• Články
  • Zprávičky
  • Fórum
  • Podpořte Root
  • Školení
  • Galerie
  • Root do mailu
  • RSS
  • Blogy
  • Knihy
  • Speciály
  • Manuály
  • Licence
  • Jak na Linux
  • Zdroják
    • Hledat

    Root.cz  »  Témata  »  Python

    Python

    421–450 / 709
    První strana Předchozí strana 12 13 14 15 16 17 18 Následující strana Poslední strana
    • Použití UI souborů s popisem formulářů ve frameworku PySide

      Ilustrační obrázek
      V již dvacátém článku o frameworku PySide si ukážeme, jak je možné použít takzvané UI soubory, které obsahují deklarativní popis formulářů či ovládacích prvků (widgetů). Tyto soubory je možné vytvářet například v Qt Creatoru.
      Pavel Tišnovský
      17. 5. 2018
      Doba čtení: 28 minut
    • Použití MoviePy společně Matplotlibem pro tvorbu animovaných grafů (dokončení)

      Ilustrační obrázek
      Dnes dokončíme téma, kterému jsme se věnovali minule. Ukážeme si, jak lze s využitím knihoven MoviePy + Matplotlib vytvořit animované průběhy funkcí využitelné mj. i při výuce. Také se seznámíme s modulem Animation.
      Pavel Tišnovský
      15. 5. 2018
      Doba čtení: 32 minut

    • Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide (dokončení)

      Ilustrační obrázek
      V dnešním článku o frameworku PySide se podruhé budeme zabývat způsobem použití formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Minule jsme si řekli, jak se SVG vykresluje, dnes si ukážeme mj. i způsob jeho tvorby pomocí třídy QSvgGenerator.
      Pavel Tišnovský
      10. 5. 2018
      Doba čtení: 41 minut
    • Česká Python konference bude již za měsíc, prodává lístky

      Ilustrační obrázek
      Každoroční české setkání příznivců jazyka Python, konference PyCon CZ, se bude konat 1. až 3. června v Praze, konkrétně ve smíchovské MeetFactory. Hlavními hosty jsou letos Karen M. Sandler, Van Lindberg, Flavio Percoco & Nick Lang, Sam…
      Jan Javorek
      6. 5. 2018
    • Použití MoviePy společně s Matplotlibem pro tvorbu animovaných grafů

      Ilustrační obrázek
      Ve druhé části článku o knihovně MoviePy si ukážeme, jak s využitím kombinace knihoven MoviePy + Matplotlib vytvořit animované grafy. Nejedná se jen o pouhé efekty, animované grafy lze využít pro zobrazení složitějších funkcí.
      Pavel Tišnovský
      3. 5. 2018
      Doba čtení: 31 minut

    • Python a simulácia elektronických obvodov

      Ilustrační obrázek
      V príspevku ukážeme možnosť využitia Pythonu pre tvorbu prostredia na riešenie simulačných úloh z oblasti elektroniky. Vlastnosti kooperácie programov gschem, gnetlist, ngspice a matplotlib ukážeme na príkladoch.
      Peter Fabo
      2. 5. 2018
      Doba čtení: 14 minut
    • Použití nástroje Radon pro zjištění cyklomatické složitosti zdrojových kódů

      Ilustrační obrázek
      Dnes si popíšeme vlastnosti nástroje Radon, který je určen pro zjišťování metrik zdrojových kódů napsaných v Pythonu. Mezi metriky zjišťované tímto nástrojem patří především cyklomatická složitost (CC) a index udržovatelnosti (MI).
      Pavel Tišnovský
      26. 4. 2018
      Doba čtení: 23 minut
    • Programová tvorba a nelineární editace videa s využitím knihovny MoviePy

      Ilustrační obrázek
      Dnes si popíšeme možnosti knihovny MoviePy, která umožňuje programovou tvorbu videa a třeba i animovaných gifů. Kromě toho ji lze použít i pro nelineární editaci videa: aplikaci efektů, práci s titulky a podobně.
      Pavel Tišnovský
      24. 4. 2018
      Doba čtení: 29 minut
    • Validace datových struktur v Pythonu (dokončení)

