Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský

Pavel Tišnovský vystudoval VUT FIT a v současné době pracuje na projektech vytvářených v jazycích Python a Go. Pro vlastní projekty a výzkum používá převážně programovací jazyk Clojure, v odůvodněných případech i Javu (to již dlouho ne), Python, ANSI C a pro několik hobby projektů i assembler pro starodávné osmibitové mikroprocesory.

E-mail: tisnik (zavináč) centrum (tečka) cz

Nejčtenější články autora

  1. Programování v jazyce BASIC je životním stylem – již šedesát let  7. 5. 2024
  2. Tvorba grafického uživatelského rozhraní v Pythonu s využitím knihovny PySimpleGUI  26. 12. 2023
  3. Transcrypt: technologie umožňující použití Pythonu v prohlížeči  24. 10. 2023
  4. 640K by mělo stačit každému: skutečně?  10. 12. 2024
  5. Podpora funkcionálního programování v Pythonu a knihovna functools  27. 7. 2023
  6. Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum  7. 2. 2023
  7. Vývoj pro ZX Spectrum: mikroprocesor Zilog Z80 a smyčky v assembleru  14. 2. 2023
  8. Lapce: kombinace Vimu, Helixu a Visual Studio Code  29. 2. 2024
  9. MakeCode Arcade: další z mnoha pomůcek pro výuku programování  31. 8. 2023
  10. Čtyřicet let existence architektury 386: revoluce přinesla Doom a Linux  7. 10. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Testování nativních funkcí s využitím programovacího jazyka Python Programovací jazyky 31. 7. 2020
Podpora funkcionálního programovaní v jazyku Lua s využitím knihovny Moses Programovací jazyky 28. 7. 2020
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua (dokončení) Programovací jazyky 23. 7. 2020
Lua Fun: knihovna pro zpracování konečných i nekonečných sekvencí v jazyce Lua Programovací jazyky 21. 7. 2020
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (3) Programovací jazyky 16. 7. 2020
Interpret programovacího jazyka Clojure integrovaný do Jupyter Notebooku Programovací jazyky 14. 7. 2020
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu (2) Programovací jazyky 9. 7. 2020
Testování webových aplikací s REST API z Pythonu Programovací jazyky 7. 7. 2020
Použití databáze Redis v aplikacích naprogramovaných v Go (2) Programovací jazyky 25. 6. 2020
Použití databáze Redis v aplikacích naprogramovaných v Go Programovací jazyky 23. 6. 2020
Nástroj huey: užitečná knihovna pro práci s frontami úloh v Pythonu Nástroje a utility 18. 6. 2020
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis (dokončení) Programovací jazyky 16. 6. 2020
Hry vytvořené firmou Datasoft pro osmibitové domácí mikropočítače Hry 11. 6. 2020
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis Programovací jazyky 9. 6. 2020
Zapomenuté hry od Synapse software: Alley Cat, Nautilus a Encounter Hry 4. 6. 2020
Omezení stavového prostoru testovaných funkcí a metod Programovací jazyky 2. 6. 2020
Struktura projektů s jednotkovými testy, využití Travis CI Programovací jazyky 28. 5. 2020
Historie vývoje počítačových her: unikátní hry a zapomenuté perly společnosti Synapse software Hry 26. 5. 2020
Nástroj pytest a jednotkové testy: životní cyklus testů, užitečné tipy a triky Programovací jazyky 21. 5. 2020
Nástroj pytest a jednotkové testy: fixtures, výjimky, parametrizace testů Programovací jazyky 19. 5. 2020
Literate programming: kombinace slovního popisu algoritmu s kódem Programovací jazyky 14. 5. 2020
Použití nástroje pytest pro tvorbu jednotkových testů a benchmarků Programovací jazyky 12. 5. 2020
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock Programovací jazyky 7. 5. 2020
Použití Pythonu pro tvorbu testů: od jednotkových testů až po testy UI Programovací jazyky 5. 5. 2020
Jupyter Notebook – operace s rastrovými obrázky a UML diagramy, literate programming Vývojářský software 30. 4. 2020
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib (dokončení) Vývojářský software 28. 4. 2020
Tvorba grafů v Jupyter Notebooku s využitím knihovny Matplotlib Vývojářský software 23. 4. 2020
Jupyter Notebook – nástroj pro programátory, výzkumníky i lektory Vývojářský software 21. 4. 2020
Vim ve funkci textového editoru pro tvůrčí psaní Textové editory 16. 4. 2020
Čtyřicet let od vzniku mžikových pamětí (Flash) Periferie 14. 4. 2020
Interaktivní výuka matematiky s nástrojem GeoGebra (2.část) Nástroje a utility 9. 4. 2020
Interaktivní výuka matematiky s nástrojem GeoGebra Nástroje a utility 7. 4. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika – kostra jednoduché hry Programovací jazyky 2. 4. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika – moduly sdl a img Programovací jazyky 31. 3. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika Programovací jazyky 26. 3. 2020
Kite – polointeligentní automatické doplňování kódu založené na AI a ML Programovací jazyky 24. 3. 2020
Knihovny libmill a libdill: implementace korutin a kanálů pro jazyk C Programovací jazyky 19. 3. 2020
Rozsáhlý svět značkovacích jazyků Nástroje a utility 17. 3. 2020
Úvod do problematiky fuzzingu a fuzz testování – složení vlastního fuzzeru Programovací jazyky 12. 3. 2020
Nástroje pro kontrolu kvality zdrojových kódů psaných v Go Programovací jazyky 10. 3. 2020