Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Python
Python
391
–
420
/
707
První strana
Předchozí strana
11
12
13
14
15
16
17
Následující strana
Poslední strana
Naučte se Python na našich kurzech
Přijďte se naučit jazyk, kde se můžete soustředit na problém – jednoduchý, flexibilní, přesto mocný. Ne nadarmo se o Pythonu říká, že je to spustitelný pseudokód. Připravili jsme pro vás trojlístek školení: Základy Pythonu 3 (8. října), Pokročilý…
Redakce
3. 10. 2018
Python odstraní urážlivé výrazy master a slave
Guido van Rossum odstoupil z vedení Pythonu před dvěma měsíci. Nyní však byl povolán zpět, aby rozhodl ve věci politicky nekorektního jazyka. Jde o výrazy „master“ a „slave“. Victor Stinner z Red Hatu minulý týden navrhl je zaměnit slovy „parent“…
Jan Fikar
14. 9. 2018
Python je třetím nejpoužívanějším jazykem, před ním jsou C a Java
Podle aktuálního žebříčku TIOBE je Python třetím nejpoužívanějším programovacím jazykem. Rozšířenější jsou už jen C a Java, naopak za Pythonem jsou C++ a Visual Basic .NET. Podle tvůrců žebříčku je dnes Python všudypřítomný, pro výuku i vědu ho…
Petr Krčmář
5. 9. 2018
Knihovna Jedi: doplňování kódu a statická analýza kódu v Pythonu (dokončení)
Ve druhé části článku o knihovně Jedi si ukážeme další funkce dostupné při statické analýze zdrojových kódů napsaných v Pythonu. Samozřejmě nezapomeneme na ukázku propojení knihovny Jedi s textovým editorem Atom a taktéž s modulem určeným pro slavný Emacs.
Pavel Tišnovský
23. 8. 2018
Doba čtení:
31 minut
Knihovna Jedi: doplňování kódu a statická analýza kódu v Pythonu
V dnešním článku se seznámíme s knihovnou Jedi určenou pro implementaci automatického doplňování kódu i pro statickou analýzu zdrojových kódů psaných v Pythonu. Popíšeme si i plugin jedi-vim integrující Jedi do Vimu.
Pavel Tišnovský
21. 8. 2018
Doba čtení:
24 minut
Použití knihovny MoviePy při úpravách a filtraci videa
Ve čtvrtém článku o knihovně MoviePy si ukážeme, jakými způsoby je možné programově upravovat videa, a to včetně aplikace různých typů filtrů poskytovaných touto knihovnou.
Pavel Tišnovský
9. 8. 2018
Doba čtení:
25 minut
Tvorba textového uživatelského rozhraní s knihovnou prompt_toolkit: ovládací prvky (widgety)
Pátá část miniseriálu o tvorbě aplikací s textovým uživatelským rozhraním založeným na knihovně prompt_toolkit je věnována popisu všech zbývajících ovládacích prvků TUI, a to samozřejmě včetně menu a nástrojových pruhů.
Pavel Tišnovský
7. 8. 2018
Doba čtení:
32 minut
Využití knihovny Pygments (nejenom) pro obarvení zdrojových kódů: vlastní filtry a lexery
Ve druhé části článku o knihovně Pygments si řekneme, jak navrhnout vlastní filtry určené pro zpracování proudu tokenů. Dále si ukážeme vytvoření nových lexerů, popř. úprav lexerů, které jsou již v Pygments implementovány.
Pavel Tišnovský
26. 7. 2018
Doba čtení:
35 minut
Tvorba TUI s knihovnou prompt_toolkit: aplikace s celoobrazovkovým rozhraním
Čtvrtý článek o knihovně prompt_toolkit je věnován popisu způsobu deklarace textového uživatelského rozhraní (TUI) se základními ovládacími prvky rozmístěnými na ploše terminálu s využitím takzvaných správců rozložení.
Pavel Tišnovský
24. 7. 2018
Doba čtení:
32 minut
Využití knihovny Pygments (nejenom) pro obarvení zdrojových kódů
Dnes se seznámíme se základními vlastnostmi knihovny Pygments, kterou je možné použít pro obarvení zdrojových kódů, konfiguračních souborů atd. Tato knihovna obsahuje podporu pro přibližně 300 jazyků a desítku výstupních formátů.
