Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Python
Python
421
–
450
/
707
První strana
Předchozí strana
12
13
14
15
16
17
18
Následující strana
Poslední strana
Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide (dokončení)
V dnešním článku o frameworku PySide se podruhé budeme zabývat způsobem použití formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Minule jsme si řekli, jak se SVG vykresluje, dnes si ukážeme mj. i způsob jeho tvorby pomocí třídy QSvgGenerator.
Pavel Tišnovský
10. 5. 2018
Doba čtení:
41 minut
Česká Python konference bude již za měsíc, prodává lístky
Každoroční české setkání příznivců jazyka Python, konference PyCon CZ, se bude konat 1. až 3. června v Praze, konkrétně ve smíchovské MeetFactory. Hlavními hosty jsou letos Karen M. Sandler, Van Lindberg, Flavio Percoco & Nick Lang, Sam…
Jan Javorek
6. 5. 2018
Použití MoviePy společně s Matplotlibem pro tvorbu animovaných grafů
Ve druhé části článku o knihovně MoviePy si ukážeme, jak s využitím kombinace knihoven MoviePy + Matplotlib vytvořit animované grafy. Nejedná se jen o pouhé efekty, animované grafy lze využít pro zobrazení složitějších funkcí.
Pavel Tišnovský
3. 5. 2018
Doba čtení:
31 minut
Python a simulácia elektronických obvodov
V príspevku ukážeme možnosť využitia Pythonu pre tvorbu prostredia na riešenie simulačných úloh z oblasti elektroniky. Vlastnosti kooperácie programov gschem, gnetlist, ngspice a matplotlib ukážeme na príkladoch.
Peter Fabo
2. 5. 2018
Doba čtení:
14 minut
Použití nástroje Radon pro zjištění cyklomatické složitosti zdrojových kódů
Dnes si popíšeme vlastnosti nástroje Radon, který je určen pro zjišťování metrik zdrojových kódů napsaných v Pythonu. Mezi metriky zjišťované tímto nástrojem patří především cyklomatická složitost (CC) a index udržovatelnosti (MI).
Pavel Tišnovský
26. 4. 2018
Doba čtení:
23 minut
Programová tvorba a nelineární editace videa s využitím knihovny MoviePy
Dnes si popíšeme možnosti knihovny MoviePy, která umožňuje programovou tvorbu videa a třeba i animovaných gifů. Kromě toho ji lze použít i pro nelineární editaci videa: aplikaci efektů, práci s titulky a podobně.
Pavel Tišnovský
24. 4. 2018
Doba čtení:
29 minut
Validace datových struktur v Pythonu (dokončení)
Ve třetí a závěrečné části článku o knihovnách pro validaci složitých datových struktur v Pythonu si ukážeme použití modulu pytest-voluptuous, který pro validaci využívá minule popsanou knihovnu s nezapamatovatelným názvem Voluptuous.
Pavel Tišnovský
19. 4. 2018
Doba čtení:
21 minut
Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave (závěrečná část)
V dnešním článku o knihovně Behave integrující jazyk Gherkin s Pythonem si ukážeme další možnosti, které se nám při psaní testovacích scénářů nabízí. Jedná se například o podporu deklarace víceřádkových textů, trik pro opakování operací atd.
Pavel Tišnovský
17. 4. 2018
Doba čtení:
34 minut
Validace datových struktur v Pythonu (2. část)
Dnes dokončíme popis knihovny Schema a pak se zmíníme o další knihovně určené pro validaci datových struktur. Ta se jmenuje Voluptuous a je založena na podobných principech jako knihovny Schemagic a Schema.
Pavel Tišnovský
12. 4. 2018
Doba čtení:
26 minut
Příští vydání RHEL nahradí Python 2 za Python 3
V příštím vydání distribuce Red Hat Enterprise Linux bude Python 2 nahrazen moderní verzí 3. Uvádí to oficiální dokumentace, konkrétně kapitola týkající se opouštěných funkcionalit: „Python 2 will be replaced with Python 3 in the next Red Hat…
Petr Krčmář
11. 4. 2018
Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave (druhá část)
Ve druhé části článku o knihovně Behave integrující jazyk Gherkin s Pythonem si popíšeme další možnosti, které Gherkin programátorům a testerům nabízí. Jedná se především o možnost deklarace dat s využitím tabulek.
