 vyšel 21. listopadu 2019. Tvůrci tak nyní hodnotí, jak se jim daří plnit cíle projektu. Všechny primární cíle byly splněny (změna jména, změna loga,…
David Ježek
25. 11. 2020
Od prvého vydania programu GIMP uplynulo 25 rokov
Dňa 21. novembra 1995 bola Petrom Mattisom zaslaná prvá správa o vydaní nového programu GIMP (General Image Manipulation Program). Bola to prvá verejná betaverzia tohoto programu (0.5), ktorá v priebehu nasledujúcich troch mesiacov dostala skoro…
mpro
21. 11. 2020
Test AMD RX 6800 XT proti NVIDIA RTX 3080
Ve středu AMD začalo prodávat grafické karty řady Radeon RX 6800 a současně se objevily testy těchto grafických karet, které jsou srovnávány s grafickými kartami NVIDIA RTX 3000. Nejčastěji se srovnává RTX 3080 s 10 GB paměti a cenou 700 dolarů a…
Jan Fikar
20. 11. 2020
WebP 2: experimentální nástupce formátu WebP
Obrazovému formátu WebP od Google je již 10 let, ale zatím nedosáhl velké popularity. Teprve nedávno byla podpora WebP přidána do Firefoxu. Přesto Google pracuje na nástupci WebP 2. O víkendu se objevil repozitář libwebp2. Použití nové knihovny je…
Jan Fikar
16. 11. 2020
Intel oznámil samostatnou grafickou kartu Iris Xe MAX, měla by se objevit během pár týdnů v noteboocích
Intel v sobotu představil samostatnou grafickou kartu Iris Xe MAX. Měla by se již v průběhu několika týdnů objevit v noteboocích Acer Swift 3×, Asus VivoBook Flip TP470 a Dell Inspiron 15 7000 2-in-1. Iris Xe MAX má 96 výpočetních jednotek…
Jan Fikar
2. 11. 2020
Krita 4.4.0 vylepšuje vyplnění vrstev vzorem
O něco později než bylo v plánu vychází nová verze grafického editoru Krita 4.4.0. Přináší například podporu vícevláknového zpracování funkce Vyplnit vrstvu. Vzory pro vyplnění vrstvy lze nyní transformovat (včetně otočení vzoru). Nová předvolba…
David Ježek
14. 10. 2020
GIMP 2.10.22 podporuje AVIF
Zatímco na bitmapovém editoru GIMP 3 se stále ještě pracuje, ve středu vyšel GIMP 2.10.22. Hlavní novinkou je podpora importu i exportu otevřeného obrazového formátu AVIF (AV1 Image Format). Ten je například možné používat od letošního srpna…
Jan Fikar
9. 10. 2020
Autodesk Animator: legendární program stojící za zrodem multimediálních PC
Jednou z prvních aplikací, které ukázaly, že i platforma (IBM) PC umožňuje zpracování multimediálních dat, je slavný Autodesk Animator naprogramovaný Jimem Kentem. Tato aplikace z roku 1989 v mnoha ohledech překročila svoji dobu.