      Ilustrační obrázek
      Ve třetí a závěrečné části článku o knihovnách pro validaci složitých datových struktur v Pythonu si ukážeme použití modulu pytest-voluptuous, který pro validaci využívá minule popsanou knihovnu s nezapamatovatelným názvem Voluptuous.
      Pavel Tišnovský
      19. 4. 2018
      Doba čtení: 21 minut
    • Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave (závěrečná část)

      Ilustrační obrázek
      V dnešním článku o knihovně Behave integrující jazyk Gherkin s Pythonem si ukážeme další možnosti, které se nám při psaní testovacích scénářů nabízí. Jedná se například o podporu deklarace víceřádkových textů, trik pro opakování operací atd.
      Pavel Tišnovský
      17. 4. 2018
      Doba čtení: 34 minut
    • Validace datových struktur v Pythonu (2. část)

      Ilustrační obrázek
      Dnes dokončíme popis knihovny Schema a pak se zmíníme o další knihovně určené pro validaci datových struktur. Ta se jmenuje Voluptuous a je založena na podobných principech jako knihovny Schemagic a Schema.
      Pavel Tišnovský
      12. 4. 2018
      Doba čtení: 26 minut
    • Příští vydání RHEL nahradí Python 2 za Python 3

      Ilustrační obrázek
      V příštím vydání distribuce Red Hat Enterprise Linux bude Python 2 nahrazen moderní verzí 3. Uvádí to oficiální dokumentace, konkrétně kapitola týkající se opouštěných funkcionalit: „Python 2 will be replaced with Python 3 in the next Red Hat…
      Petr Krčmář
      11. 4. 2018
    • Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave (druhá část)

      Ilustrační obrázek
      Ve druhé části článku o knihovně Behave integrující jazyk Gherkin s Pythonem si popíšeme další možnosti, které Gherkin programátorům a testerům nabízí. Jedná se především o možnost deklarace dat s využitím tabulek.
      Pavel Tišnovský
      10. 4. 2018
      Doba čtení: 28 minut
    • Nejlepší programovací jazyk podle čtenářů Linux Journalu? Python

      Ilustrační obrázek
      V anketě čtenářů Linux Journalu o nejlepší programovací jazyk roku 2018 zvítězil opět Python, stejně jako v minulém roce. Druhý je C a třetí C++. Hlasování probíhalo na Twitteru.
      Jan Fikar
      9. 4. 2018
    • Validace datových struktur v Pythonu pomocí knihoven Schemagic a Schema

      Ilustrační obrázek
      Při vývoji aplikací se mnohdy dostaneme do situace, kdy je nutné validovat datové struktury získávané přes REST API, z dokumentových databází apod. V Pythonu lze pro validaci použít knihovny Schemagic a Schema.
      Pavel Tišnovský
      5. 4. 2018
      Doba čtení: 38 minut
    • Behavior-driven development v Pythonu s využitím knihovny Behave

      Ilustrační obrázek
      S jazykem Gherkin navrženým tak, aby se v něm mohly čitelným a přirozeným způsobem psát testovací scénáře, jsme se již setkali v souvislosti s Clojure. Díky existenci knihovny Behave je možné Gherkin použít i v populárním Pythonu.
      Pavel Tišnovský
      3. 4. 2018
      Doba čtení: 29 minut
    • Dubnové liberecké Pyvo na téma Moje oblíbené

      Ilustrační obrázek
      Ve čtvrtek 19. dubna proběhne v Liberci druhé Pyvo, setkání nejen Python programátorů. Na programu budou oblíbené – postupy, programovací jazyky, utility, nebo třeba technologie. Máte-li Liberec po ruce, stavte se a povězte ostatním, co je to vaše…
      Ondřej Caletka
      1. 4. 2018
    • Práce s vektorovým formátem SVG ve frameworku PySide

      Ilustrační obrázek
      V dnešním článku o frameworku PySide se seznámíme s použitím formátu SVG (Scalable Vector Graphics), a to jak při zobrazování jednotlivých widgetů, tak i při rasterizaci SVG do bitmapového obrázku (QBitmap, QPixmap).
      Pavel Tišnovský
      27. 3. 2018
      Doba čtení: 34 minut
    • Tvorba GUI v Pythonu: použití kaskádových stylů v PySide

