Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Programovací jazyky
Programovací jazyky
C++, C, Java, Perl, PHP, Python, ...
601
–
630
/
2 023
První strana
Předchozí strana
10
19
20
21
22
23
30
Následující strana
Poslední strana
Anketa mezi uživateli Pythonu za rok 2019, už jen 10 % používá Python 2
Na podzim loňského roku Python Software Foundation a JetBrains uspořádalo již třetí anketu mezi uživateli Pythonu. Ankety se zúčastnilo více jak 24 tisíc lidí z více jak 150 zemí. Nejvíce je Python používán pro analýzu dat, programování webu a…
Jan Fikar
11. 5. 2020
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock
Ve druhé části seriálu o testování s Pythonem si popíšeme další možnosti, které jsou nabízeny knihovnou unittest.mock. Ukážeme použití třídy nazvané Mock, zjistíme, zda jsou mockované funkce volány s očekávanými parametry.
Pavel Tišnovský
7. 5. 2020
Doba čtení:
36 minut
Použití Pythonu pro tvorbu testů: od jednotkových testů až po testy UI
Již mnohokrát jsme se na stránkách Roota setkali s tematikou testů a testování aplikací. Tato problematika je tak důležitá a užitečná, že si zaslouží vlastní seriál. Příklady budou sice v Pythonu, ovšem uvedené postupy jsou univerzální.
Pavel Tišnovský
5. 5. 2020
Doba čtení:
34 minut
Složitý graf závislostí zjednodušen pomocí návrhového vzoru Mediator
Zjednodušte graf závislostí objektů pomocí návrhového vzoru Mediator. V českých luzích je také znám jako Prostředník. V jednoduchém tutoriálu si ukážeme, jak takový Mediator implementovat v jazyce C#.
Daniel Rusnok
22. 4. 2020
Doba čtení:
4 minuty
Test výkonu OpenJDK 8 - 14
Server Phoronix provedl minulý měsíc srovnání výkonu JVM (Java vitrual machine) OpenJDK ve verzích 8 až 14. Překvapivě nejrychlejší je stále verze 8 a to v průměru přes všechny provedené testy o 10 % před poslední verzí 14. V testu SPECjbb 2015 je…
Jan Fikar
17. 4. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika – kostra jednoduché hry
Velmi důležitá je při tvorbě i relativně jednoduchých her či multimediálních aplikací celková struktura aplikace. Proto si v dnešním článku o knihovně go-sdl ukážeme, jak by se mohlo postupovat při postupných úpravách (stále triviální) hry.
Pavel Tišnovský
2. 4. 2020
Doba čtení:
45 minut
Programovací jazyk Go a 2D grafika – moduly sdl a img
Ve druhém článku s popisem rozhraní mezi Go a knihovnou SDL (Simple DirectMedia Layer) budou popsány základní datové struktury i většina funkcí určených pro vykreslování 2D grafiky a tedy i pro tvorbu her či aplikací.
Pavel Tišnovský
31. 3. 2020
Doba čtení:
66 minut
Dnes proběhl online sraz PHPčkářů #posobota
Sraz PHPčkařů, kteří mají rádi Nette, dnes proběhl na YouTube. Přednášky: Jakub Englický – Komplexní vývojářský stack pro Nette aplikaci v Dockeru (PHP, MariaDB, Redis, Elasticsearch) Jan Kuchař – Event Sourcing 101 / Proč event sourcing? Co…
martyd420
28. 3. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika
Dnes začneme zpracovávat nové téma, tentokrát věnované možnostem použití Go při vykreslování 2D i 3D grafiky. Začneme jednodušším tématem, tedy 2D grafikou, konkrétně použitím knihovny SDL2 dostupné přes rozhraní nazvané go-sdl2.
Pavel Tišnovský
26. 3. 2020
Doba čtení:
51 minut
Kite – polointeligentní automatické doplňování kódu založené na AI a ML
Dnes se seznámíme s potenciálně velmi užitečným pomocníkem vývojářů. Jedná se o nástroj nazvaný Kite, jenž vylepšuje kontextovou nápovědu a automatické doplňování kódu na základě populárních technologií AI a ML.