Pavel Tišnovský
10. 4. 2018
Doba čtení:
28 minut
Nejlepší programovací jazyk podle čtenářů Linux Journalu? Python
V anketě čtenářů Linux Journalu o nejlepší programovací jazyk roku 2018 zvítězil opět Python, stejně jako v minulém roce. Druhý je C a třetí C++. Hlasování probíhalo na Twitteru.
Jan Fikar
9. 4. 2018
Validace datových struktur v Pythonu pomocí knihoven Schemagic a Schema
Při vývoji aplikací se mnohdy dostaneme do situace, kdy je nutné validovat datové struktury získávané přes REST API, z dokumentových databází apod. V Pythonu lze pro validaci použít knihovny Schemagic a Schema.
Pavel Tišnovský
5. 4. 2018
Doba čtení:
38 minut
Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave
S jazykem Gherkin navrženým tak, aby se v něm mohly čitelným a přirozeným způsobem psát testovací scénáře, jsme se již setkali v souvislosti s Clojure. Díky existenci knihovny Behave je možné Gherkin použít i v populárním Pythonu.
Pavel Tišnovský
3. 4. 2018
Doba čtení:
29 minut
Dubnové liberecké Pyvo na téma Moje oblíbené
Ve čtvrtek 19. dubna proběhne v Liberci druhé Pyvo, setkání nejen Python programátorů. Na programu budou oblíbené – postupy, programovací jazyky, utility, nebo třeba technologie. Máte-li Liberec po ruce, stavte se a povězte ostatním, co je to vaše…
Ondřej Caletka
1. 4. 2018
Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide
V dnešním článku o frameworku PySide se seznámíme s použitím formátu SVG (Scalable Vector Graphics), a to jak při zobrazování jednotlivých widgetů, tak i při rasterizaci SVG do bitmapového obrázku (QBitmap, QPixmap).
Pavel Tišnovský
27. 3. 2018
Doba čtení:
34 minut
Tvorba GUI v Pythonu: použití kaskádových stylů v PySide
V dnešní části seriálu o tvorbě uživatelského rozhraní v Pythonu si ukážeme některé zajímavé možnosti ovlivnění stylů vykreslování ovládacích prvků, které programátorům nabízí knihovna PySide díky podpoře kaskádových stylů (CSS).
Pavel Tišnovský
20. 3. 2018
Doba čtení:
32 minut
Konfigurace standardních dialogů nabízených knihovnou PySide
Dnes si ukážeme další možnosti konfigurace standardních dialogů, které tato knihovna programátorům nabízí. I když se totiž jedná o standardní dialogy, je u nich možné některé jejich vlastnosti měnit podle potřeb aplikací.
Pavel Tišnovský
6. 3. 2018
Doba čtení:
34 minut
Standardní dialogy v knihovně PySide
Dnes se budeme zabývat způsobem použití standardních dialogů, které je možné v aplikacích využít. Jedná se jak o skutečně základní dialogy (zobrazení zprávy, vstup textu), tak i o dialogy komplikovanější.
Pavel Tišnovský
27. 2. 2018
Doba čtení:
30 minut
Další užitečné ovládací prvky nabízené frameworkem PySide
V popisu widgetů dnes budeme pokračovat. Nejprve si popíšeme použití splashscreenu, pak probereme všechny ovládací prvky založené na obecném posuvníku. Jedná se o scrollbar, klasický posuvník a otočný prvek (dial).
Pavel Tišnovský
20. 2. 2018
Doba čtení:
32 minut
Složitější ovládací prvky ve frameworku PySide: tabulky a stromy
Dnes si popíšeme složitější ovládací prvky, které jsou však v aplikacích poměrně často používány. Jedná se o tabulky představované třídou QTableWidget a o stromy, které naopak vytvoříme z třídy QTreeWidget.