      Ilustrační obrázek
      V dnešní části seriálu o tvorbě uživatelského rozhraní v Pythonu si ukážeme některé zajímavé možnosti ovlivnění stylů vykreslování ovládacích prvků, které programátorům nabízí knihovna PySide díky podpoře kaskádových stylů (CSS).
      Pavel Tišnovský
      20. 3. 2018
      Doba čtení: 32 minut
    • Konfigurace standardních dialogů nabízených knihovnou PySide

      Ilustrační obrázek
      Dnes si ukážeme další možnosti konfigurace standardních dialogů, které tato knihovna programátorům nabízí. I když se totiž jedná o standardní dialogy, je u nich možné některé jejich vlastnosti měnit podle potřeb aplikací.
      Pavel Tišnovský
      6. 3. 2018
      Doba čtení: 34 minut
    • Standardní dialogy v knihovně PySide

      Ilustrační obrázek
      Dnes se budeme zabývat způsobem použití standardních dialogů, které je možné v aplikacích využít. Jedná se jak o skutečně základní dialogy (zobrazení zprávy, vstup textu), tak i o dialogy komplikovanější.
      Pavel Tišnovský
      27. 2. 2018
      Doba čtení: 30 minut
    • Další užitečné ovládací prvky nabízené frameworkem PySide

      Ilustrační obrázek
      V popisu widgetů dnes budeme pokračovat. Nejprve si popíšeme použití splashscreenu, pak probereme všechny ovládací prvky založené na obecném posuvníku. Jedná se o scrollbar, klasický posuvník a otočný prvek (dial).
      Pavel Tišnovský
      20. 2. 2018
      Doba čtení: 32 minut
    • Složitější ovládací prvky ve frameworku PySide: tabulky a stromy

      Ilustrační obrázek
      Dnes si popíšeme složitější ovládací prvky, které jsou však v aplikacích poměrně často používány. Jedná se o tabulky představované třídou QTableWidget a o stromy, které naopak vytvoříme z třídy QTreeWidget.
      Pavel Tišnovský
      13. 2. 2018
      Doba čtení: 26 minut
    • Naučte se Python v našem balíčku tří kurzů (školení)

      Přijďte se naučit jazyk, kde se můžete soustředit na problém – jednoduchý, flexibilní, přesto mocný. Ne nadarmo se o Pythonu říká, že je to spustitelný pseudokód. Připravili jsme pro vás trojlístek školení: Základy Pythonu 3 (19. února), Pokročilý…
      Redakce
      7. 2. 2018
    • Tvorba GUI v Pythonu s využitím frameworku PySide: widgety pro textový vstup

      Ilustrační obrázek
      Dnes si popíšeme další používané ovládací prvky. Zaměříme se na prvky pro vstup jednořádkového nebo víceřádkového textu. Jedná se o widgety QLineEdit a QTextEdit, přičemž druhý prvek lze použít mj. i ve funkci HTML prohlížeče.
      Pavel Tišnovský
      6. 2. 2018
      Doba čtení: 29 minut
    • První liberecké Pyvo proběhne 14. února

      Pyvo zavítalo i do Liberce! Po Brně, Praze, Ostravě, Olomouci a Plzni je tu konečně i setkání programátorů v regionu pod Ještědem. Přijďte 14. února v 18 hodin do Restaurace Depo na Jablonecké ulici. Určitě nahlaste svou účast a pak hlavně přijďte.
      Petr Krčmář
      30. 1. 2018
    • GUI v Pythonu s PySide: rastrové operace, vykreslování textů

      Ilustrační obrázek
      Dnes dokončíme popis vykreslovacích technik nabízených třídou QPainter. Nejdříve si ukážeme způsob určení oblastí vykreslování a použití bitových masek. Dále se budeme zabývat tzv. ROPs a závěr bude věnován popisu vykreslování textů.
      Pavel Tišnovský
      30. 1. 2018
      Doba čtení: 34 minut
    • Tvorba GUI v Pythonu s PySide: použití cest při kreslení 2D scén