Pavel Tišnovský
19. 7. 2018
Doba čtení:
25 minut
Návrh výměny AWK za Python v GCC
Martin Liška ze SUSE navrhuje, aby v rámci GCC byla přidána podpora skriptovacích jazyků a konkrétně pak skriptování v Pythonu. Stávající systém využívající AWK skripty shledává z hlediska realizace změn velmi nepříjemým. Zdali má návrh šanci na…
David Ježek
18. 7. 2018
Tvorba textového rozhraní s knihovnou prompt_toolkit: základní prvky TUI
Ve třetím článku o knihovně prompt_toolkit se seznámíme s formátováním textu, volitelně i se zvýrazněním syntaxe. Posléze si popíšeme i všechny standardní dialogy, které mohou tvořit součást textového rozhraní aplikací.
Pavel Tišnovský
17. 7. 2018
Doba čtení:
25 minut
Zakladatel Pythonu Guido van Rossum odstoupil
Po téměř 30 letech se zakladatel a „Benevolent Dictator For Life“ (BDFL) Pythonu Guido van Rossum rozhodl zcela odstoupit z rozhodovacího procesu. Důvodem je jednak věk (62) a poté problémy, které provázelo prosazení PEP 572 Assignment Expressions…
Jan Fikar
13. 7. 2018
Tvorba aplikací s textovým uživatelským rozhraním založeným na knihovně prompt_toolkit
Ve druhém článku o knihovně prompt_toolkit se budeme zabývat pokročilejšími nastaveními řádky. Ukážeme si zápis víceřádkového textu, použití externího editoru, validaci dat při jejich zadávání a nástrojové pruhy (TUI).
Pavel Tišnovský
12. 7. 2018
Doba čtení:
26 minut
Tvorba aplikací s příkazovým řádkem v Pythonu s knihovnami GNU Readline a prompt_toolkit
Python ve své základní knihovně obsahuje funkci pro čtení dat zapsaných na standardní vstup. Pro plnohodnotné aplikace s příkazovým řádkem (GNU Octave atd.) je však nutné použít uživatelsky přívětivější řešení.
Pavel Tišnovský
10. 7. 2018
Doba čtení:
24 minut
Python 3.7 přináší zabudovaný breakpoint, automatické UTF-8 a přesnější počítání času
Včera, vyšla nová verze programovacího jazyka Python, respektive jeho interpretru CPython: Python 3.7.0. Verze přináší řadu novinek, mezi ty nejzajímavější patří zabudovaný breakpoint(), Data Classes, přesnější počítání času, optimalizace startu…
Miroslav Hrončok
28. 6. 2018
Projekt Numba aneb další přístup k překladu Pythonu do nativního kódu
Po představení projektů RPython a Cython se zaměříme na další nástroj určený pro překlad zdrojových kódů z Pythonu do nativního kódu (či dokonce pro GPU). Tento nástroj se jmenuje Numba, má snadné použití a JIT překlad.
Pavel Tišnovský
28. 6. 2018
Doba čtení:
23 minut
Praktické použití nástroje Cython při překladu Pythonu do nativního kódu
Dnes se seznámíme s dalšími vlastnostmi Cythonu, které nám umožní provádět různé optimalizace kódu. Ukážeme si výslednou podobu programu pro výpočet Mandelbrotovy množiny, jehož rychlost bude srovnatelná s céčkovou variantou.
Pavel Tišnovský
26. 6. 2018
Doba čtení:
28 minut
RPython vs Cython aneb dvojí přístup k překladu Pythonu do nativního kódu
Dnes se seznámíme s omezeními, s nimiž je nutné počítat při použití projektu RPython. Dále se seznámíme s vlastnostmi Cythonu a porovnáme výpočetní výkon aplikací vytvořených RPythonem i Cythonem s klasickými interpretry Pythonu.
Pavel Tišnovský
21. 6. 2018
Doba čtení:
31 minut
Reakce na události v GUI deklarované v jazyku QML a PySide 2
V dnešní části seriálu o tvorbě rozhraní s Pythonem a frameworkem PySide (přesněji PySide 2) se seznámíme s dalšími možnostmi reakcí na události, které vzniknou v okně či dialogu deklarovaném v jazyku QML.