Pavel Tišnovský
13. 2. 2018
Doba čtení:
26 minut
Naučte se Python v našem balíčku tří kurzů (školení)
Přijďte se naučit jazyk, kde se můžete soustředit na problém – jednoduchý, flexibilní, přesto mocný. Ne nadarmo se o Pythonu říká, že je to spustitelný pseudokód. Připravili jsme pro vás trojlístek školení: Základy Pythonu 3 (19. února), Pokročilý…
Redakce
7. 2. 2018
Tvorba GUI v Pythonu s využitím frameworku PySide: widgety pro textový vstup
Dnes si popíšeme další používané ovládací prvky. Zaměříme se na prvky pro vstup jednořádkového nebo víceřádkového textu. Jedná se o widgety QLineEdit a QTextEdit, přičemž druhý prvek lze použít mj. i ve funkci HTML prohlížeče.
Pavel Tišnovský
6. 2. 2018
Doba čtení:
29 minut
První liberecké Pyvo proběhne 14. února
Pyvo zavítalo i do Liberce! Po Brně, Praze, Ostravě, Olomouci a Plzni je tu konečně i setkání programátorů v regionu pod Ještědem. Přijďte 14. února v 18 hodin do Restaurace Depo na Jablonecké ulici. Určitě nahlaste svou účast a pak hlavně přijďte.
Petr Krčmář
30. 1. 2018
GUI v Pythonu s PySide: rastrové operace, vykreslování textů
Dnes dokončíme popis vykreslovacích technik nabízených třídou QPainter. Nejdříve si ukážeme způsob určení oblastí vykreslování a použití bitových masek. Dále se budeme zabývat tzv. ROPs a závěr bude věnován popisu vykreslování textů.
Pavel Tišnovský
30. 1. 2018
Doba čtení:
34 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: použití cest při kreslení 2D scén
V devátém článku o frameworku PySide se budeme zabývat popisem cest (paths), které se v PySide používají pro kreslení složitějších 2D scén mj. s využitím Bézierových křivek a množinových operací aplikovaných na cesty.
Pavel Tišnovský
23. 1. 2018
Doba čtení:
27 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: pokročilejší grafické operace používající třídu QPainter
V již osmém článku věnovaném tvorbě GUI v Pythonu s využitím PySide se zaměříme na další možnosti nabízené třídou QPainter při tvorbě 2D grafiky. Ukážeme si tvorbu štětců, všechny jednoduché 2D entity i práci s polygony.
Pavel Tišnovský
16. 1. 2018
Doba čtení:
38 minut
Python 2 nás opouští, za dva roky skončí podpora, distribuce už ho odsouvají
Python 2 se s námi pomalu loučí, ať už se nám to líbí nebo ne. Vývojáři Pythonu už vyhlásili, že v roce 2020 přestanou jakýmkoliv způsobem starou verzi podporovat. Tvůrci distribucí už ji proto odsouvají do pozadí.
Miro Hrončok
20. 12. 2017
Doba čtení:
7 minut
Tvorba GUI v Pythonu s PySide: přepínací tlačítka a tvorba hlavních oken aplikací
V úvodní části článku si ukážeme použití přepínacích tlačítek (radio buttons), v části druhé způsob deklarace klávesových zkratek pro widgety a v části poslední se budeme zabývat popisem třídy QMainWindow.
Pavel Tišnovský
19. 12. 2017
Doba čtení:
34 minut
Chyby v programovacích jazycích ohrožují bezpečnost aplikací
Pět velmi populárních programovacích jazyků bylo podrobeno bezpečnostním zkouškám. JavaScript, Perl, PHP, Python a Ruby obsahují v různých implementacích vážné bezpečnostní chyby, které ohrožují výsledný kód.
Petr Krčmář
12. 12. 2017
Doba čtení:
3 minuty
421
–
450
/
707
První strana
Předchozí strana
12
13
14
15
16
17
18
Následující strana
Poslední strana