      Ilustrační obrázek
      V devátém článku o frameworku PySide se budeme zabývat popisem cest (paths), které se v PySide používají pro kreslení složitějších 2D scén mj. s využitím Bézierových křivek a množinových operací aplikovaných na cesty.
      Pavel Tišnovský
      23. 1. 2018
      Doba čtení: 27 minut
    • Tvorba GUI v Pythonu s PySide: pokročilejší grafické operace používající třídu QPainter

      Ilustrační obrázek
      V již osmém článku věnovaném tvorbě GUI v Pythonu s využitím PySide se zaměříme na další možnosti nabízené třídou QPainter při tvorbě 2D grafiky. Ukážeme si tvorbu štětců, všechny jednoduché 2D entity i práci s polygony.
      Pavel Tišnovský
      16. 1. 2018
      Doba čtení: 38 minut
    • Python 2 nás opouští, za dva roky skončí podpora, distribuce už ho odsouvají

      Ilustrační obrázek
      Python 2 se s námi pomalu loučí, ať už se nám to líbí nebo ne. Vývojáři Pythonu už vyhlásili, že v roce 2020 přestanou jakýmkoliv způsobem starou verzi podporovat. Tvůrci distribucí už ji proto odsouvají do pozadí.
      Miro Hrončok
      20. 12. 2017
      Doba čtení: 7 minut
    421–450 / 709
    První strana Předchozí strana 12 13 14 15 16 17 18 Následující strana Poslední strana




    Dále u nás najdete

    Těžba dat versus strojové učení

    Fiasko McDonald’s: Když AI reklama ztratí duši

    Hledáte dárky na poslední chvíli? Je tu software do minuty!

    Copilot+ rok poté: Víc zmatků než užitku

    Barva jazyka může ukazovat na to, jakým problémem člověk trpí

    Léky na tlak se nesnesou s lékořicí, zázvor není bezpečný pro diabetiky

    Důchody 2026: Jak vypočítat, o kolik vám vzroste penze?

    Datová centra: AI boom, limity energetiky a přesun kapacit

    Ani slavní kuchaři nemají tak drahé cukroví jako pražská cukrárna

    Google vylepšil živé překlady, už nejsou třeba Pixel Buds

    Zahraniční stravné 2026: Jak ho vypočítat a kolik reálně dostanete?

    Proč je vánoční reklama na Kofolu tak oblíbená? Protože se v ní krade

    Dnes je den proti korupci. Proč je integrita klíčová i pro váš byznys?

    Brýle z drogerie se hodí jako rychlá pomoc, ale jindy mohou škodit

    Prodává kilo cukroví za více než tři tisíce. Cukrárna vysvětluje proč

    Záplava příspěvky vytvořených pomocí AI začíná být otravná

    Novinky v daních z příjmů 2026 v oblasti zaměstnávání

    Inteligentní drony z Prahy létají v kouři a bez GPS

    Rozbili jste web? Napodobte Cloudflare a hoďte to na něj

    Na ministerstvo dopravy míří expert ze Slovenska

    • Root.cz do mailu
    • RSS a další exporty
    • Podpořte Root.cz
    • Reklama
    • Podmínky užívání
    • Kontakt
    Byznys:
    Podnikatel.cz Euro.cz Businesscenter.podnikatel.cz
    Finance:
    Měšec.cz Finance.cz
    IT:
    Lupa.cz Root.cz Cnews.cz Zdroják.cz
    Zdraví:
    Vitalia.cz Zdraví.euro.cz
    Software:
    Slunečnice.cz Stahuj.cz SW.cz Můjsoubor.cz Stáhnu.cz
    Zájmy:
    Edna.cz Autobible.euro.cz Rodičov.cz Videačesky.cz Hryprodívky.cz Raketka.cz Nasvah.cz
    B2B:
    Computertrends.cz CIOtrends.cz Channeltrends.cz CFOtrends.cz
    Odborné akce:
    Tuesday.cz

    Dáváme Internetu obsah.

    • O společnosti
    • Inzerce
    • Kariéra
    • Kontakty
    • Osobní údaje
    • Nastavení soukromí
    Copyright © 1997 – 2025 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.