Pavel Tišnovský
24. 3. 2020
Doba čtení:
20 minut
Knihovny libmill a libdill: implementace korutin a kanálů pro jazyk C
Dnes si popíšeme knihovnu libmill. Jedná se o čistě céčkovou knihovnu (použitelnou i v C++), která do tohoto programovacího jazyka přináší technologie známé z jazyka Go – především korutiny a kanály určené pro komunikaci mezi nimi.
Pavel Tišnovský
19. 3. 2020
Doba čtení:
27 minut
Úvod do problematiky fuzzingu a fuzz testování – složení vlastního fuzzeru
Ve třetím článku o testování s využitím fuzzingu si ukážeme, jak lze vytvořit vlastní jednoduchý fuzzer. Zaměříme se přitom především na testování REST API, tedy mj. i koncových bodů, které akceptují data ve formátu JSON.
Pavel Tišnovský
12. 3. 2020
Doba čtení:
21 minut
Nástroje pro kontrolu kvality zdrojových kódů psaných v Go
Pro ekosystém vytvořený okolo Go vzniklo mnoho nástrojů kontrolujících kvalitu kódů, ať se to týká existence komentářů, kontroly chybových stavů, tak i například výpočtu cyklomatické složitosti funkcí a metod.
Pavel Tišnovský
10. 3. 2020
Doba čtení:
45 minut
Úvod do problematiky fuzzingu a fuzz testování – nástroj go-fuzz
Ve druhém článku o fuzzy testování a o fuzzerech obecně se budeme věnovat popisu způsobů použití existujících nástrojů. Prvním z nich je go-fuzz, který byl použit pro objevení mnoha chyb nejenom ve standardní knihovně jazyka Go.
Pavel Tišnovský
5. 3. 2020
Doba čtení:
24 minut
Generické datové typy v jazyce Go?
Go je některými vývojáři kritizován za to, že neobsahuje podporu pro generické datové typy, generické funkce ani metody. Dnes se seznámíme s projektem Genny, který tuto problematiku v Go alespoň částečně řeší.
Pavel Tišnovský
3. 3. 2020
Doba čtení:
58 minut
Další kulaté výročí v IT: dvacet let existence Pythonu 2
Na sérii článků o kulatých výročích v oblasti IT, které jsme oslavili loni i začátkem letoška, dnes navážeme. Blíží se totiž dvacáté výročí vydání Pythonu 2 a relativně brzy oslavíme i třicáté narozeniny samotného jazyka Python.
Pavel Tišnovský
27. 2. 2020
Doba čtení:
29 minut
Vyšlo Go 1.14: povoluje překrývající se rozhraní
Právě bylo vydáno Go 1.14. Změny jsou vesměs drobné a týkají se runtimu, standardní knihovny a (ne)podpory některých kombinací OS/architektura. Jedinou změnou v sémantice jazyka je nově povolení překrývajících se rozhraní. Tato změna odstraňuje…
Calculon
26. 2. 2020
Serializace a deserializace datových struktur v programovacím jazyce Go (2.část)
Popisem problematiky serializace datových struktur se budeme zabývat i dnes. Mj. si ukážeme, jakým způsobem lze BSON zapsaný v Go přečíst v Pythonu a jakou katastrofou mohou být při serializaci grafy obsahující cyklus.
Pavel Tišnovský
25. 2. 2020
Doba čtení:
56 minut
Serializace a deserializace datových struktur v programovacím jazyce Go
Dnešní článek je věnován problematice serializace a deserializace datových struktur za účelem jejich uložení či poslání do jiné služby. Kromě běžných textových formátů typu JSON a XML je k dispozici i několik formátů binárních.
