Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů jazyka Python (4.část) Programovací jazyky 25. 8. 2022
Vývoj her pro herní konzoli NES: atributy spritů, pokročilejší makra, zjištění velikosti generované ROM Programovací jazyky 23. 8. 2022
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python (3.část) Programovací jazyky 18. 8. 2022
Vývoj her pro herní konzoli NES: čtení ovladače, pohyb spritů a rutina VBLANK Programovací jazyky 16. 8. 2022
Vývoj her pro herní konzoli NES: práce se sprity Programovací jazyky 11. 8. 2022
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python (2.část) Programovací jazyky 4. 8. 2022
Lexikální a syntaktická analýza zdrojových kódů programovacího jazyka Python Programovací jazyky 2. 8. 2022
Programovací jazyk K: důkaz, že mezi námi žijí mimozemšťané (dokončení) Programovací jazyky 28. 7. 2022
Knihovny s implementací generických datových typů pro programovací jazyk Go (3) Programovací jazyky 26. 7. 2022
Programovací jazyk K: důkaz, že mezi námi žijí mimozemšťané Programovací jazyky 21. 7. 2022
Pyrsistent: persistentní datové struktury v Pythonu (dokončení) Programovací jazyky 19. 7. 2022
Knihovna Bokeh: dokončení seriálu o vykreslování grafů Knihovny 14. 7. 2022
Vývoj her pro herní konzoli NES: první seznámení s možnostmi PPU Programovací jazyky 12. 7. 2022
Pyrsistent: persistentní datové struktury v Pythonu Programovací jazyky 30. 6. 2022
Knihovny s implementací generických datových typů pro programovací jazyk Go (2) Programovací jazyky 28. 6. 2022
Knihovny s implementací generických datových typů pro jazyk Go Programovací jazyky 23. 6. 2022
Práce s vektory, maticemi a n-dimenzionálními poli v knihovně SymPy Programovací jazyky 21. 6. 2022
Základy tvorby her pro herní konzoli NES: triky nabízené assemblerem, tvorba zvuků a grafiky Programovací jazyky 16. 6. 2022
Knihovna Bokeh: zobrazení většího množství grafů, interaktivní prvky na stránce s grafy Grafika 14. 6. 2022
Tvorba interaktivních grafů pro webové stránky a aplikace s využitím knihovny Bokeh Grafika 9. 6. 2022
Základy tvorby her pro herní konzoli NES: mikroprocesor 6502 a assembler ca65 Kompilery a procesory 7. 6. 2022
Kouzlo minimalismu: vývoj her a demo programů pro herní konzoli NES Kompilery a procesory 2. 6. 2022
Analýza funkcí s využitím knihovny SymPy Programovací jazyky 31. 5. 2022
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu (2. část) Programovací jazyky 26. 5. 2022
SymPy: knihovna pro symbolické výpočty zapsané přímo v Pythonu Programovací jazyky 24. 5. 2022
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – závěrečné zhodnocení Programovací jazyky 19. 5. 2022
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – knihovna Trio (2) Programovací jazyky 17. 5. 2022
Kombinace PyWebIO, Matplotlibu, Pandasu a Minia aneb webová aplikace za půl hodiny Programovací jazyky 12. 5. 2022
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – knihovna Trio Programovací jazyky 10. 5. 2022
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: standardní kernel a zvuky Programovací jazyky 5. 5. 2022
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: ovládání čipu TIA Programovací jazyky 3. 5. 2022
Common Lisp: žralok mezi programovacími jazyky (2.část) Programovací jazyky 28. 4. 2022
Tvorba her pro Atari 2600 v Batari BASICu: úkol pro hardcode programátory Programovací jazyky 26. 4. 2022
Programovací paradigma založené na tocích (dat) a knihovna goflow Programovací jazyky 21. 4. 2022
Common Lisp: žralok mezi programovacími jazyky Programovací jazyky 14. 4. 2022
Helix: nový modální textový editor inspirovaný Vimem a Kakoune Textové editory 12. 4. 2022
PyWebIO: interaktivní webové dialogy a formuláře v čistém Pythonu (dokončení) Knihovny 7. 4. 2022
Souběžné a paralelně běžící úlohy naprogramované v Pythonu – Curio a Trio Programovací jazyky 5. 4. 2022
Dlouho očekávaná novinka v Go 1.18 – generické datové typy (dokončení) Programovací jazyky 31. 3. 2022
Dlouho očekávaná novinka v Go 1.18 – generické datové typy Programovací jazyky 29. 3. 2022