Pavel Tišnovský
19. 6. 2018
Doba čtení:
24 minut
RPython: překvapivě výkonný dialekt Pythonu, na němž je založen PyPy
S alternativní implementací Pythonu nazvanou PyPy se již pravděpodobně přímo či nepřímo setkal každý vývojář, který tento jazyk používá. Projekt PyPy je mj. založen na transpřekladači RPythonu, který si představíme.
Pavel Tišnovský
14. 6. 2018
Doba čtení:
26 minut
Jazyk QML (Qt Modeling Language) a PySide 2
V dnešní části seriálu o tvorbě aplikací s GUI v Pythonu s využitím frameworku PySide si ukážeme další možnosti nabízené jazykem QML. Oproti předchozí části se však zaměříme na PySide2, Qt 5 a tím pádem i na novější verzi QML.
Pavel Tišnovský
12. 6. 2018
Doba čtení:
24 minut
Použití MoviePy společně s knihovnou Vapory a raytracerem POV-Ray
Dnes spojíme dvě témata, kterým jsme se věnovali v předchozích týdnech. Jednalo se o knihovnu MoviePy určenou pro manipulaci a vytváření video souborů a o knihovnu Vapory, která umožňuje deklarovat 3D scény pro raytracer POV-Ray.
Pavel Tišnovský
7. 6. 2018
Doba čtení:
33 minut
PuDB: výkonný debugger pro Python s retro uživatelským rozhraním
Už jsme se seznámili s několika debuggery určenými i pro ladění aplikací naprogramovaných v Pythonu. Prozatím jsme se nezmínili o debuggeru PuDB s rozhraním, které jako by z oka vypadlo slavnému Turbo Debuggeru.
Pavel Tišnovský
5. 6. 2018
Doba čtení:
19 minut
Projekt Vapory: kombinace možností Pythonu a POV-Raye
V dnešním článku se seznámíme s projektem Vapory. Jedná se o knihovnu určenou pro Python, která umožňuje popis 3D scén pro raytracer POV-Ray přímo v Pythonu, což možnosti POV-Raye do značné míry rozšiřuje.
Pavel Tišnovský
31. 5. 2018
Doba čtení:
21 minut
Python zřejmě umožní bezpečnostním nástrojům vidět, co dělá za běhu
V Pythonu byla navržena nová vlastnost PEP (Python Enhancement Proposal) 551, která umožní bezpečnostním nástrojům vidět potenciálně nebezpečné operace za běhu. Navržena jsou zatím dvě rozhraní. Audit Hook API bude varovat při některých operacích a…
Jan Fikar
29. 5. 2018
Možnosti nabízené jazykem Hy: moderním dialektem LISPu určeným pro Python VM
Ve druhé části článku o jazyku Hy si ukážeme jak použití některých typicky LISPovských technik, tak i možnosti velmi dobře navržené kooperace mezi Hy a Pythonem. Také si ukážeme, jak lze Hy přeložit do Pythonu 2 i 3.
Pavel Tišnovský
29. 5. 2018
Doba čtení:
31 minut
Jazyk QML (Qt Modeling Language) a PySide
Minule jsme si ukázali použití souborů UI s deklarací grafického rozhraní. Ovšem programátoři používající Python společně s PySide mají ještě jednu možnost – využít jazyk QML neboli Qt Modeling Language.
Pavel Tišnovský
24. 5. 2018
Doba čtení:
28 minut
Použití UI souborů s popisem formulářů ve frameworku PySide
V již dvacátém článku o frameworku PySide si ukážeme, jak je možné použít takzvané UI soubory, které obsahují deklarativní popis formulářů či ovládacích prvků (widgetů). Tyto soubory je možné vytvářet například v Qt Creatoru.
Pavel Tišnovský
17. 5. 2018
Doba čtení:
28 minut
Použití MoviePy společně Matplotlibem pro tvorbu animovaných grafů (dokončení)
Dnes dokončíme téma, kterému jsme se věnovali minule. Ukážeme si, jak lze s využitím knihoven MoviePy + Matplotlib vytvořit animované průběhy funkcí využitelné mj. i při výuce. Také se seznámíme s modulem Animation.
Pavel Tišnovský
15. 5. 2018
Doba čtení:
32 minut
391
–
420
/
707
První strana
Předchozí strana
11
12
13
14
15
16
17
Následující strana
Poslední strana