Pavel Tišnovský
18. 2. 2020
Doba čtení:
50 minut
Kurz Pythonu od NSA
Programátor Chris Swenson se v rámci zákona o svobodě informací FOIA zeptal na kurz jazyka Python v NSA a dostal 400 tištěných stránek zřejmě jen lehce upraveného kurzu COMP 3321. Poté Swenson kurz oskenoval, prohnal OCR a dal k dispozici na…
Jan Fikar
17. 2. 2020
Schválena konečná podoba C++20
Na setkání v Praze byla schválena konečná podoba C++20, aktualizace jazyka C++. Nových věcí je hodně (viz odkaz), za zmínku stojí alespoň koncepty (dodatečná omezení k typům a šablonám) a korutiny, které umožní kooperativní souběžné…
Calculon
16. 2. 2020
Vyšlo Go 1.13.8 s opravami chyb v runtimu a kryptografii
Google vydal Go 1.13.8 s opravami chyb v runtimu a standardní knihovně týkajících se kryptografie a HTTP. Autoři Go vždy aktualizují dvě poslední majoritní verze, proto vyšlo i Go 1.12.17 s opravami týchž chyb. V tomto měsíci bychom se měli dočkat…
Calculon
13. 2. 2020
Programovací jazyk Go a assembler (3.část)
Dnes se již potřetí budeme zabývat použitím assembleru v aplikacích, které jsou z větší části psané v Go. Ukážeme si využití programových smyček, ale i moderních instrukcí použitelných pro urychlení vybraných algoritmů.
Pavel Tišnovský
13. 2. 2020
Doba čtení:
42 minut
Brain Floating Point – nový formát uložení čísel pro strojové učení a chytrá čidla
Přibližně před dvěma roky se do povědomí programátorů, kteří se zabývají strojovým učením, popř. práci s takzvanými chytrými čidly, dostal nový formát reprezentace numerických hodnot s plovoucí řádovou čárkou.
Pavel Tišnovský
11. 2. 2020
Doba čtení:
41 minut
Vyšlo Go 1.14 RC1
Bylo vydáno Go 1.14 Release Candidate 1. Tato verze nově dovoluje typům implementovat překrývající se rozhraní. Podporovány jsou také některé nové kombinace OS/architektura a některé již nepoužívané byly naopak opuštěny. Google se také před pár…
Calculon
6. 2. 2020
Knihovna Gift pro zpracování rastrových obrázků v Go
Dnes si popíšeme knihovnu
Gift
, která slouží ke zpracování rastrových obrázků. Ostatně i samotný název této knihovny je zkratkou získanou z „Go Image Filtering Toolkit“. Použití je podobné balíčku Pillow pro Python.
Pavel Tišnovský
6. 2. 2020
Doba čtení:
44 minut
Generování kódu v M4: úvod
Makro procesor M4 se používá ke generování libovolně složitého kódu z jednoduchého zdrojového kódu. Úvodní díl seriálu obsahuje jeho historii, základní principy jazyka, příklady použití a nutné předpoklady pro jeho zvládnutí.
Josef Kubín
5. 2. 2020
Doba čtení:
41 minut
Šedesátiny převratného programovacího jazyka ALGOL-60
Prvním významným kulatým výročím, které si letos na Rootu připomeneme, jsou šedesáté narozeniny programovacího jazyka ALGOL-60. Dnes jde o mrtvý jazyk, ale stál na začátku vývoje dvou větví jazyků – „céčkové“ a „pascalské“.
Pavel Tišnovský
4. 2. 2020
Doba čtení:
29 minut
Cesta ke Swiftu 6
Vývojáři Applu oficiálně oznámili, co můžeme čekat od Swiftu 6. Po zavedení stabilního ABI, díky čemuž už není nutné přidávat k aplikacím runtime v podobě dynamické knihovny, se teď vývoj zaměřuje na oficiální podporu více platforem, protože…
Calculon
3. 2. 2020
Projekt TinyGo oficiálně podporován Googlem
Google, tvůrce jazyka Go, bude oficiálně podporovat TinyGo, což je varianta Go pro „malá zařízení“, zejména různé mikrokontrolery. Programy v Go jsou sice nativně kompilované, ale i tak poměrně velké, protože překladač staticky linkuje ke kódu…
Calculon
3. 2. 2020
601
–
630
/
2 023
První strana
Předchozí strana
10
19
20
21
22
23
30
Následující strana
Poslední strana