Pavel Tišnovský
8. 10. 2020
Doba čtení:
24 minut
digiKam 7.1 přináší lepší podporu Canon CR3
Nová verze komplexního nástroje pro fotografy digiKam potěší zejména majitele novějších přístrojů Canon, kde výrobce již nasadil RAW formát CR3. digiKam 7.1.0 jej konečně podporuje včetně metadat, pro která tvůrci museli použít upravený kód…
David Ježek
9. 9. 2020
Představeny grafické karty NVIDIA RTX 3000, překvapí cenou
V úterý byly představeny grafické karty pro hraní her NVIDA RTX 3090, 3080 a 3070. Jsou založeny na nové architektuře Ampere a vyrobeny 8nm technologií Samsung. Nejprve se v prodeji objeví 3080 již 17. září s cenou kolem 700 dolarů a s výkonem…
Jan Fikar
4. 9. 2020
Podrobnější shrnutí toho, co chybí pro GIMP 3.0
Jaké věci musejí vývojáři dodělat, aby bylo možné vydat GIMP 3.0, lze rychle vyčíst z roadmapy projektu. Konkrétně se ještě pracuje na portaci kódu do GTK 3, správě rozšíření, vylepšení animací a změnách protokolu pro skripty/plug-iny. Těšit se pak…
David Ježek
1. 9. 2020
Blender 2.90: nejen Intel Embree a Nvidia OptiX
Nová verze 3D animačního programu Blender navazuje na tak trochu přelomovou řadu 2.8 (kde verze 2.83 je aktuální LTS) řadou novinek. Vylepšení se dočkaly komponenty jako EEVEE, Cycles, sculpt, VR, anomace, modelování, UV úpravy atd. Program nyní…
David Ježek
1. 9. 2020
Nvidia potvrzuje 12pin PCIe a obří rozměry referenční GeForce RTX 3090
Minimálně referenční varianta GeForce RTX 3090 skutečně ponese nový zmenšený 12pin PCIe konektor přídavného napájení. Zdali jej použijí i výrobci u nereferenčních modelů, zatím není jasné, jistě ale lze očekávat v balení karet s 12pinem příslušné…
David Ježek
27. 8. 2020
Glimpse 0.2.0 staví na GIMPu 2.10.18
Na světě je další vývojová verze grafického editoru Glimpse. Připomeňme, že jde o projekt stavějící na základech GIMPu s dalšími vylepšeními, vše jsme podrobněji rozebírali při ohlášení projektu. Nová verze tedy jako základ používá aktuální GNU…
David Ježek
27. 8. 2020
Google již brzy umožní zobrazovat ve výsledcích vyhledávání obrázků jejich licenci
Společnost Google nastínila změnu, která již brzy potká zobrazení výsledků vyhledávání obrázků v jeho vyhledávači. Provozovatelé webů, z nichž vyhledávač náhledy přebírá, budou moci v kódu specifikovat detailněji licenci k obrázkům / fotografiím,…
David Ježek
19. 8. 2020
PhotoGIMP, úprava GIMPu více do podoby Photoshopu
Historie se opakuje, na světě je úprava pro GIMP 2.10, která změní jeho rozhraní do podoby odpovídající Adobe Photoshopu. Nejde o GIMPShop, ale PhotoGIMP. Projekt se snaží vyjít vstříc lidem (mj. fotografům), kteří přecházejí na Linux z jiného OS,…
David Ježek
24. 6. 2020
Inkscape 1.0: vektorový editor vyvíjený již 15 let
Pokud se pohybujete ve světě vektorové grafiky, víte, že je zde poměrně „našlapaný“ segment editorů. Samá zvučná jména – Adobe, Corel, Sketch nebo Affinity. Má Inkscape vůbec šanci?
Svatopluk Vít
28. 5. 2020
Doba čtení:
6 minut
Krita 4.3 Beta s dvěma tisíci změnami
Na světě je zkušební beta verze grafického editoru Krita 4.3, která přináší, dle slov tvůrců, oproti verzi 4.2.9 více než 2000 změn vzniklých za zhruba 1 rok vývoje. Změny se odehrály v systému animací, objevují se nové filtry (palettize, high…
David Ježek
5. 5. 2020
Po třech letech vývoje je k dispozici Inkscape 1.0
Dnes se na domovské stránce projektu Inkscape objevilo oznámení o vydání finální verze 1.0 po třech letech intenzivního vývoje. Jedná se o pokročilý vektorový editor šířený pod licencí GNU GPL. K dispozici je ve více než dvaceti jazycích, češtinu…
Svatopluk Vít
4. 5. 2020
Vyšlo OpenCL 3.0, je založené na OpenCL 1.2
Dnes The Khronos Group vydalo provizorní specifikaci OpenCL 3.0. Provizorní znamená, že vývojáři a komunita může nové OpenCL připomínkovat na GitHubu ještě před oficiálním vydáním. Nové OpenCL 3.0 je založené na OpenCL 1.2. Všechny funkce OpenCL…
Jan Fikar
27. 4. 2020
Blend2D nyní nabízí vícevláknový rendering
Blend2D je open-source knihovna, která si klade za cíl co nejvíc optimalizovat softwarové vykreslování 2D grafiky. Knihovna nabízí např. rychlý analytický rasterizer, SIMD optimalizace a JIT kompilaci. Nová beta verze přináší počáteční podporu pro…
cc
18. 4. 2020
211
–
240
/
1 574
První strana
Předchozí strana
6
7
8
9
10
20
30
Následující strana
Poslední strana